Vertrouwenspersoon: bijscholing Systemisch bevragen

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Landelijk Instituut Vertrouwenspersonen
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 Landelijk Instituut Vertrouwenspersonen heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeLeusden
28 sep. 2021

Beschrijving

Geaccrediteerde opleidingen op 7 locaties

Opleiding tot vertrouwenspersoon, geaccrediteerd door de LVV. Na certificering kun jij je als erkend vertrouwenspersoon laten registeren. Daarnaast bieden wij bij/nascholingen, begeleide intervisies en ondersteuning aan organisaties en vertrouwenspersonen.

Systemisch bevragen

De klacht waar een melder mee komt heeft soms een systemische oorsprong. Dat kan vanuit het familiesysteem van een klager of beklaagde zijn. Maar een klacht of misstand ontstaat ook regelmatig uit een systemische verstrikking van de organisatie. De klacht (ook) onderzoeken vanuit een systemisch perspectief geeft veel meer inzicht in de klacht met name voor het vervolg traject. Zo geeft het bijvoorbeeld inzicht in de schuld- en schaamtegevoelens van een klager.

Je leert hoe je inzicht krijgt in de systemische positie van de klager ten opzichte van het team of de beklaagde. Ook kun je onderzoeken hoe de positie van de leidinggevende zich verhoudt ten opzichte van het team…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Geaccrediteerde opleidingen op 7 locaties

Opleiding tot vertrouwenspersoon, geaccrediteerd door de LVV. Na certificering kun jij je als erkend vertrouwenspersoon laten registeren. Daarnaast bieden wij bij/nascholingen, begeleide intervisies en ondersteuning aan organisaties en vertrouwenspersonen.

Systemisch bevragen

De klacht waar een melder mee komt heeft soms een systemische oorsprong. Dat kan vanuit het familiesysteem van een klager of beklaagde zijn. Maar een klacht of misstand ontstaat ook regelmatig uit een systemische verstrikking van de organisatie. De klacht (ook) onderzoeken vanuit een systemisch perspectief geeft veel meer inzicht in de klacht met name voor het vervolg traject. Zo geeft het bijvoorbeeld inzicht in de schuld- en schaamtegevoelens van een klager.

Je leert hoe je inzicht krijgt in de systemische positie van de klager ten opzichte van het team of de beklaagde. Ook kun je onderzoeken hoe de positie van de leidinggevende zich verhoudt ten opzichte van het team en de plek van de beklaagde. Met deze inzichten wordt de keuze van een klager voor een te volgen route beter onderbouwd.

Je leert hoe je inzicht krijgt in de systemische positie van de klager ten opzichte van het team of de beklaagde. Ook kun je onderzoeken hoe de positie van de leidinggevende zich verhoudt ten opzichte van het team en de plek van de beklaagde. Met deze inzichten wordt de keuze van een klager voor een te volgen route beter onderbouwd.

Deze bijscholing voor vertrouwenspersonen is geaccrediteerd door de beroepsvereniging LVV (Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen) zodat je na de bijscholing je deelnamecertificaat kunt indienen t.b.v. je hercertificering.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)