Een standaard service management systeem voor betere prestaties in Facility Management

Type product
Tijdsduur
Trainer
Jan van Bon

Een standaard service management systeem voor betere prestaties in Facility Management

Inform-IT
Logo van Inform-IT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 Inform-IT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 7 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Inform-IT, Kenniscentrum voor Servicemanagement

Klantafspraken, SLA’s, leveranciersmanagement, IFM/OneFM, KPI-rapportages: het zijn allemaal ‘symptomen’ van uw facilitaire dienstverlening. Service excellence en maximale toegevoegde waarde bieden aan uw klanten, dat is waar het écht om draait. Hoe kunt u hier effectief sturing aan geven?

Tijdens deze in-house introductie-training maakt u kennis met de 10 stappen waarmee u uw eigen serviceorganisatie structureel op een hoger plan brengt op basis van de methode Universeel Service Management (USM).

De Introductietraining USM voor Facility Management wordt uitsluitend in-house gegeven.

Door de waan van de dag zijn veel FM’ers vaak ‘klacht gedreven’ en worden veel problemen ad hoc opgelost m…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Service Excellence, Service management, Facilitair, Emotionele intelligentie en Persoonlijke ontwikkeling.

Inform-IT, Kenniscentrum voor Servicemanagement

Klantafspraken, SLA’s, leveranciersmanagement, IFM/OneFM, KPI-rapportages: het zijn allemaal ‘symptomen’ van uw facilitaire dienstverlening. Service excellence en maximale toegevoegde waarde bieden aan uw klanten, dat is waar het écht om draait. Hoe kunt u hier effectief sturing aan geven?

Tijdens deze in-house introductie-training maakt u kennis met de 10 stappen waarmee u uw eigen serviceorganisatie structureel op een hoger plan brengt op basis van de methode Universeel Service Management (USM).

De Introductietraining USM voor Facility Management wordt uitsluitend in-house gegeven.

Door de waan van de dag zijn veel FM’ers vaak ‘klacht gedreven’ en worden veel problemen ad hoc opgelost met kleine aanpassingen aan bestaande werkwijzen. ‘Groot onderhoud’ van de totale serviceorganisatie raakt al gauw op de achtergrond, waardoor de organisatie reactief blijft. En dat is een gemiste kans, want door met een bedrijfsmatige bril naar de inrichting en werkwijze van uw serviceorganisatie te kijken kunt u structureel veel besparingen behalen, terwijl u tegelijk de dienstverlening verbetert!

Effectief sturing geven aan jouw serviceorganisatie

De USM-methode geeft u de tools in handen. Met deze methode doet u niet langer aan ‘symptoombestrijding’, maar start u bij de basis van en proactieve serviceorganisatie door toepassing van heldere principes. Van daaruit wordt stap voor stap naar practices en werkinstructies toegewerkt, toegespitst op uw eigen organisatie, tooling en services.

Wat levert de training op?

Tijdens deze training leert u:

  • wat de uitgangspunten zijn achter service excellence en hoe u die kunt bereiken
  • hoe u uw organisatie (processen, mensen en middelen) kunt optimaliseren om klantgerichte dienstverlening te ondersteunen
  • wat u kunt doen om uw FMIS te optimaliseren voor de ondersteuning van uw workflows

Programma

  • 09.00 uur – Ontvangst en kennismaking
  • 09.30 uur - [Stap 1] Introductie en positionering USM-methode
  • 09.45 uur - [Stap 2] Begrippen en context van de USM-methode
  • 10.00 uur - [Stap 3] Dienstverlening en services. Wat is dienstverlening? Wat betekent dit in de facilitaire context? Hoe is de serviceorganisatie opgebouwd? Regie, in- en outsourcing, klant-leverancier relaties (incl. pauze)
  • 11.00 uur - [Stap 4] Het USM-procesmodel – Processen, workflow cases & game. De USM-methode en procesmatig werken. Vertalen naar workflows in uw eigen organisatie en taakgebied. Standaard producten in uw managementsysteem. Servicerapportage en prestaties.
  • 12.30 uur – Lunch
  • 13.30 uur - [Stap 4 vervolg] Het USM-procesmodel – Rapportages, werkwijzen, prestaties. Wie legt waarover verantwoording af?
  • 14:30 uur - [Stap 5] De USM-processen. De 5 standaard processen van iedere serviceorganisatie (incl. pauze)
  • 15:30 uur – [Stap 6] De serviceorganisatie. Hoe organiseert u de mensen in een serviceorganisatie?
  • 16:15 uur – [Stap 7] Middelen. Hoe organiseert u de middelen in een serviceorganisatie?
  • 16:30 uur – [Stap 8] Het managen van services. Hoe managet facility management haar services?
  • 16:45 uur – [Stap 9] Toepassing van de USM-methode in de praktijk. Een standaard aanpak voor de toepassing van USM
  • 17:00 uur – [Stap 10] Evaluatie en vervolgstappen
  • Netwerkborrel

Doelgroep

De training is bedoeld voor facility managers die in 10 stappen meer sturing willen geven aan hun totale dienstverlening en zich willen onderscheiden met service excellence voor hun klanten.

Daarnaast is de training ook zeer geschikt voor facility professionals die verantwoordelijk zijn voor verbetertrajecten op het gebied van service en voor medewerkers die moeten leren werken volgens de principes van de USM-methode.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jan van Bon
Jan van Bon
Service Management Architect
9,1

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.