Bootcamp Freelancen: De ondernemende journalist

Niveau
Tijdsduur

Bootcamp Freelancen: De ondernemende journalist

Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ)
Logo van Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ)
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ) heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 114 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Wil jij een succesvolle freelance-journalist worden? Of je dat avontuur nou vanuit je hart of noodgedwongen aangaat, de Bootcamp Freelancen: De ondernemende journalist is sowieso iets voor jou. In deze intensieve training leer je hoe je jouw eigen specifieke journalistieke kwaliteiten kunt vermarkten.

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod:

Jij bent een merk!

  • Waarom eigen baas?
  • Eigen doelstellingen / wensen / verlangens
  • Wat is freelancen? Waarom wil je freelancen?
  • Wie ben jij als freelancer? Wat zijn jouw unique selling points? 

Je moet érgens beginnen! 

  • Hoe kom je aan opdrachten?
  • Wat zijn klussen en opdrachtgevers die voor je voeten liggen? 
  • Past dit ook bij wat …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Freelancen, Journalistiek, Mediatraining, Mediaplanning en Crossmedia.

Wil jij een succesvolle freelance-journalist worden? Of je dat avontuur nou vanuit je hart of noodgedwongen aangaat, de Bootcamp Freelancen: De ondernemende journalist is sowieso iets voor jou. In deze intensieve training leer je hoe je jouw eigen specifieke journalistieke kwaliteiten kunt vermarkten.

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod:

Jij bent een merk!

  • Waarom eigen baas?
  • Eigen doelstellingen / wensen / verlangens
  • Wat is freelancen? Waarom wil je freelancen?
  • Wie ben jij als freelancer? Wat zijn jouw unique selling points? 

Je moet érgens beginnen! 

  • Hoe kom je aan opdrachten?
  • Wat zijn klussen en opdrachtgevers die voor je voeten liggen? 
  • Past dit ook bij wat je het best zou kunnen/willen?
  • Wat doe je wel, wat doe je niet? 
  • Brainstormtechnieken om op ideeën te komen
  • Acquisitie: koud, lauw, warm

Wat ben je waard?

  • Wie ben jij als freelancer en wat wil je bereiken?
  • Wat ben je waard? 
  • Hoe bepaal je je prijs? 
  • Onderhandelen, hoe doe je dat? 

Hoe profileer je eigen merk?

  • Welke manieren van online en offline profileren zijn er?
  • Contentmarketing. Wat werkt (voor jou) en wat niet?
  • Wat moet je regelen? Inschrijven KVK - BTW of niet? – Arbeidsongeschiktheid - Pensioen – Boekhouding. Wat besteed je uit, wat doe je zelf?

Samen met andere cursisten ga je het avontuur aan in voorbereiding op succesvol journalistiek ondernemerschap. Je onderzoekt je eigen unique selling points, pitcht je beste idee, investeert in je content marketing, bepaalt je waarde, oefent acquireren en onderhandelen en leert alles over de belangrijke randzaken van het ondernemerschap.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Freelancen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)