Sales Management

Niveau
Tijdsduur
Logo van HAN - Faculteit Economie en Management
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 HAN - Faculteit Economie en Management heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 52 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

HAN - Faculteit Economie en Management biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Arnhem

Beschrijving

Geef je leiding aan een salesteam? En wil je het maximale uit jouw team én uit jezelf halen? Dan is de erkende opleiding Sales Management zeker het overwegen waard!

Daarnaast ga je in de opleiding Sales Management aan de slag met het (door)ontwikkelen van jouw managementvaardigheden, zodat je in staat bent jouw team op de juiste manier te organiseren, te coachen en te inspireren. Met de opleiding Sales Management haal je het beste uit jouw mensen en vergroot je de kansen om de commerciële doelen van jouw organisatie te realiseren.

De post-hbo-opleiding Sales Management richt zich specifiek op leidinggevenden in een salesomgeving. De opleiding bied je een unieke combinatie van kennis en vaa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sales management, Sales Training, NIMA A Sales, NIMA B Sales en Sales forecasting.

Geef je leiding aan een salesteam? En wil je het maximale uit jouw team én uit jezelf halen? Dan is de erkende opleiding Sales Management zeker het overwegen waard!

Daarnaast ga je in de opleiding Sales Management aan de slag met het (door)ontwikkelen van jouw managementvaardigheden, zodat je in staat bent jouw team op de juiste manier te organiseren, te coachen en te inspireren. Met de opleiding Sales Management haal je het beste uit jouw mensen en vergroot je de kansen om de commerciële doelen van jouw organisatie te realiseren.

De post-hbo-opleiding Sales Management richt zich specifiek op leidinggevenden in een salesomgeving. De opleiding bied je een unieke combinatie van kennis en vaardigheden die deelnemers in staat stelt hun team succesvol te managen.

Het programma is opgebouwd uit de volgende modules:


 Module 1.  Sales Proces management

Goede bedrijfsresultaten beginnen met heldere doelen en een goed georganiseerd sales proces. Je gaat aan de slag met analyseren, inrichten en innoveren van het sales proces binnen jouw eigen organisatie. Hierbij besteedt je ruime aandacht aan onderwerpen als financiële analyse, klantportfolio management, forecasting en performance & control. Daarnaast analyseer je in deze module de relaties met de diverse interne en externe stakeholders. En krijg je handvatten voor het optimaliseren van deze relaties. Want klanten binnenkrijgen en binnenhouden is een taak van de hele organisatie en niet alleen van het sales team.
 
Module 2.  Social Selling             

‘Social media’ is een inmiddels niet meer weg te denken term in de bedrijfsvoering van nagenoeg iedere onderneming. Ook in het sales proces kan een juiste inzet van “social’ een belangrijke bijdrage leveren aan het realiseren van de gestelde commerciële doelen. Maar hoe zet je social media nu succesvol in tijdens het commerciële proces? Op die vraag zijn vele antwoorden mogelijk. In dit deel van de opleiding wordt daarom dieper ingegaan op de manieren waarop social media binnen jouw organisatie kunnen worden ingezet. Daarbij wordt uitgebreid stilgestaan bij de diverse valkuilen die komen kijken bij de inzet van social media in het commerciële proces.
Module 3. Creatieve technieken “Doordat  de mens verbeelding heeft, kan zij creatief zijn”.  De module creatief denken binnen de opleiding bestaat uit het aanleren van een aantal vaardigheden en technieken die je mogelijkheden bieden om samen met jouw sales team nieuwe oplossingen te bedenken en nieuwe kansen te ontdekken. In dit onderdeel ga je door het proces van creatief denken; van probleemstelling tot aan de uitvoering van ideeën. Je leert tevens hoe je deze technieken effectief in kunt zetten binnen jouw eigen organisatie.
 
Module 4. Sales force management.

Een goed draaiend sales team is essentieel voor een initiëren, onderhouden en uitbouwen van winstgevende klantrelaties. In deze module wordt daarom dieper ingegaan op het effectief situationeel leiding geven: aan een team en aan een individuele medewerker. Onderwerpen als leiderschap, werving & selectie, teamrollen, coachen, motiveren, conflicthantering en effectief vergaderen komen in deze module uitgebreid aan de orde. Daarbij breng je jouw eigen casuïstiek mee en staat de toepassing in jouw eigen dagelijkse praktijk centraal. 
 
Module 5. Persoonlijke effectiviteit

Om anderen goed te kunnen (bege) leiden is het van belang dat je een goed inzicht hebt in jouw eigen kwaliteiten en ontwikkelpunten. Aan de hand van de Insights Discovery methodiek ga je aan de slag met het leren kennen van jouw eigen gedragsstijl en de invloed daarvan op de relatie met anderen. Je krijgt daarbij concrete handvatten om jouw persoonlijke effectiviteit te verbeteren. 
 
Module 6. Finance voor non financials 

Finance legt van oudsher de nadruk op het in de hand houden van financiële risico’s, terwijl Sales vooral gebaat is bij het opbouwen van een klantrelatie en het binnenhalen van zoveel mogelijk omzet en provisie. Inzicht in de financiën van de organisatie is ook voor sales professionals erg belangrijk. Als sales professional ben je immers (mede)verantwoordelijk voor het verbeteren van het bedrijfsresultaat. Een betere kennis van financieel management zorgt ervoor dat beslissingen op ratio worden gefundeerd en volwaardig gesprekspartner wordt voor de financiële specialist.  Deze module heeft als doel je inzicht in de financiën van een organisatie te verschaffen, zodat je soepeler over financiën kunt communiceren en beter in staat bent financiële voorstellen te onderbouwen en boordelen. Daarvoor reiken wij je relevante kennis van financieel management en bedrijfseconomie aan. 
 


 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)