Effectief verkopen van diensten
- Tijdsduur
- Locatie
- Op locatie, Online
- Startdatum en plaats


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in HR en #2 in Management.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Opleiding & Onderwijs, #3 in HR en #3 in Management.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 beste grote opleider.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 beste grote opleider en #3 in Opleiding & Onderwijs.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020."Ik kijk tevreden terug op de cursus. Ondanks dat is in mijn dagelijkse werk geen 100% sales activiteiten uitvoer, heb ik veel handvatten gekregen hoe ik verkoopgesprekken kan voeren en hoe ik met bepaalde klanttypes moet omgaan." - 13-10-2022 11:55
"Ik kijk tevreden terug op de cursus. Ondanks dat is in mijn dagelijkse werk geen 100% sales activiteiten uitvoer, heb ik veel handvatten gek… alles lezen - 13-10-2022 11:55
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 5 apr. 2023 tot 19 apr. 2023Toon rooster event 5 april 2023, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 01 event 12 april 2023, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 02 event 19 april 2023, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 03 |
placeArnhem 5 apr. 2023 tot 19 apr. 2023Toon rooster event 5 april 2023, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 01 event 12 april 2023, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 02 event 19 april 2023, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 03 |
placeBreda 5 apr. 2023 tot 19 apr. 2023Toon rooster event 5 april 2023, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 01 event 12 april 2023, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 02 event 19 april 2023, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 03 |
placeEindhoven 5 apr. 2023 tot 19 apr. 2023Toon rooster event 5 april 2023, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 01 event 12 april 2023, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 02 event 19 april 2023, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 03 |
placeGroningen 5 apr. 2023 tot 19 apr. 2023Toon rooster event 5 april 2023, 09:30-17:00, Groningen, Bijeenkomst 01 event 12 april 2023, 09:30-17:00, Groningen, Bijeenkomst 02 event 19 april 2023, 09:30-17:00, Groningen, Bijeenkomst 03 |
placeOnline Virtual Classroom 5 apr. 2023 tot 19 apr. 2023Toon rooster event 5 april 2023, 09:30-17:00, Online Virtual Classroom, Bijeenkomst 01 event 12 april 2023, 09:30-17:00, Online Virtual Classroom, Bijeenkomst 02 event 19 april 2023, 09:30-17:00, Online Virtual Classroom, Bijeenkomst 03 |
placeRotterdam 5 apr. 2023 tot 19 apr. 2023Toon rooster event 5 april 2023, 09:30-17:00, Rotterdam, Bijeenkomst 01 event 12 april 2023, 09:30-17:00, Rotterdam, Bijeenkomst 02 event 19 april 2023, 09:30-17:00, Rotterdam, Bijeenkomst 03 |
placeUtrecht 5 apr. 2023 tot 19 apr. 2023Toon rooster event 5 april 2023, 09:30-17:00, Utrecht, Bijeenkomst 01 event 12 april 2023, 09:30-17:00, Utrecht, Bijeenkomst 02 event 19 april 2023, 09:30-17:00, Utrecht, Bijeenkomst 03 |
placeZwolle 5 apr. 2023 tot 19 apr. 2023Toon rooster event 5 april 2023, 09:30-17:00, Zwolle, Bijeenkomst 01 event 12 april 2023, 09:30-17:00, Zwolle, Bijeenkomst 02 event 19 april 2023, 09:30-17:00, Zwolle, Bijeenkomst 03 |
placeAmsterdam 23 jun. 2023 tot 7 jul. 2023Toon rooster event 23 juni 2023, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 01 event 30 juni 2023, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 02 event 7 juli 2023, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 03 |
placeArnhem 23 jun. 2023 tot 7 jul. 2023Toon rooster event 23 juni 2023, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 01 event 30 juni 2023, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 02 event 7 juli 2023, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 03 |
placeBreda 23 jun. 2023 tot 7 jul. 2023Toon rooster event 23 juni 2023, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 01 event 30 juni 2023, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 02 event 7 juli 2023, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 03 |
placeEindhoven 23 jun. 2023 tot 7 jul. 2023Toon rooster event 23 juni 2023, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 01 event 30 juni 2023, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 02 event 7 juli 2023, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 03 |
placeGroningen 23 jun. 2023 tot 7 jul. 2023Toon rooster event 23 juni 2023, 09:30-17:00, Groningen, Bijeenkomst 01 event 30 juni 2023, 09:30-17:00, Groningen, Bijeenkomst 02 event 7 juli 2023, 09:30-17:00, Groningen, Bijeenkomst 03 |
placeOnline Virtual Classroom 23 jun. 2023 tot 7 jul. 2023Toon rooster event 23 juni 2023, 09:30-17:00, Online Virtual Classroom, Bijeenkomst 01 event 30 juni 2023, 09:30-17:00, Online Virtual Classroom, Bijeenkomst 02 event 7 juli 2023, 09:30-17:00, Online Virtual Classroom, Bijeenkomst 03 |
placeRotterdam 23 jun. 2023 tot 7 jul. 2023Toon rooster event 23 juni 2023, 09:30-17:00, Rotterdam, Bijeenkomst 01 event 30 juni 2023, 09:30-17:00, Rotterdam, Bijeenkomst 02 event 7 juli 2023, 09:30-17:00, Rotterdam, Bijeenkomst 03 |
placeUtrecht 23 jun. 2023 tot 7 jul. 2023Toon rooster event 23 juni 2023, 09:30-17:00, Utrecht, Bijeenkomst 01 event 30 juni 2023, 09:30-17:00, Utrecht, Bijeenkomst 02 event 7 juli 2023, 09:30-17:00, Utrecht, Bijeenkomst 03 |
placeZwolle 23 jun. 2023 tot 7 jul. 2023Toon rooster event 23 juni 2023, 09:30-17:00, Zwolle, Bijeenkomst 01 event 30 juni 2023, 09:30-17:00, Zwolle, Bijeenkomst 02 event 7 juli 2023, 09:30-17:00, Zwolle, Bijeenkomst 03 |
placeAmsterdam 9 aug. 2023 tot 23 aug. 2023Toon rooster event 9 augustus 2023, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 01 event 16 augustus 2023, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 02 event 23 augustus 2023, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 03 |
placeArnhem 9 aug. 2023 tot 23 aug. 2023Toon rooster event 9 augustus 2023, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 01 event 16 augustus 2023, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 02 event 23 augustus 2023, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 03 |
Beschrijving
Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.
In deze training ontwikkel je commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening.
Voor het verkopen van diensten en adviesopdrachten zijn inhoudelijke kennis en specifieke kwaliteiten nodig. Tegenwoordig moet je je onderscheiden van andere verkopers om je klant te overtuigen van je diensten. In deze training ontwikkel je je commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening. Die stellen je in staat om gerichter en flexibeler met je diensten op de vraag van je klanten in te spelen. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van een positieve relatie met je klanten zodat ze je vertrouwen. Op deze manier verbeter j…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.
In deze training ontwikkel je commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening.
Voor het verkopen van diensten en adviesopdrachten zijn inhoudelijke kennis en specifieke kwaliteiten nodig. Tegenwoordig moet je je onderscheiden van andere verkopers om je klant te overtuigen van je diensten. In deze training ontwikkel je je commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening. Die stellen je in staat om gerichter en flexibeler met je diensten op de vraag van je klanten in te spelen. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van een positieve relatie met je klanten zodat ze je vertrouwen. Op deze manier verbeter je je verkoopkwaliteiten en bereik je meer resultaat.
Deze training is geschikt voor verkopers die actief zijn binnen
de verkoop van diensten of adviesopdrachten en die hun
verkoopkwaliteiten willen verbeteren.
Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.
Je brengt je verkoopkwaliteiten naar een hoger niveau
- Je leert de behoeften van de klant te analyseren en hierop in te
spelen
- Je leert verschillende verkoopstijlen voor professionele
dienstverlening toe te passen
- Je leert beslissers en beïnvloeders op een natuurlijke wijze te
overtuigen
- Je ontwikkelt een positieve relatie met je gesprekspartners
- Je gaat effectiever om met weerstand en tegenwerpingen
- Je leert psychologische processen toe te passen in de verkoop van
adviesopdrachten en -diensten
- Visie op verkoop
- Verkoopproces bij diensten en adviesopdrachten
- Verschillende verkoopstijlen voor professionele
dienstverlening
- Signaleren van kansen en hierop inspelen
- Klantbehoeften achterhalen
- Principes voor effectief klantencontact
- Gericht luisteren en aansluiten bij de klant
- Constructief omgaan met tegenwerpingen en weerstand
- Doelgericht gebruiken van je netwerk
- Emotionele en rationele overwegingen binnen het verkoopproces
- Psychologie in verkoop
- Praktijksituaties en -voorbeelden
- Persoonlijk actieplan
Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake
plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart. Onder
leiding van een ervaren trainer wordt veel geoefend. Ook leer je
veel van andere deelnemers. Naast het leggen van een theoretische
basis, werk je actief aan het verbeteren van je commerciële
vaardigheden door praktijkgerichte oefeningen en rollenspellen. Je
krijgt feedback op je gedrag. Als afsluiting stel je een
persoonlijk actieplan op, dat je ondersteunt bij het toepassen van
het geleerde in de dagelijkse praktijk.
Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het
ICM-certificaat.
"Ik kijk tevreden terug op de cursus. Ondanks dat is in mijn dagelijkse werk geen 100% sales activiteiten uitvoer, heb ik veel handvatten gekregen hoe ik verkoopgesprekken kan voeren en hoe ik met bepaalde klanttypes moet omgaan." - 13-10-2022 11:55
"Ik kijk tevreden terug op de cursus. Ondanks dat is in mijn dagelijkse werk geen 100% sales activiteiten uitvoer, heb ik veel handvatten gek… alles lezen - 13-10-2022 11:55
"Ik heb de training als erg positief ervaren. De mix van theorie en casuïstiek was goed. John is een inspirerende cursusleider met oog voor ieders kwaliteiten en ontwikkelpunten. In deze training krijg je theorie mee en oefen je aan de hand van praktijkvoorbeelden. Het geleerde kun je direct in de praktijk toepassen. " - 16-11-2018 09:08
"Ik heb de training als erg positief ervaren. De mix van theorie en casuïstiek was goed. John is een inspirerende cursusleider met oog voor i… alles lezen - 16-11-2018 09:08
"Goed, hoog niveau cursus welke afgestemd werd op de wensen van de groep door een zeer professionele trainer John van Strien. De lunch in het La Vie Meeting Center Utrecht was geweldig." - 15-11-2018 15:47
"Goed, hoog niveau cursus welke afgestemd werd op de wensen van de groep door een zeer professionele trainer John van Strien. De lunch in het… alles lezen - 15-11-2018 15:47
"Ik heb de training als zeer effectief ervaren, vooral vanwege de rollenspellen. In de praktijk leer je het meeste, en Michiel zat er naast als 'bijstuurder'. Met zijn inspiratie, ervaring en positieve energie zorgde hij er continu voor dat er nieuwe inzichten werd gecreëerd. Ik heb concrete handvaten gekregen om in een gesprek breder de klantbehoefte te achterhalen, zodat hier verschillende diensten op kunnen aansluiten. Uiteindelijk is empathie de belangrijkste sleutel in een constructief gesprek... Zeer effectieve training!!" - 15-11-2018 14:05
"Ik heb de training als zeer effectief ervaren, vooral vanwege de rollenspellen. In de praktijk leer je het meeste, en Michiel zat er naast a… alles lezen - 15-11-2018 14:05
"Inhoudelijk sterke training met veel oefening en interactie. Je leert het meeste door het gewoon te doen, en daar was veel ruimte voor. Ik heb o.a. geleerd om gesprekken breder te houden ipv direct naar de oplossing te gaan. Toptraining! " - 29-08-2018 15:39
"Inhoudelijk sterke training met veel oefening en interactie. Je leert het meeste door het gewoon te doen, en daar was veel ruimte voor. Ik h… alles lezen - 29-08-2018 15:39
"De cursus was erg goed en sloot bovenverwachting aan op mijn behoeftes. Werden goed begeleid in en er was veel ruimte voor interactie. De trainer was gepassioneerd in het vak en wou ons zoveel mogelijk leren in de 3 dagen." - 20-10-2017 12:15
"De cursus was erg goed en sloot bovenverwachting aan op mijn behoeftes. Werden goed begeleid in en er was veel ruimte voor interactie. De tr… alles lezen - 20-10-2017 12:15
"Hele nuttige training met veel praktijkvoorbeelden en de trainer had erg veel persoonlijke ervaringen en kennis die hij kon delen! Er was een goede balans tussen theorie en oefeningen en het is ook erg leerzaam om te zien hoe je kunt inspelen op de verschillende stijlen van klanten." - 16-02-2017 16:41
"Hele nuttige training met veel praktijkvoorbeelden en de trainer had erg veel persoonlijke ervaringen en kennis die hij kon delen! Er was ee… alles lezen - 16-02-2017 16:41
"ICM heeft de training geannuleerd zonder tijdige kennisgeving en kon geen alternatief bieden waarbij we zekerheid kregen dat de opleiding wel geboden zou worden. We moesten zelf bellen naar de status van de training. Erg teleurstellende ervaring met deze opleider." - 07-09-2016 14:50
"ICM heeft de training geannuleerd zonder tijdige kennisgeving en kon geen alternatief bieden waarbij we zekerheid kregen dat de opleiding we… alles lezen - 07-09-2016 14:50
"Het fijne was dat er veel mogelijkheid was tot persoonlijke invulling, er werd niet strak vastgehouden aan het schema, maar juist werd besproken wat wij als cursisten juist wilden leren en oefenen. Daardoor had de cursus zeker meerwaarde." - 03-11-2015 10:42
"Het fijne was dat er veel mogelijkheid was tot persoonlijke invulling, er werd niet strak vastgehouden aan het schema, maar juist werd bespr… alles lezen - 03-11-2015 10:42
"Alle lof voor de trainer! De opleiding is praktijk gericht. Alle deelnemers kwamen goed aan bod. Voor iedereen was persoonlijke aandacht. Heel prettig. In drie dagen tijd heb ik heel wat opgestoken. Ik heb er meer aan gehad dan ik van te voren had verwacht. " - 02-11-2015 16:24
"Alle lof voor de trainer! De opleiding is praktijk gericht. Alle deelnemers kwamen goed aan bod. Voor iedereen was persoonlijke aandacht. He… alles lezen - 02-11-2015 16:24
"Ben normaal gezien altijd wat wantrouwig ten opzichte van een training. Theorie en praktijk liggen vaak wel uiteen. Maar deze training wist me toch aangenaam te verrassen. Met concrete oefening, voorbeelden en tips kon ik al vanaf dag 1 aan de slag en boekte ik ook degelijk resultaat. De training was heel hands-on en we hadden het voordeel slechts een kleine groep te zijn (4 pers.). Zeker een aanrader voor iedereen die een extra boost kan gebruiken!" - 20-07-2015 07:24
"Ben normaal gezien altijd wat wantrouwig ten opzichte van een training. Theorie en praktijk liggen vaak wel uiteen. Maar deze training wist … alles lezen - 20-07-2015 07:24
"Door de kleine klassen is er voldoende individuele aandacht. De docent wist d.m.v. leuke voorbeelden en diverse pratijkopdrachten, de lessen leerzaam, boeiend en uitdagend te houden. Ik heb met veel plezier deelgenomen aan deze cursus en zal een eventueel vervolg hierop zeker weer via ICM volgen." - 09-10-2012 11:22
"Door de kleine klassen is er voldoende individuele aandacht. De docent wist d.m.v. leuke voorbeelden en diverse pratijkopdrachten, de lessen… alles lezen - 09-10-2012 11:22
"Onze trainer Michiel was enthousiast, motiverend en heel ervaren. Hij gaf goede en duidelijke antwoorden op vragen van deelnemers en veel nuttige tips, inclusief voorbeelden uit de praktijk. Verder waren de feedback en ervaringen van andere deelnemers heel waardevol. Mijn aantekeningen en het cursusmateriaal zijn ook als naslagwerk heel nuttig. " - 22-03-2012 14:02
"Onze trainer Michiel was enthousiast, motiverend en heel ervaren. Hij gaf goede en duidelijke antwoorden op vragen van deelnemers en veel nu… alles lezen - 22-03-2012 14:02
"De kleine groep van zes personen zorgde ervoor dat mijn persoonlijk leerdoelen goed naar voren kwamen. Daarnaast was het niveau van de groep hoog, waardoor we soortgelijke ervaringen met elkaar konden delen en er goede discussies ontstonden. De trainer speelde hier erg goed op in, had oog voor ieders leerdoelen en had veel praktijk voorbeelden achter de hand.
" - 31-05-2010 09:56
"De kleine groep van zes personen zorgde ervoor dat mijn persoonlijk leerdoelen goed naar voren kwamen. Daarnaast was het niveau van de groep… alles lezen - 31-05-2010 09:56
"Ik heb de training als prettig en compleet ervaren.
Het was voornamelijk de trainer die het verschil heeft maakte. Hij nam voor iedere deelnemer de tijd en probeerde de stof zo goed mogelijk toe te passen op een ieder zijn vakgebied." - 19-05-2010 13:25
"Ik heb de training als prettig en compleet ervaren.Het was voornamelijk de trainer die het verschil heeft maakte. Hij nam voor iedere deelne… alles lezen - 19-05-2010 13:25
"De opleiding bracht precies wat ik ervan verwachtte. Veel aandacht voor diverse praktijkvoorbeelden, maar vooral ook met goede oplossingen. Het realiteitsgehalte lag wat mij betreft erg hoog.
Door kleine groep ook heel veel interactie.
" - 09-03-2010 12:31
"De opleiding bracht precies wat ik ervan verwachtte. Veel aandacht voor diverse praktijkvoorbeelden, maar vooral ook met goede oplossingen. … alles lezen - 09-03-2010 12:31
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.