Telefonische acquisitie en relatiebeheer

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Telefonische acquisitie en relatiebeheer

Kleinveld Okkerse Training en Coaching
Logo van Kleinveld Okkerse Training en Coaching
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Kleinveld Okkerse Training en Coaching heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 5 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVeenendaal
25 feb. 2025
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 25 februari 2025, 09.00-17.00, Veenendaal
placeVeenendaal
23 jun. 2025
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 23 juni 2025, 09.00-17.00, Veenendaal
placeVeenendaal
10 okt. 2025
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 10 oktober 2025, 09.00-17.00, Veenendaal

Beschrijving

Adviseur of acquisiteur?

Een klant heeft geen behoefte aan een verkoper! Een klant wil een serieuze gesprekspartner die hem of haar helpt met een probleem of uitdaging. Dit vraagt om een goede afstemming!

Een goede verkoper heeft dan ook meer nodig dan productkennis. Een goed beeld van de koopmotieven, vooronderstellingen en financiële armslag van de klant zijn essentieel. Om een vertrouwensrelatie op te bouwen moet u dus niet alleen productkennis hebben, maar ook een goede portie emotionele intelligentie en mensenkennis.

In de praktische training ‘telefonische acquisitie en relatiebeheer’ leren we u het juiste evenwicht te bereiken tussen ‘mens’ en ‘product’. Door het aanleren van divers…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Adviseur of acquisiteur?

Een klant heeft geen behoefte aan een verkoper! Een klant wil een serieuze gesprekspartner die hem of haar helpt met een probleem of uitdaging. Dit vraagt om een goede afstemming!

Een goede verkoper heeft dan ook meer nodig dan productkennis. Een goed beeld van de koopmotieven, vooronderstellingen en financiële armslag van de klant zijn essentieel. Om een vertrouwensrelatie op te bouwen moet u dus niet alleen productkennis hebben, maar ook een goede portie emotionele intelligentie en mensenkennis.

In de praktische training ‘telefonische acquisitie en relatiebeheer’ leren we u het juiste evenwicht te bereiken tussen ‘mens’ en ‘product’. Door het aanleren van diverse ‘mens’-gerichte vaardigheden bent u in staat meer uit uw klant te halen en een lange termijn relatie te realiseren. Prettig…. want het is makkelijker en goedkoper meer omzet uit een bestaande klant te halen dan om steeds nieuwe klanten te werven!

Resultaat van de training

  • Inzicht in de eigen kwaliteiten
  • Versterken van de persoonlijke presentatie aan de telefoon
  • Betere aansluiting bij de behoeften van de klant
  • Met meer plezier en meer succes klanten binnen halen en behouden

U als uitgangspunt

Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: uw unieke capaciteiten en karakter staan hierbij centraal!

Doordat u vooraf uw persoonlijke vragenlijst in vult, gevolgd door een persoonlijk (telefonisch) intakegesprek, weten wij wat uw sterke punten en leerpunten zijn en sluiten de training daar op aan. Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. De groepsgrootte is daarop aangepast (max. 5 deelnemers), waardoor we u veel persoonlijke aandacht kunnen geven. In de training maken we veel gebruik van onze eigen TV-studio met opnamemogelijkheden, zodat u niet alleen van de trainer en de andere deelnemers feedback krijgt, maar ook het resultaat van uw eigen gedrag en uitstraling kunt zien. Tevens maken we tijdens deze training gebruik van een trainingsacteur en onze interne telefooncentrale voor het creëren van levensechte oefensituaties.

Tenslotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u uw ontwikkelingen in de eigen ‘Ik-BV’ kunnen volgen.

Inhoud van de training

Het belang van de "Ik-BV', bewustwording huidige en gewenste:

  • Presentatie en uitstraling als relatiebeheerder
  • Kwaliteiten en vaardigheden

Persoonlijke effectiviteit

  • ‘Leiding’ geven aan u zelf
  • Positief denken: denken in kansen en mogelijkheden
  • ‘Durf’ hebben uzelf te versterken

Relatiegerichte commerciële vaardigheden

  • 70% van uw resultaat haalt u uit uw non-verbale communicatie
  • Actief telefoneren en gesprekken voeren
  • Inleven in de gevoelens van de ander
  • Inspelen op de non-verbale signalen van de ander
  • Omgaan met emoties van de klant
  • Omgaan met ‘lastige’ gesprekspartners: klanttypologiën
  • ‘Aansluiting’ vinden bij uw gesprekspartner

Acquisitie

  • Kwalificeren van potentiële klanten (prospects)
  • Nadenken over doel, doelgroep en benadering
  • Relaties maken en onderhouden

Telefonische acquisitie en verkoop

  • Het maken van een goed (persoonlijk) telefoonscript
  • De voorbereiding van een telefoongesprek
  • Telefonisch een bezoekafspraak verkopen:
    uw prospect overtuigen tijd en energie te investeren in een persoonlijk onderhoud 
  • Bondig en aantrekkelijk de 'meerwaarde' van uw product of dienst en uw organisatie presenteren

Het vervolg: de relatie onderhouden

  • Winstgroei door klantentrouw

Programma

Voor de training

  • Invullen persoonlijke vragenlijst
  • Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
  • (Telefonisch) intakegesprek met de trainer

Tijdens de training

  • Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk
  • ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’
  • Volledig verzorgde lunch
  • Simulatiegesprekken in onze TV-studio
  • Inzet van een trainingsacteur
  • Gebruik van onze interne telefooncentrale
  • Vastleggen doelstellingen voor de toekomst

Na de training

  • Ontvangst trainingscertificaat
  • Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
  • (Telefonische) nazorg
  • Individuele resultatenmeting
  • Rapportage aan de direct leidinggevende t.a.v. uw persoonlijke leerdoelen

Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding onderscheid zich door haar écht persoonlijke benadering:
* Kleine trainingsgroepen (max. 8 deelnemers)
* Persoonlijke vragenlijst + (telefonisch) intakegesprek vooraf
* Feedback-vragenlijst voor de leidinggevende
* Individueel samengesteld naslagwerk
* Nazorg & individuele coaching tot 3 maanden na de training.

Uniek in ons aanbod:
Het gebruik van onze opnamestudio en ons gesloten TV-circuit: zodat je niet alleen van de andere deelnemers feedback kunt krijgen, maar ook het resultaat van je eigen gedrag ziet. 

Trainingsmethode:
De trainingen hebben vooral een praktisch karakter waarbij 'leren door doen' en 'leren van elkaar' centraal staan

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)