Het strategische marketing plan
Startdata en plaatsen
IFBD - Institute for Business Development biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Gent
Beschrijving
Niemand zal vandaag de noodzaak van een Marketing Plan ontkennen. Maar hoe pakt u dit aan ? Hoe analyseert u uw markt ? Kent u uw klanten ? Heeft u inzicht in het koopgedrag van uw afnemers ? Hoe gaat u om met product portfolio analyses ? Hoe segmenteert u uw markt en hoe vertaalt u dit naar uw Marketing Plan ? En hoe lang is uw product leefbaar of anders gezegd : wat is de “product life cycle” ? Als commerciële manager wordt u vandaag afgerekend op uw prestaties en resultaten. U heeft er dan ook alle belang bij uw acties, prognoses en commerciële inspanningen – met kennis van zaken - voor te bereiden en te onderzoeken zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
STAPPENPLA…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Niemand zal vandaag de noodzaak van een Marketing Plan ontkennen. Maar hoe pakt u dit aan ? Hoe analyseert u uw markt ? Kent u uw klanten ? Heeft u inzicht in het koopgedrag van uw afnemers ? Hoe gaat u om met product portfolio analyses ? Hoe segmenteert u uw markt en hoe vertaalt u dit naar uw Marketing Plan ? En hoe lang is uw product leefbaar of anders gezegd : wat is de “product life cycle” ? Als commerciële manager wordt u vandaag afgerekend op uw prestaties en resultaten. U heeft er dan ook alle belang bij uw acties, prognoses en commerciële inspanningen – met kennis van zaken - voor te bereiden en te onderzoeken zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
STAPPENPLAN VOOR UW EIGEN MARKETING PLAN
Aan het einde van de cursus krijgt u naast de uitgebreide documentatiemap, ook tientallen tips die u moeten helpen bij het nog beter invullen van uw (strategisch) marketing plan.
WAT MAAKT DEZE DAG UNIEK ?
Deze cursus is een must voor iedere (marketing) manager die de commerciële doelstellingen van zijn organisatie of unit moet vertalen naar een concreet Marketing Plan. U krijgt de diverse bouwstenen en verneemt de vele valkuilen waarmee u rekening dient te houden. De cursus is op die manier opgebouwd, dat u naast de noodzakelijke theoretisch onderbouw van marketingconcepten en -instrumenten ook kunt genieten van de ruime praktijkervaring van onze docent.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.