HBO Facilitair Management en Hospitality (1 jaar) - (Klassikale Studie)

Niveau
Tijdsduur

HBO Facilitair Management en Hospitality (1 jaar) - (Klassikale Studie)

Holland Opleidingen Groep
Logo van Holland Opleidingen Groep
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Holland Opleidingen Groep heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 23 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Wij zien dat mensen meer kunnen dan ze zelf denken.

We helpen deelnemers van trainingen of opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiekontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.

  • Geen inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek
  • De praktijk staat centraal
  • 100% startgarantie van iedere opleiding

Algemene beschrijving:

Binnen iedere organisatie spelen facilitaire activiteiten een belangrijke rol. Voor het management van de facilitiare afdeling betekend dit vooral veel afwisseling en flexibel kunnen inspelen op wat de organisatie op dat moment nodig heeft. Wil jij als facilitair manager je management skills en kennis omtrent facilitaire zaken ontwikkelen naar een hoger niveau? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou. Je verdiept je tijdens deze opleiding in de facilitaire organisatie op zich en de bijbehorende facilitaire processen. Vaktermen al Service Level Agreements, prestatie indicatoren, logistiek en voorraadbeheer komen gedurende deze opleiding aan bod. De theorie pas je …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Hotelmanagement, Hospitality, Facilitair, HACCP en Revenue / Yield Management.

Wij zien dat mensen meer kunnen dan ze zelf denken.

We helpen deelnemers van trainingen of opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiekontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.

  • Geen inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek
  • De praktijk staat centraal
  • 100% startgarantie van iedere opleiding

Algemene beschrijving:

Binnen iedere organisatie spelen facilitaire activiteiten een belangrijke rol. Voor het management van de facilitiare afdeling betekend dit vooral veel afwisseling en flexibel kunnen inspelen op wat de organisatie op dat moment nodig heeft. Wil jij als facilitair manager je management skills en kennis omtrent facilitaire zaken ontwikkelen naar een hoger niveau? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou. Je verdiept je tijdens deze opleiding in de facilitaire organisatie op zich en de bijbehorende facilitaire processen. Vaktermen al Service Level Agreements, prestatie indicatoren, logistiek en voorraadbeheer komen gedurende deze opleiding aan bod. De theorie pas je middels praktijkgerichte opdrachten toe op de eigen praktijk. Aan het einde van deze opleiding kun je op praktische wijze leidinggeven in een Facilitaire omgeving. 

Doelgroep:

Deze opleiding is bedoeld voor facilitair medewerkers, medewerkers inkoops en iedereen die zich verder wil gaan ontwikkelen op het gebied van facilitair management.

Voorbereiding:

Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Per module zijn er 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste studieles voor te bereiden.

Onderwerpen:

De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.

Module - HBO Facility Management

  • De basis van facilitaire organisatie
  • Facilitaire werkomgeving
  • Meetbaarheid van facility management
  • Facilitair onderzoek
  • Toekomst van facility management
  • Kwaliteitsmanagement
  • Soft services
  • Ontwikkelingsfasen van facility management

Module - HBO Hospitality

  • Waarde toevoegen aan een hospitality experience
  • De hospitality-industrie
  • Hospitality in andere sectoren
  • De toekomst van de hospitality-industrie
  • Het ontwerpen van hospitality experiences
  • Hospitality-gedrag
  • Kwaliteitsmanagement in de hospitality-industrie
  • Competenties en leiderschap

Module - HBO Kwaliteitsmanagement

  • De basis van kwaliteitsmanagement
  • Strategisch kwaliteitsmanagement
  • Kwaliteitssytemen
  • Integrale kwaliteitszorg
  • Quality Control
  • Sturen op kwaliteitsdoelstellingen
  • Kwaliteit in de keten
  • Workshop: opstellen van een kwaliteitsplan

Module - HBO Management en Organisatie

  • De basis van management en organisatie
  • Visie, missie en strategie
  • Managementfilosofieën
  • Managementstijlen in de praktijk
  • Toepassen van organisatievormen
  • De ontwikkeling van een organisatie
  • Cultuur binnen de organisatie
  • Omgevingsfactoren

Leerdoelen:

  • heb je inzicht in de facilitaire activiteiten
  • ben je in staat om een facilitaire omgevingsanalyse te maken
  • weet je hoe je doelgericht kunt verbeteren
  • heb je kennis van kwaliteit, risico's en milieu
  • heb je inzicht in de hospitality-industrie
  • kun je een koppeling maken naar hospitality in andere sectoren
  • weet je hoe je de klanttevredenheid kunt verhogen
  • ben je in staat kwaliteitsmanagement toe te passen
  • heb je inzicht in kwaliteitssystemen
  • ben je in staat om integrale kwaliteitszorg toe te passen
  • weet je hoe je stuurt op kwaliteitsdoelstellingen
  • kun je Quality Control toepassen
  • kun je de ontwikkelingen binnen een organisatie in kaart brengen
  • heb je inzicht in de cultuur binnen een organisatie
  • kun je verschillende managementstijlen toepassen
  • ben je in staat een visie, missie en strategie op te stellen

Diploma:

Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.

Studiekosten:

Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.

Over ons:

Barst jij van de ambitie en wil jij via een opleiding, training of workshops jouw skills maximaal benutten en verbeteren? Holland Opleidingen - Klassikale Studie is de klassikale opleider voor mensen met tomeloze ambitie. Verbeter je huidige functioneren of geef een nieuwe impuls aan je loopbaan!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)