Gebruikersonderzoek opzetten | Nu virtueel!

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Nicky Meijer
Locatie
Online
Startdatum en plaats
Logo van GriDD customer experience
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 GriDD customer experience heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 14 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Teams
27 jan. 2021 tot 9 feb. 2021
Toon rooster
event 27 januari 2021, 13:00-17:00, Teams, Dagdeel 1
event 9 februari 2021, 13:00-17:00, Teams, Dagdeel 2
computer Online: Teams
2 mrt. 2021 tot 25 mrt. 2021
Toon rooster
event 2 maart 2021, 00:00-17:00, Teams, Dagdeel 1
event 25 maart 2021, 13:00-17:00, Teams, Dagdeel 2
computer Online: Teams
1 jun. 2021 tot 17 jun. 2021
Toon rooster
event 1 juni 2021, 13:00-17:00, Teams, Dagdeel 1
event 17 juni 2021, 13:00-17:00, Teams, Dagdeel 2

Beschrijving

Door een gebruikersonderzoek op te zetten en uit te voeren kom je te weten wat er speelt bij je klanten & gebruikers. Wil jij dat ook leren? Dat kan in deze training!

Herken je dit? Dat je door je werkgever of manager gevraagd wordt om een gebruikersonderzoek te maken en uit te voeren?

Maar waar ga je beginnen of met welke methode moet ik gaan beginnen? Hoe krijg ik nou inzichtelijk wat mijn (interne) klant of gebruikers willen.

Dat leren we je in deze workshop gebruikersonderzoek maken. Na de training weet je hoe je op een makkelijke manier een onderzoek kan opzetten en uitvoeren, zodat de resultaten voldoen aan jouw onderzoek waar jouw werkgever of manager blij van wordt.

Geheel online…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Word, Microsoft Outlook, Microsoft Powerpoint, Microsoft Office en Excel.

Door een gebruikersonderzoek op te zetten en uit te voeren kom je te weten wat er speelt bij je klanten & gebruikers. Wil jij dat ook leren? Dat kan in deze training!

Herken je dit? Dat je door je werkgever of manager gevraagd wordt om een gebruikersonderzoek te maken en uit te voeren?

Maar waar ga je beginnen of met welke methode moet ik gaan beginnen? Hoe krijg ik nou inzichtelijk wat mijn (interne) klant of gebruikers willen.

Dat leren we je in deze workshop gebruikersonderzoek maken. Na de training weet je hoe je op een makkelijke manier een onderzoek kan opzetten en uitvoeren, zodat de resultaten voldoen aan jouw onderzoek waar jouw werkgever of manager blij van wordt.

Geheel online deel te nemen

Ook in deze tijden blijft onze training natuurlijk actief en interactief, ook nu we deze volledig digitaal aanbieden. Met behulp van mooie templates en werkvormen in het online whiteboard systeem Miro en het makkelijk spreken en zien van elkaar in Microsoft Teams. Op die manier blijf je visueel en pragmatisch aan de slag in de training en kunnen de trainers direct ondersteuning bieden, zelfs op afstand!

Wat leer je in deze training?

Om tot een duidelijk beeld te komen waar de behoeftes van je gebruikers liggen, heb je een goed (gebruikers)onderzoek nodig. Daarom leggen we in deze training een aantal methodes uit voor zowel kwantitatief, als kwalitatief gebruikersonderzoek. Deze training bestaat uit twee dagdelen die als volgt ingedeeld zijn:

Dagdeel 1 – Gebruikersonderzoek opzetten

In het eerste dagdeel zullen we de verschillende methoden verkennen en uitleggen. We leggen de voor- en nadelen van de verschillende methoden uit en laten we je zien hoe we gebruikersonderzoek bij GriDD aanpakken en uitvoeren. Je werkt aan je eigen casus en bedenkt welk onderzoeksmethode je wilt gaan uitwerken en gaat deze uitwerken. Na afloop van deze sessie werk je zelf verder met het opzetten van je onderzoek.

De volgende methoden worden behandeld in de training:

Kwantitatieve methoden

  • (Online) enquête
  • Toptaakanalyse
  • A/B test
  • Card sorting

Kwalitatieve methoden

  • Interviews
  • Focus groepen
  • Observatie & gebruikerstest (user test)

Dagdeel 2 – Gebruikersonderzoek uitvoeren & verwerken

In het tweede dagdeel nemen we de tijd om te bespreken hoe het opstellen van het onderzoek ging en helpen we je verder op weg. Je leert hoe je de resultaten van je gebruikersonderzoek analyseert en uitwerkt tot een overzicht met verbeteringen. Daarnaast leggen we je uit hoe je inzichten het beste kan vastleggen tijdens het uitvoeren van kwalitatieve methoden. Nu kan je van start met het uitvoeren van je eigen gebruikersonderzoek!

Deel 3 – Terug-kom-uurtje

Na 2 weken komen we nogmaals samen met alle deelnemers om van je te horen hoe het gebruikersonderzoek opzetten gaat en geven we je nog tips en hulp waar nodig!

Na afloop van de training:

  • Kun je zelf een gebruikersonderzoek uitvoeren met één van de aangereikte methodes.
  • Weet je waar je op moet letten bij het opzetten en uitvoeren van een onderzoek en bij het analyseren van de resultaten.
  • Weet je welke methode voor welke situatie/vraag het beste werkt.

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze training is interessant voor mensen in de marketing & communicatie wereld die werken met digitale producten of mensen in de IT wereld.

De methodes die behandeld worden kunnen interessant zijn voor zowel grote als kleine bedrijven en is dus geschikt voor een breed publiek.
Voor de beginnende bedrijven geeft deze training juiste handvaten om in een relatief vroeg traject goed naar de behoefte van je doelgroep te luisteren en te kijken met de juiste methodes. Om zo juiste ontwikkelingen door te voeren tijdens de begin fase van de ontwikkelingen van een product of service.

Terwijl het voor de medewerkers van middel to grote bedrijven vooral interessant is om door middel van de methodes in deze training (meer) inzicht te verzamelen in hun doelgroep/klanten, zodat ze gericht verbeteringen kunnen doorvoeren.

Eigenlijk is deze training relevant voor iedereen die werkt aan het verbeteren van producten en services voor de klant.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)