Masterclass Kwaliteitsmanagement.753

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Masterclass Kwaliteitsmanagement.753

CAI opleidingen
Logo van CAI opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 CAI opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 269 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,5
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Kwaliteitsmanagement.753
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
C Elzenaar
8
Masterclass Kwaliteitsmanagement.753

"Veel onderdelen wel bekend maar echter ook veel geleerd. Ook door de interactie met de mede cursisten. Meerwaarde was zeker de ontspannen sfeer in de les en de interactie/discussies onderling.
De training biedt nieuwe kennis/tools die te gebruiken zijn. Top!" - 17-11-2023 13:39

"Veel onderdelen wel bekend maar echter ook veel geleerd. Ook door de interactie met de mede cursisten. Meerwaarde was zeker de ontspannen sf… alles lezen - 17-11-2023 13:39

Startdata en plaatsen

computer Online: Skype
nov. 2023
check_circle Startgarantie
placeArnhem
7 dec. 2023
placeEindhoven
22 dec. 2023
computer Online: Skype
dec. 2023
check_circle Startgarantie
placeNijmegen
12 jan. 2024
placeDen Bosch
22 jan. 2024
computer Online: Skype
jan. 2024
check_circle Startgarantie
placeUtrecht
8 feb. 2024
placeCapelle a/d Ijssel
27 feb. 2024
computer Online: Skype
feb. 2024
check_circle Startgarantie
placeAssen
13 mrt. 2024
placeBreda
29 mrt. 2024
computer Online: Skype
mrt. 2024
check_circle Startgarantie
placeZoetermeer
8 apr. 2024
placeAlmelo
18 apr. 2024
computer Online: Skype
apr. 2024
check_circle Startgarantie
placeRoden
7 mei. 2024
placeApeldoorn
22 mei. 2024
computer Online: Skype
mei. 2024
check_circle Startgarantie
placeNijmegen
7 jun. 2024

Beschrijving

Flexibele cursus met aandacht voor uw situatie.

  1. Wil je gebruik maken van onze aanbiedingen, geef dan je telefoonnummer door.
  2. De cursusprijs is soms inclusief studiemateriaal, catering en eventuele lunches, soms ook niet. Examen is niet inbegrepen bij de cursusprijs tenzij specifiek aangegeven.
  3. Startgarantie of je eigen doorloopschema opgeven, behoort tot de mogelijkheden!
  4. Flexibele uitvoering; na aanvang van de cursus (datum ontvangst van de eerste opdracht of les) kan de planning in overleg worden aangepast.

Deze masterclass gaat in op Kwaliteitsmanagement. Vooral in de Zorg speelt kwaliteit een grote rol, maar ook in andere sectoren. 

Deze masterclass gaat in op kwaliteitsmanagement in de breedste zin waarbij kan worden gefocust op een bepaalde sectro zoals Zorg of Financien. Diverse modellen (onder ander het INK-kwaliteitsmodel) komen aan de orde. Het uitvoeren van kwaliteitsaudits (gebiedsafbakening, root-cause-analyse om audit-punten te vinden, maken auditplan, toepassen audit-technieken, audit-verwachtingen- en audit-bevindingenbeheer, etc.), het opstellen van een kwaliteitsplan, het opsporen van kwaliteitsattributen bij bedrijfsprocessen en werkinstructies en validatie van applicaties of …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: INK-model, Kwaliteitsmanagement, INK EFQM-model, Integrale kwaliteit en Kwaliteitszorg.

Flexibele cursus met aandacht voor uw situatie.

  1. Wil je gebruik maken van onze aanbiedingen, geef dan je telefoonnummer door.
  2. De cursusprijs is soms inclusief studiemateriaal, catering en eventuele lunches, soms ook niet. Examen is niet inbegrepen bij de cursusprijs tenzij specifiek aangegeven.
  3. Startgarantie of je eigen doorloopschema opgeven, behoort tot de mogelijkheden!
  4. Flexibele uitvoering; na aanvang van de cursus (datum ontvangst van de eerste opdracht of les) kan de planning in overleg worden aangepast.

Deze masterclass gaat in op Kwaliteitsmanagement. Vooral in de Zorg speelt kwaliteit een grote rol, maar ook in andere sectoren. 

Deze masterclass gaat in op kwaliteitsmanagement in de breedste zin waarbij kan worden gefocust op een bepaalde sectro zoals Zorg of Financien. Diverse modellen (onder ander het INK-kwaliteitsmodel) komen aan de orde. Het uitvoeren van kwaliteitsaudits (gebiedsafbakening, root-cause-analyse om audit-punten te vinden, maken auditplan, toepassen audit-technieken, audit-verwachtingen- en audit-bevindingenbeheer, etc.), het opstellen van een kwaliteitsplan, het opsporen van kwaliteitsattributen bij bedrijfsprocessen en werkinstructies en validatie van applicaties of andere producten komt aan de orde.

Kenmerken

  • De deelnemer heeft zelf al enige kennis over kwaliteitsmanagement en organisatiekunde.
  • De deelnemer weet wat kwaliteit is en kent de diverse dimensies van kwaliteit zoals productkwaliteit, proceskwaliteit, user kwaliteitsverwachting, etc.
  • Uitvoering is in kleine groepjes vanaf 2 tot 6 deelnemers. Het kan zijn dat je de enige bent, er is dan een startgarantie mogelijkheid om dan toch te kunnen starten in overleg met de docent.
  • De begeleiding is deels 1-op-1 met de docent omdat elke opdracht anders is en er wellicht geheimhouding geldt. 

Examen
Deze masterclass heeft als optionele examenonderdelen:

  1. Praktijkopdracht (bijvoorbeeld een kwaliteitsplan)
  2. Presentatie over de opdracht, gericht op het management
  3. Mondelinge verdediging van de opdracht
  4. Zelfreflectie

Na positieve beoordeling van de assessment ontvangt u het Certificate in Applying Quality Management. Dit certificaat vertegenwoordigt 16 punten voor persoonlijke ontwikkeling.

Niveau & voorkennis 
Het is post hbo-niveau masterclass, minimaal hbo-denkniveau wordt verwacht.

Uitvoering
 
3 dagen + 0,5 examenbeoordeling + begeleiding, gemiddeld eens per 2 a 3 weken een sessie (dag of dagdeel), definitieve doorloop en rooster wordt in overleg bepaald tijdens 1e bijeenkomst. 

Doelgroep
Voor degene die kwaliteit en kwaliteitszorg willen begrijpen en toepassingen om kwaliteit te verbeteren zoals medewerkers kwaliteitszorg, quality controlers, auditors, etc. 

Investering training
Zie kostenspecificaties. Let op, bijkomende de examenkosten.

Literatuur
Handleiding positiebepaling INK
Kwaliteitsmanagement (Emmerink)
Diverse artikelen en ebooks 

Inhoud en doelstelling

De deelnemer kennis en vaardigheden bij brengen om zelfstandig een kwaliteitsanalyse uit te voeren en ambities van het management/opdrachtgever te vertalen naar een kwaliteitsplan (synthese) dat aansluit op de behoefte (evaluatie). De primaire focus bij deze masterclass ligt op ‘getting things done’.

De uitvoering van deze masterclass is voor een belangrijk deel vraag-gestuurd. Afhankelijk van de behoeften van de deelnemers en de relevantie voor de specifieke casuïstiek binnen de organisatie waar de deelnemers werken kunnen de volgende onderwerpen aan de orde komen:

  • Strategie en tactiek vertalen naar de werkvloer
  • Managementrollen voor de kwaliteitsfunctionaris en kwaliteitsmanager
  • Uitvoeren kwaliteitsmanagement cyclus (plannen, uitvoeren, corrigeren en bijstellen)
  • Contingentie theorie
  • Begrijpen welke fasen organisaties doorlopen
  • Organisatietypologie en organisatieontwerp
  • Coördinatiemechanismen
  • Managementtheorieën
  • Communicatieanalyse
  • Analyse van routing en lay-out
  • Arbeidsdeling
  • Technieken voor het verzamelen van gegevens
  • Rapportage- en adviesvaardigheden
  • Lean management
  • Supply Chain Management (SCM)
  • Stakeholderanalyse
  • Business Context Diagram
  • Business Balanced Scorecard
  • Key Performance Indicators (KPIs) definiëren en monitoren
  • Kritische Succes Factoren (CSFs)
  • Business Process Redesign (BPR)
  • Business Process Management (BPM)
  • Procesmodellering met BPMN (Business Process Management Notation)
  • Procesverbetering
  • SixSigma
  • Benchmarking
  • Proces Maturity Model      
  • Business Scenario’s
  • Prototyping & Simulation inzetten ten bate van quality improvement,
  • Nut is van certificering en accreditatie
  • Interne en externe audits monitoren
  • Psychologie bij organisatieverandering
  • Dynamiek bij groepsprocessen
  • Macht en politiek
  • Organisatiecultuur
  • Psychologiemodellen
  • Hoe zonder macht invloed uit te oefenen
  • Relatie tussen leiderschap en cultuur
  • Relatie tussen leiderschap en kwaliteitsmanagement
  • Diverse vormen van leiderschap
  • Welke leiderschapstijl te gebruiken bij verandering
  • Relatie tussen cultuur en kwaliteitsmanagement aangeven
  • Organisatieverbetering
  • Leiderschapsstijlen die een kwaliteitsmanager kan hanteren
  • Criteria bij professionalisme, houding en gedrag

De globale rode draad van de masterclass (voor zover relevant in relatie tot de casuïstiek binnen de organisatie waar de deelnemers werken):

Kwaliteitszorg:
Definities van kwaliteit
Belang kwaliteit voor organisaties
Integrale kwaliteitszorg
Viewpoints op quality assurance


Kwaliteitssystemen:
Nut van certificering
ISO
kwaliteit in zorginstellingen
HACCP – analyselijst kritische controlepunten
ISO 22000
Retail Certificate
International Food Standard
General Food Law (EU)
Good Manufacturing Practices
Integrale ketenbeheersing
Data Quality Management

Het INK-managementmodel
Vijf verschillende fasen
Tien aandachtsvelden: vijf organisatiegebieden, vier resultaatgebieden
Verbeteren en vernieuwen
Veranderscan
Positie bepalen


Procesmanagement
Organisatie van processen
Opstellen van procedures
De essentie van een kwaliteitshandboek

Lean manufacturing en Six Sigma
Toyota Production System
Lean Manufacturing (doelstellingen, tegengaan verspilling, value stream mapping)
Six Sigma (wat is het, de ontwikkeling ervan, principes, opleiden medewerkers tot belts)
Combinatie Lean Six Sigma in de praktijk

 

Toepassing analysemodellen bij kwaliteitsverbetering
Define-instrumenten
Measure-instrumenten
Analyse-instrumenten
Improve-instrumenten
Control-instrumenten


Kwaliteitszorg in de dienstverlening
Vormen van dienstverlening
Kwaliteit in de ICT
Perceived Service Quality
Te vermijden fouten in de dienstverlening
Gap-model
Service Profit Chain

*the assessment Applying Quality Management is fully owned & maintained by the Business & IT Exams Association.

8,5
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Kwaliteitsmanagement.753
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_border
C Elzenaar
8
Masterclass Kwaliteitsmanagement.753

"Veel onderdelen wel bekend maar echter ook veel geleerd. Ook door de interactie met de mede cursisten. Meerwaarde was zeker de ontspannen sfeer in de les en de interactie/discussies onderling.
De training biedt nieuwe kennis/tools die te gebruiken zijn. Top!" - 17-11-2023 13:39

"Veel onderdelen wel bekend maar echter ook veel geleerd. Ook door de interactie met de mede cursisten. Meerwaarde was zeker de ontspannen sf… alles lezen - 17-11-2023 13:39

starstarstarstarstar_half
K
Senior adviseur
9
Masterclass Kwaliteitsmanagement.753

"De Masterclass Kwaliteitsmanagement was een schot in de roos. Het bood goede literatuur, interessante invalshoeken, breed (bedrijfskundig) perspectief op organisaties, een stevige praktijkopdracht om te voltooien met een docent die op inhoud en proces een mooie toegevoegde waarde heeft." - 29-03-2021 12:28

"De Masterclass Kwaliteitsmanagement was een schot in de roos. Het bood goede literatuur, interessante invalshoeken, breed (bedrijfskundig) p… alles lezen - 29-03-2021 12:28

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)