Doeltreffend (telefonisch) debiteurenbeheer
Startdata en plaatsen
placeVeenendaal 31 mrt. 2025 |
placeVeenendaal 1 jul. 2025 |
placeVeenendaal 19 sep. 2025 |
Beschrijving
Omzet is pas omzet als het geld binnen is!
We horen het overal: onze klanten betalen later of niet en dat terwijl de omzet toch al lager is dan voorheen. Een goed debiteurenbeheer is daarom belangrijker dan ooit om voldoende geld op de rekening te houden, renteverliezen te beperken, etc. Want u wilt aan het eind van de maand toch ook uw salaris weer ontvangen?
De telefoon is een effectief en vriendelijk middel om een vordering betaald te krijgen. Het vraagt wel om goede communicatieve vaardigheden en een goed intern volgsysteem.
Want u wilt niet alleen dat uw klant snel betaald, maar ook dat hij/zij klant blijft!
Tijdens de training 'effectief (telefonisch) debiteurenbeheer' onderzoeken we…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Omzet is pas omzet als het geld binnen is!
We horen het overal: onze klanten betalen later of niet en dat terwijl de omzet toch al lager is dan voorheen. Een goed debiteurenbeheer is daarom belangrijker dan ooit om voldoende geld op de rekening te houden, renteverliezen te beperken, etc. Want u wilt aan het eind van de maand toch ook uw salaris weer ontvangen?
De telefoon is een effectief en vriendelijk middel om een
vordering betaald te krijgen. Het vraagt wel om goede
communicatieve vaardigheden en een goed intern volgsysteem.
Want u wilt niet alleen dat uw klant snel betaald, maar ook dat
hij/zij klant blijft!
Tijdens de training 'effectief (telefonisch) debiteurenbeheer' onderzoeken we het huidige volgsysteem en de telefoonvaardigheden die u nu al heeft of nog nodig heeft en spijkeren deze bij.
Zodat uw klant snel betaald en blijft betalen!
Resultaat
- Inzicht in uw eigen kwaliteiten en presentatie aan de telefoon
- Met meer plezier en meer succes telefonisch incasseren
- Sneller betalende klanten
- Groter klantbehoud
- Hogere marge uit bestaande klanten
U als uitgangspunt
Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: uw unieke capaciteiten en karakter staan centraal!
Door vooraf uw persoonlijke vragenlijst in te vullen, weten wij wat uw sterke punten en leerpunten zijn en sluiten de training daar bij aan. Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. De groepsgrootte is daarop aangepast (max. 5 deelnemers), waardoor we u veel persoonlijke aandacht kunnen geven. Tevens beschikken we over een eigen TV-studio met gesloten TV-circuit en een interne telefooncentrale, zodat u realistisch kunt oefenen en niet alleen van de trainer en de andere deelnemers feedback krijgt, maar ook het resultaat van uw eigen gedrag kunt zien. Tenslotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u uw ontwikkelingen in de eigen ‘Ik-BV’ kunnen volgen.
Inhoud van de training
Het belang van de ‘ik-BV’
- De ‘durf’ om te veranderen
- Effectief en efficiënt werken:
het stellen van de juiste prioriteiten
Bewustwording huidige en gewenste:
- Presentatie en uitstraling aan de telefoon
- Kwaliteiten en vaardigheden
Uw organisatie als grote succesfactor!
- Ken uw klant
- Goed debiteurenbeheer is teamwork
- Voorwaarden voor een netjes betalende klant
Verloop goed gesprek voor telefonisch debiteurenbeheer
- Een goede voorbereiding is het halve werk
- Het spoorboekje van een goed debiteurengesprek
- De kracht van empathie
- Spreken in klantvoordelen:
wat wint de klant bij snel betalen?
Een snel betalende, trouwe klant:
- de relatie tussen debiteurenbeheer en relatiebeheer
Communicatieve vaardigheden voor telefonisch debiteurenbeheer
- Gespreks- en luistervaardigheden
- De kunst van het vragen stellen
- Het houdt niet op bij open en gesloten vragen
- De kracht van uw stem: non-verbale signalen via de telefoon
- Tussen de regels door luisteren
- Opkomen voor het snel betalen van de openstaande rekeningen
- Omgaan met lastige klanten: "maar ik kan helemaal niet betalen!"
Een klacht is een kans: effectieve klachtafhandeling
Programma
Voor de training
- Invullen persoonlijke vragenlijst
- Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
- (Telefonisch) Intakegesprek met de trainer
Tijdens de training
- Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk
- ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’
- Simulatiegesprekken in onze TV-studio
- Gebruik van onze interne telefooncentrale
- Vastleggen doelstellingen voor de toekomst
- Volledig verzorgde lunch
Na de training
- Ontvangst trainingscertificaat
- Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
- Individuele (telefonische) coaching tot 3 maanden na de training
- Individuele resultatenmeting
- Rapportage aan de direct leidinggevende
Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding
onderscheid zich door haar écht persoonlijke
benadering:
* Kleine trainingsgroepen (max. 8 deelnemers)
* Persoonlijke vragenlijst + (telefonisch) intakegesprek vooraf
* Feedback-vragenlijst voor de leidinggevende
* Individueel samengesteld naslagwerk
* Nazorg & individuele coaching tot 3 maanden na de
training.
Uniek in ons aanbod:
Het gebruik
van onze opnamestudio en ons gesloten TV-circuit: zodat je niet
alleen van de andere deelnemers feedback kunt krijgen, maar ook het
resultaat van je eigen gedrag ziet.
Trainingsmethode:
De trainingen
hebben vooral een praktisch karakter waarbij 'leren door doen' en
'leren van elkaar' centraal staan
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.