Het strategische marketing plan

Tijdsduur

Het strategische marketing plan

IFBD - Institute for Business Development
Logo van IFBD - Institute for Business Development
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 IFBD - Institute for Business Development heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

IFBD - Institute for Business Development biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Gent

Beschrijving

Niemand zal vandaag de noodzaak van een Marketing Plan ontkennen. Maar hoe pakt u dit aan ? Hoe analyseert u uw markt ?  Kent u uw klanten ?  Heeft u inzicht in het koopgedrag van uw afnemers ?  Hoe gaat u om met product portfolio analyses ?  Hoe segmenteert u uw markt en hoe vertaalt u dit naar uw Marketing Plan ? En hoe lang is uw product leefbaar of anders gezegd : wat is de “product life cycle” ? Als commerciële manager wordt u vandaag afgerekend op uw prestaties en resultaten. U heeft er dan ook alle belang bij uw acties, prognoses en commerciële inspanningen – met kennis van zaken - voor te bereiden en te onderzoeken zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

STAPPENPLA…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Online marketing, Marketing en Sales, Campagnes en Communicatieplan.

Niemand zal vandaag de noodzaak van een Marketing Plan ontkennen. Maar hoe pakt u dit aan ? Hoe analyseert u uw markt ?  Kent u uw klanten ?  Heeft u inzicht in het koopgedrag van uw afnemers ?  Hoe gaat u om met product portfolio analyses ?  Hoe segmenteert u uw markt en hoe vertaalt u dit naar uw Marketing Plan ? En hoe lang is uw product leefbaar of anders gezegd : wat is de “product life cycle” ? Als commerciële manager wordt u vandaag afgerekend op uw prestaties en resultaten. U heeft er dan ook alle belang bij uw acties, prognoses en commerciële inspanningen – met kennis van zaken - voor te bereiden en te onderzoeken zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

STAPPENPLAN VOOR UW EIGEN MARKETING PLAN

Aan het einde van de cursus krijgt u naast de uitgebreide documentatiemap, ook tientallen tips die u moeten helpen bij het nog beter invullen van uw (strategisch) marketing plan. 

WAT MAAKT DEZE DAG UNIEK ?

Deze cursus is een must voor iedere (marketing) manager die de commerciële doelstellingen van zijn organisatie of unit moet vertalen naar een concreet Marketing Plan. U krijgt de diverse bouwstenen en verneemt de vele valkuilen waarmee u rekening dient te houden.  De cursus is op die manier opgebouwd, dat u naast de noodzakelijke theoretisch onderbouw van marketingconcepten en -instrumenten ook kunt genieten van de ruime praktijkervaring van onze docent.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze training. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Marketing.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)