Opleiding leiding geven aan serviceteams

Niveau
Tijdsduur

Opleiding leiding geven aan serviceteams

IPV Training & Advies
Logo van IPV Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 IPV Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 119 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,5
Gemiddeld cijfer voor Opleiding leiding geven aan serviceteams
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Ester Arons
9
Opleiding leiding geven aan serviceteams

"Ik zou hem aanbevelen en met veel enthousiasme vertellen wat ik er allemaal aan gehad heb. De opzet vind ik echt een heel prettige manier om samen met elkaar alles tot een goed einde te brengen. " - 12-01-2022 00:00

"Ik zou hem aanbevelen en met veel enthousiasme vertellen wat ik er allemaal aan gehad heb. De opzet vind ik echt een heel prettige manier om… alles lezen - 12-01-2022 00:00

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

IPV Training & Advies biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Dordrecht, Drachten, Eindhoven, Emmen, Leeuwarden, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

IPV geeft een startgarantie.

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. In onze aanpak combineren we bijeenkomsten met digitaal leren en coachen. We sturen op direct leerresultaat en op blijvende ontwikkeling op eigen kracht. Ook voor de langere termijn.

De 8-daagse opleiding leiding geven aan serviceteams is speciaal ontwikkeld voor de technische branches waar servicedienstverlening zo in ontwikkeling is.

De 8-daagse opleiding leiding geven aan serviceteams is speciaal ontwikkeld voor de technische branches waar servicedienstverlening zo in ontwikkeling is.

Leidinggeven aan een afdeling beheer & onderhoud of serviceteam is al lang veel meer dan plannen, organiseren en medewerkers motiveren. Het gaat steeds meer over professionele dienstverlening die bijdraagt aan het bedrijfsresultaat, over klantenbinding en effectieve werkprocessen. Over succesvol samenwerken binnen en buiten de eigen afdeling, over technische innovaties en het ontwikkelen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Leidinggeven, Leiderschap, Coachend Leidinggeven, Persoonlijk Leiderschap en Leidinggeven aan professionals.

IPV geeft een startgarantie.

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. In onze aanpak combineren we bijeenkomsten met digitaal leren en coachen. We sturen op direct leerresultaat en op blijvende ontwikkeling op eigen kracht. Ook voor de langere termijn.

De 8-daagse opleiding leiding geven aan serviceteams is speciaal ontwikkeld voor de technische branches waar servicedienstverlening zo in ontwikkeling is.

De 8-daagse opleiding leiding geven aan serviceteams is speciaal ontwikkeld voor de technische branches waar servicedienstverlening zo in ontwikkeling is.

Leidinggeven aan een afdeling beheer & onderhoud of serviceteam is al lang veel meer dan plannen, organiseren en medewerkers motiveren. Het gaat steeds meer over professionele dienstverlening die bijdraagt aan het bedrijfsresultaat, over klantenbinding en effectieve werkprocessen. Over succesvol samenwerken binnen en buiten de eigen afdeling, over technische innovaties en het ontwikkelen en binden van medewerkers, noem maar op! Deze opleiding is speciaal voor leidinggevenden werkzaam in een technische serviceomgeving, die willen groeien in hun rol. Zowel persoonlijk als functioneel! Resultaten Na het volgen van de opleiding leiding geven aan serviceteams Beschik je over de kennis en handvatten die nodig zijn om vanuit de strategische doelstellingen van je bedrijf jouw medewerkers mee te nemen in het succesvol maken en succesvol houden van je team. Weet je welke (financiEle) aspecten het resultaat beinvloeden en ben je in staat om prestaties te managen. Kun je beter leidinggeven aan in- en externe samenwerking en het ontwikkelen van klantgerichtheid. Ben je in staat om je medewerkers te betrekken en te begeleiden in hun professionaliseringsproces. Maar bovenal weet je waar jouw eigen kracht en uitdagingen liggen om van service een succes te maken. Voor wie De opleiding leidinggeven aan serviceteams is voor managers, leidinggevenden en coordinatoren van afdelingen Beheer & Onderhoud / Service. Zij hebben gemeen dat zij verantwoordelijk zijn om de servicedienstverlening verder te ontwikkelen en daar hun medewerkers in mee te nemen. Het niveau van de opleiding is HBO. Over de opleiding leiding geven aan serviceteams Wat deze opleiding uniek maakt is dat je zowel aan je persoonlijke leiderschapsontwikkeling werkt als aan een verbeterplan voor je organisatie. Loopt jouw aanpak nog in lijn met de strategie van je bedrijf? Hoe zorg je dat je rol zich ontwikkelt van "aannemer van werk" naar "businesspartner"? Hoe breng je de servicedienstverlening naar een hoger niveau? Wat zijn de knoppen om aan te draaien om meer marge te realiseren? Hoe kun je de samenwerking tussen medewerkers verbeteren en hen op afstand managen? Dit zijn typische vragen die aan bod komen in deze opleiding. Onze trainers zijn zelf actief (geweest) in de beroepspraktijk en kunnen je tijdens sessies en workshops dus perfect ondersteunen.

De resultaten na het volgen van de training Service management (leergang) Je beschikt over de kennis en handvatten die nodig zijn om strategische doelstellingen en uitdagingen te benoemen en te vertalen naar je team Je hebt meer financiEle en juridische kennis op het gebied van service management Je bent in staat om je medewerkers te betrekken en te begeleiden in hun professionaliseringsproces Je beschikt over het instrumentarium en de tools om je service dashboard in te richten en service prestaties te managen.

Dag 1: - Persoonlijke ontwikkeling en de koers van je bedrijf We starten bij jou als persoon. Wat zijn jouw persoonlijke kwaliteiten en wat zijn voor jou belangrijke drijfveren? En waar liggen je ontwikkelvragen waarmee je aan de slag wil? Onderwerpen die aan bod komen zijn: Persoonlijke inzicht in huidige (toekomstige) rol Scheppen van een eigen leiderschapskader Persoonlijke bijdrage aan het succes van het team In de middag start de masterclass 'service en bedrijf. Welke kant wil je op met de organisatie en jouw afdeling en wat zijn de uitdagingen binnen je eigen service praktijk. Onderwerpen die aan bod komen: Kenmerken van service strategieEn Vertaling van de strategie in operationele doelstellingen Standaarden voor serviceorganisaties Dag 2: - Leidinggeven aan presteren en verbeteren Deze ochtend starten we met de workshop 'Service en prestatie. Hoe maak je de prestaties van je team transparant en welk gedrag van je medewerkers heb je nodig om deze prestaties te beinvloeden? Onderwerpen die aan bod komen: Prestatie dashboards en de successen van collega bedrijven Verkennen van belangrijke verbetermogelijkheden Beinvloeding trends op de service organisatie (o.a. Big data en Internet of Things). De vertaling naar jouw persoonlijke bijdrage van de nagestreefde strategie en resultaten voor jouw afdeling vormt het middagprogramma van dag 2. Onderwerpen die aan bod komen zijn: Van strategische doelstelling naar een tactisch plan Het 'verhaal voor de operationele medewerker Jouw persoonlijke voorbeeldrol en bijbehorend gedrag Dag 3: - Intervisie en managen vanuit financieel perspectief De ochtend van dag 3 is gereserveerd voor intervisie. Intervisie is een vorm van kennisontwikkeling in een kleine groep professionals die vergelijkbare uitdagingen gemeen hebben. Onder leiding van een procesbegeleider brengen de deelnemers praktijkvraagstukken in. Met behulp van elkaars expertise en coachvaardigheden helpen de deelnemers elkaar aan waardevolle inzichten. De middag staat in het kader van beinvloeden van het financiEle resultaat van jouw afdeling. Onderwerpen die aan bod komen: Consequenties van kosten en bezettingsgraad Persoonlijke invloed op het financieel resultaat Realistisch budgetteren Dag 4: - klantgericht leiderschap In de ochtend werken we aan de impact die jij op jouw medewerkers kan hebben bij het versterken van langdurige klantrelaties. Onderwerpen die aan bod komen: Het maken en sturen op een onderscheidende klantbeleving Ontwikkelen en bewustzijn van de 'customer journey Relationele waarden van klantcontact s Middags gaan we aan de slag met het thema beinvloeden van klantgericht gedrag van jouw medewerkers Onderwerpen die aan bod komen: Leidinggeven aan verandering Leiderschapsstijl en gedragsbeinvloeding Coaching en persoonlijke verantwoordelijkheid Dag 5: - intervisie en leidinggeven aan samenwerking De ochtend van dag 5 is gereserveerd voor intervisie. Intervisie is een vorm van kennisontwikkeling in een kleine groep professionals die vergelijkbare uitdagingen gemeen hebben. Onder leiding van een procesbegeleider brengen de deelnemers praktijkvraagstukken in. Met behulp van elkaars expertise en coachvaardigheden helpen de deelnemers elkaar aan waardevolle inzichten. In de servicedienstverlening wordt steeds meer een beroep gedaan op het vermogen om samen te werken. Zowel met collegas als met externe partijen. Daarom leer je in de middag hoe jij het gezamenlijke resultaat op teamniveau kunt beinvloeden. Onderwerpen die aan bod komen: Gemeenschappelijke doelen en draagvlak Sfeer en motivatie Verbondenheid en teamsynergie Dag 6: - feedback op serviceverbeterplannen en peoplemanagement Deelnemers schrijven gedurende de opleiding een zogenaamd Service-verbeterplan. In dit plan werken zij een onderwerp (vrije keuze) uit waarin zij planmatig werken aan het implementeren van een verbetering. Tijdens de ochtend van deze zesde dag presenteren de deelnemers hun onderwerp en hun vordering van het plan. Zij ontvangen tips en tops van de trainer en medecursisten ter verbetering. De middag staat in het teken van binden, boeien en ontwikkelen. Onderwerpen die aan bod komen zijn: Bekend staan al aantrekkelijke werkgever Verwachtingen managen van (nieuwe) medewerkers Voeren van een dialoog over ontwikkelen Dag 7: - leidinggeven op afstand Dit laatste thema wordt ook feitelijk op afstand behandeld, dat wil zeggen dat we geheel digitaal aan de slag gaan. Gedurende een ochtend werken we digitaal aan het vergroten van de verbondenheid met de medewerker en de organisatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn: Sturen op vertrouwen Motivatoren binnen het team Monitoren van effectiviteit en efficiency van medewerkers Dag 8: - Integratie ochtend Op deze laatste ochtend presenteert iedere deelnemer zijn of haar eindopdracht: het persoonlijke performanceplan en het service-verbeterplan. De interne opdrachtgevers (meestal de leidinggevende) en eventueel andere belangrijke stakeholders uit de bedrijven van de deelnemers worden voor deze afsluitende bijeenkomst uitgenodigd. Onderwerpen die aan bod komen: Presentatie service verbeterplannen Reflectie op de persoonlijke ontwikkeling. Eindoordeel met cijfer Competenties Door de opleiding leiding geven aan serviceteams versterk je de volgende competenties: Oordeelsvorming Omgevingsbewustzijn Leiderschap Samenwerken Beinvloeden. Certificaat Ben je alle opleidingsdagen aanwezig, heb je alle werkopdrachten afgerond en je eindopdracht gepresenteerd, dan ontvang je het IPV-certificaat Opleiding leiding geven aan serviceteams.

Jouw persoonlijke bijdrage aan het succes van je service team staat centraal tijdens deze opleiding. De opleidingsdagen versterken jouw inzicht en vaardigheden om hiermee aan de slag te gaan. Je werkt dus aan je eigen groei, maar ook aan de groei van je team en de bijdrage aan het resultaat van het bedrijf. Om goed voorbereid naar de bijeenkomsten te komen wordt je middels een digitaal leerplatform telkens meegenomen naar de volgende stap. Dit betekent dat je tijdens deze praktische bijeenkomsten al op jouw niveau aangehaakt bent en de juiste vragen kunt stellen aan de begeleider/trainer. Het programma bestaat uit een mix van leer- en werkvormen. De digitale leeromgeving biedt ondersteuning en structuur om het leren te borgen. In de afzonderlijke leersessies worden korte inleidingen opgevolgd door inzicht- en persoonlijke vaardigheidsoefeningen. Je werkt aan praktijkopdrachten, reflectieverslagen en het opstellen van een service verbeterplan. Dit plan presenteer je bij de afsluiting van de leergang. Tussentijds zijn er intervisiebijeenkomsten om op een persoonlijke wijze praktijkervaringen te delen en van elkaar te leren. De opleiding staat onder leiding van een inspirerende adviseur/coach met bijzondere expertise op het gebied van service verlening en organisatieontwikkeling. De sessies met specifieke kennisonderwerpen worden gegeven door specialisten. Rol van de leidinggevende De leidinggevende/het management is actief betrokken bij jouw leertraject. Voorafgaand aan de training voer je een leerdoelgesprek met je leidinggevende.Hij begeleidt je tijdens de training bij het maken van de praktijkopdrachten. Als afsluiting van de leergang presenteer je je service verbeterplan en je persoonlijk ontwikkelplan aan je leidinggevende en committeert hij zich aan deze plannen. Zo creEer je draagvlak en commitment om je verbeterplan daadwerkelijk in te kunnen voeren in je bedrijf. Studiebelasting De opleiding bestaat uit 8 bijeenkomsten van meestal een hele dag, waarin afwisselend het accent op persoonlijke (leiderschaps)ontwikkeling en kennisontwikkeling ligt. De studiebelasting van de praktijkopdrachten bedraagt circa 2 uur per week gedurende de doorlooptijd van 6 maanden.

8,5
Gemiddeld cijfer voor Opleiding leiding geven aan serviceteams
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Ester Arons
9
Opleiding leiding geven aan serviceteams

"Ik zou hem aanbevelen en met veel enthousiasme vertellen wat ik er allemaal aan gehad heb. De opzet vind ik echt een heel prettige manier om samen met elkaar alles tot een goed einde te brengen. " - 12-01-2022 00:00

"Ik zou hem aanbevelen en met veel enthousiasme vertellen wat ik er allemaal aan gehad heb. De opzet vind ik echt een heel prettige manier om… alles lezen - 12-01-2022 00:00

starstarstarstarstar_border
Patrick Eijpe
Operations Manager B
8
Opleiding leiding geven aan serviceteams

"Ik heb de training niet afgemaakt, wegens prive redenen heb ik deze moeten staken. maar algemeen gezien en super interessante training die in mensen in de service zeker wil aanbevelen." - 18-01-2019 06:26

"Ik heb de training niet afgemaakt, wegens prive redenen heb ik deze moeten staken. maar algemeen gezien en super interessante training die i… alles lezen - 18-01-2019 06:26

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)