Leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs; begrijpen en begeleiden

Niveau
Tijdsduur
Logo van King nascholing
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 King nascholing heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Inhoud

  • Gedrags-en leerproblemen signaleren en begrijpen 

Kennismaken met diverse gedragsproblemen in de context van het onderwijs, signalen, oorzaken van dit gedrag. Hoofdlijnen leren zien van passend/adequaat aanpakgedrag.

  • Gedrags-en leerproblemen signaleren en begrijpen (vervolg)

Kennis hebben van de gevolgen van leerstoornissen op gedrag. Hoofdlijnen leren zien van passend/adequaat aanpakgedrag hierbij.

  • Gedrags-en leerproblemen signaleren, begrijpen en handelen

Kennismaken met uitgangspunten van effectieve samenwerking ouders en school. Gespreksvoering en adequate interventies.

 Werkwijze

De cursus bestaat uit afwisselende werkvormen. Je krijgt presentaties van de doc…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Begeleidingskunde, Leraar Basisonderwijs / PABO, Motiveren, Didactische vaardigheden en Coachingsvaardigheden.

Inhoud

  • Gedrags-en leerproblemen signaleren en begrijpen 

Kennismaken met diverse gedragsproblemen in de context van het onderwijs, signalen, oorzaken van dit gedrag. Hoofdlijnen leren zien van passend/adequaat aanpakgedrag.

  • Gedrags-en leerproblemen signaleren en begrijpen (vervolg)

Kennis hebben van de gevolgen van leerstoornissen op gedrag. Hoofdlijnen leren zien van passend/adequaat aanpakgedrag hierbij.

  • Gedrags-en leerproblemen signaleren, begrijpen en handelen

Kennismaken met uitgangspunten van effectieve samenwerking ouders en school. Gespreksvoering en adequate interventies.

 Werkwijze

De cursus bestaat uit afwisselende werkvormen. Je krijgt presentaties van de docent, bespreekt casuïstiek en werkt aan opdrachten in kleine groepen. Er is ruimte voor het inbrengen van eigen casuïstiek op het gebied van gedrags-en leerproblemen. Je moet rekening houden met een voorbereidingstijd van ongeveer 3 uur per cursusdag voor literatuurstudie en 3 uur voor de praktijkopdracht.

Doelstellingen

Na afloop van de cursus:

-Beschik je over recente inzichten met betrekking tot gedrags-en leerproblemen bij kinderen tussen 6-12 jaar;

-Kun je divers gedrag analyseren, begrijpen en vertalen naar onderwijsbehoeften

-Ben je in staat onderscheid te maken tussen varianten van normaal gedrag en signalen van een mogelijke ontwikkelingsstoornis

-Kun je handelingsgerichte adviezen geven aan ouders en school

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)