Commerciële Economie (deeltijd)

Niveau
Tijdsduur

Commerciële Economie (deeltijd)

HanzePro, Hanzehogeschool Groningen
Logo van HanzePro, Hanzehogeschool Groningen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 HanzePro, Hanzehogeschool Groningen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht bij HanzePro, Hanzehogeschool Groningen.

Let op: Deze opleiding valt onder het wettelijk collegegeld. Schrijf je voor deze opleiding ook in via Studielink (www.studielink.nl/)

Uitgebreid

Ieder jaar worden er honderden nieuwe producten gelanceerd. Waarom is de ene introductie een groot succes en verdwijnt een ander product na enkele maanden geruisloos uit de schappen? Hoe wordt een trend een trend en wie kan voorspellen wat de consument morgen wil? Goed opgeleide commercieel economen hebben hiervoor de kennis in huis en zijn daarom veel gevraagd.

Een commercieel-econoom is goed thuis in de nieuwste ontwikkelingen binnen de informatie- en communicatietechnologie. U kunt zeer klantgericht denken en handelen. Ook kunt u doorgroeien to…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Commerciële economie, Bedrijfseconomie, Management, Economie en Recht, Econometrie en Economie.

Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht bij HanzePro, Hanzehogeschool Groningen.

Let op: Deze opleiding valt onder het wettelijk collegegeld. Schrijf je voor deze opleiding ook in via Studielink (www.studielink.nl/)

Uitgebreid

Ieder jaar worden er honderden nieuwe producten gelanceerd. Waarom is de ene introductie een groot succes en verdwijnt een ander product na enkele maanden geruisloos uit de schappen? Hoe wordt een trend een trend en wie kan voorspellen wat de consument morgen wil? Goed opgeleide commercieel economen hebben hiervoor de kennis in huis en zijn daarom veel gevraagd.

Een commercieel-econoom is goed thuis in de nieuwste ontwikkelingen binnen de informatie- en communicatietechnologie. U kunt zeer klantgericht denken en handelen. Ook kunt u doorgroeien tot een leidinggevende die projectmanagement, changemanagement en human resource management beheerst.

Commercieel-economen werken doorgaans in de private sector: industrie, handel, transport en opslag, communicatie en financiële dienstverlening. Een commercieel-econoom is goed op zijn plaats in functies als (assistent) productmanager, salesmanager, accountmanager, marketingcommunicatiemanager, commercieel manager of als zelfstandig ondernemer.

Doel

U verwerft de specifieke kennis en vaardigheden die noodzakelijk zijn om slagvaardig marketing- en salesactiviteiten op te zetten en uit te voeren. Ook bent u een uitstekend adviseur op het gebied van marketing en sales.

Inhoud

Tijdens de opleiding traint u moderne marketing- en salestechnieken, waarbij de nadruk steeds meer komt te liggen op het gebruik van ICT. Daarnaast komen onderwerpen als marketingcommunicatie, marktonderzoek, strategie en internationaal ondernemerschap ruimschoots aan bod. Omdat afgestudeerden Commerciële Economie na start- en doorgroei vaak op leidinggevende posities terechtkomen, is er ook veel aandacht voor het ontwikkelen van persoonlijke effectiviteit. Elke onderwijsperiode sluit u af met een praktijkopdracht waarin de theorie in de praktijk wordt toegepast. Een (beperkt) onderzoek maakt deel uit van de opdracht. De praktijkopdracht kan gebaseerd zijn op de organisatie waar u werkzaam bent. Dat betekent dat uw organisatie direct baat kan hebben bij de opleiding.

Modulaire opbouw

Elk studiejaar is opgebouwd uit twee modules die ieder 20 weken duren. De modules van het eerste jaar vormen samen de propedeuse. De totale opleiding bestaat uit een zestal modules die ook los van elkaar kunnen worden gevolgd. Hierdoor zijn flexibele leerroutes mogelijk.
Meer informatie over het volgen van losse modules vindt u op de website HanzePro.

Tijdens het eerste jaar krijgt u een algemene introductie en gaat u zich onder meer bezighouden met het analyseren van markten en met marketing voor ondernemers. In het tweede en het derde jaar van de studie komen alle beroepsspecifieke competenties aan de orde. Voor Commerciële Economie zijn dat het Markting- en Communicatieplan, Marktonderzoek, Online Marketing, Strategisch Management en Internationaal Ondernemerschap. In praktijkopdrachten laat u steeds zien dat u de geleerde kennis, inzichten en vaardigheden in een praktijksituatie kan toepassen. Naast kennis is het ook belangrijk dat u praktijkervaring opdoet in een stage en kennis verdiept in een minor. Als u al over relevante werkervaring beschikt, hoeft u deze onderdelen van de opleiding niet te volgen. Wel dient u een portfolio werkervaring samen te stellen.
Wanneer u niet over (relevante) werkervaring beschikt, is het wel noodzakelijk een stage en/of een minor te volgen.

Studie op maat

Voor u aan de deeltijdopleiding Commerciële Economie begint, hebben we graag een intakegesprek met u. Daarin bespreken we uw instapniveau, eventuele vrijstellingen en studieduur. Ook bespreken we uw werksituatie. We stellen samen met u een studieprogramma op maat samen.
Het systematisch oplossen van probleemsituaties die u in de praktijk tegenkomt (action learning) is een wezenlijk onderdeel van de opleiding. Onder begeleiding van uw docenten gaat u aan de slag met cases uit de praktijk, vaak uit uw eigen organisatie of die van uw medestudenten. U ziet hoe uw collega-studenten vergelijkbare en andere (probleem)situaties aanpakken. U blijft niet steken in theoretische analyses, maar streeft naar toepassing van praktische oplossingen. Daar leert u zelf het meeste van en uw werkgever ziet snel rendement van uw opleiding.

Doelgroep

Iedereen die graag verder wil in marketing en sales en dat wil combineren met werk.

Instroomniveau

Toelatingseisen
Havo-profiel
E&M: toelaatbaar
N&T: toelaatbaar
N&G: toelaatbaar
C&M: economie of m&o + wiskunde a of wiskunde b

Vwo-profiel
E&M: toelaatbaar
N&T: toelaatbaar
N&G: toelaatbaar
C&M: economie of m&o

Voldoe je niet aan de havo- of vwo-toelatingseisen? Bekijk dan hier mogelijkheden voor het volgen van een voorbereidingscursus Economie (VcE) en een voorbereidingscursus Wiskunde A (VcWa).

Mbo-domein niveau 4
Toelaatbaar

21+-regeling
Voldoet u niet aan de toelatingseisen, maar bent u wel 21 jaar of ouder? Mogelijk kunt u na het meedoen aan een toelatingsonderzoek wel worden toegelaten. Neem contact op met de opleiding.

Overige data

De deeltijdopleiding start ieder jaar in september. U kunt ook in februari instromen.

Tijden

per week 5 uur, op 1 avond geclusterd.

Duur

3 of 4 jaar, soms nog korter, afhankelijk van uw vooropleiding, werkervaring en huidige functie. Elk semester bestaat uit 30 ECTS, wat maakt dat u 60 ECTS per jaar kunt ophalen. In de meeste gevallen is vrijstelling mogelijk van de stage en de minor op basis van eerdere werkervaring. De totale studieduur komt daarmee voor de meeste studenten op 3 jaar. Ook kan vrijstelling worden verleend van studieonderdelen op basis van eerder gevolgd onderwijs.

Voor dat u begint met de opleiding heeft u gesprek met de instroom coördinator om te kijken of u in aanmerking komt voor een versnelde route (en dus voor vrijstellingen)

Tijdsinvestering

Ongeveer 20 uur per week, inclusief bijeenkomsten.

Kosten

Zie www.hanze.nl/collegegeld
Er zijn diverse regelingen die voordeel kunnen opleveren voor u of uw werkgever.

Onder bepaalde voorwaarden kunt u wellicht geld lenen om uw studie te financieren, via het levenlanglerenkrediet. Kijk op de website HanzePro voor meer informatie.

Financiële regelingen
Op de website HanzePro vindt u regelingen die financieel voordeel kunnen opleveren voor u of uw werkgever. Deze regelingen kunnen het u soms net even iets gemakkelijker maken om uw opleidingswens in vervulling te laten gaan.

Afronding

Als u met succes de deeltijdopleiding Commerciële Economie hebt doorlopen, hebt u recht op de titel Bachelor of Science.

Bijzonderheden

In de praktijk is het voor vrijwel iedereen die over het juiste niveau beschikt, mogelijk om de opleiding Commerciële Economie in deeltijd te volgen. Tijdens het intakegesprek kunnen we u een persoonlijk advies geven.

Intakegesprek
Voor u aan de deeltijdopleiding Commerciële Economie begint, hebben we graag een intakegesprek met u. Daarin bespreken we uw instapniveau, eventuele vrijstellingen en studieduur. Ook bespreken we uw werksituatie. We stellen samen met u een studieprogramma op maat samen.

Vrijstellingen

  • NIMA Marketing A-diploma: vrijstellingen mogelijk voor marketingonderdelen in het 1e jaar.
  • NIMA Marketing B-diploma: u kunt beginnen in het 2e jaar.

Tijdens het intakegesprek kunnen we verder bepalen welke vrijstellingen voor u van toepassing zijn.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)