Feedback geven & ontvangen in teams

Type product
Tijdsduur
Trainer
Peter van Weel

Feedback geven & ontvangen in teams

Het Zakelijk Sportseizoen
Logo van Het Zakelijk Sportseizoen

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Feedback geven & ontvangen in teams

Inleiding

Wat is nu eigenlijk feedback? Is dit positief of negatief? Waarop geven we eigenlijk feedback? Of is het onze eigen irritatie, veronderstelling die we een ander teruggeven. Feedback is een terugkoppeling geven aan iemand over het effect van zijn of haar gedrag of prestaties waarover we afspraken hebben gemaakt. Iedereen geeft continu feedback aan elkaar, echt feedback geven en ontvangen blijkt vaak moeilijk te zijn. 

Feedback is meer dan alleen maar de regels van feedback kennen en toepassen. Elkaar begrijpen in houding en gedrag is essentieel zodat feedback op de juiste manier gegeven of ontvangen wordt. 

Algemeen te bereiken resultaat

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Feedback geven & ontvangen in teams

Inleiding

Wat is nu eigenlijk feedback? Is dit positief of negatief? Waarop geven we eigenlijk feedback? Of is het onze eigen irritatie, veronderstelling die we een ander teruggeven. Feedback is een terugkoppeling geven aan iemand over het effect van zijn of haar gedrag of prestaties waarover we afspraken hebben gemaakt. Iedereen geeft continu feedback aan elkaar, echt feedback geven en ontvangen blijkt vaak moeilijk te zijn. 

Feedback is meer dan alleen maar de regels van feedback kennen en toepassen. Elkaar begrijpen in houding en gedrag is essentieel zodat feedback op de juiste manier gegeven of ontvangen wordt. 

Algemeen te bereiken resultaat

  • Oefenen met feedback geven en ontvangen op basis van elkaars communicatie en gedragsvoorkeur (in combinatie met DiSC);
  • Gerichter feedback kunnen geven omdat je elkaar beter begrijpt en elkaars ontwikkelpunten kent;
  • Als team weten wat er nodig is om een open feedbackcultuur en leerklimaat te creëren.

Methoden & technieken die worden ingezet

  • 0-meting: hoe goed vind je dat je feedback geeft & ontvangt en wat is de gewenste situatie?
  • DiSC wordt ingezet om elkaar gedrags- en voorkeurstijlen te leren kennen en begrijpen;
  • Feedback regels vanuit de theorie en die jullie met elkaar afspreken en maken;
  • Ervaringsgericht leren: door middel van actieve werkvormen en gesprekken: zie, hoor en ervaar je wat feedback geven en ontvangen is. 

Na de trainingsperiode

  • Ken je elkaars voorkeursstijl over feedback geven en ontvangen;
  • Hebben jullie concrete afspraken over het geven en ontvangen van feedback;
  • Hebben jullie de eerste stappen gezet naar een open feedbackcultuur.

Vragen waar je mee binnenkomt:

  • In het team geven we elkaar te weinig feedback, we merken dat we het allemaal spannend vinden om elkaar feedback te geven. 
  • We weten wel hoe we feedback moeten geven, maar doen het niet, waarom?
  • Als we feedback ontvangen wuiven we dat direct weg. Hoe kunnen we zorgen dat we feedback ontvangen als kadootje.
  • We merken dat we geen / te weinig feedback aan elkaar geven, er is volgens ons onvoldoende ruimte en tijd voor. Kunnen jullie ons helpen.
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Peter van Weel
Peter van Weel
Organisatiecoach, communicatie- en gedragsspecialist en effectiviteitscoach.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.