Masterclass omgaan met clienten met sociaal psychische problematiek

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Masterclass omgaan met clienten met sociaal psychische problematiek

Learncare Academy
Logo van Learncare Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Learncare Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 173 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUTRECHT
8 nov. 2024
Toon rooster
event 8 november 2024, 08:00-16:00, UTRECHT

Beschrijving

In deze masterclass geven we praktische tips en vaardigheden die je kunt toepassen bij cliënten die een sociaal psychische problematiek hebben.

Onaangepast gedrag van de cliënt, als gevolg van sociaal psychische problematiek, vraagt om aangepaste benadering van de hulpverlener. Daar gaat deze masterclass over!

Van de hulpverlener wordt verwacht dat die tenminste vaardig is in de ‘standaard’ communicatievaardigheden binnen de financiële hulpverlening. Mochten deze niet werken, dan kan het zijn dat er iets met de cliënt aan de hand is waardoor je als hulpverlener je communicatie moet aanpassen. In deze masterclass onderzoeken we verschillende aandoeningen en veelvoorkomend gedrag dat daarbij p…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Omgaan met, Stress, Omgaan met weerstand, Communicatietechnieken en Omgaan met Agressie & Emotie.

In deze masterclass geven we praktische tips en vaardigheden die je kunt toepassen bij cliënten die een sociaal psychische problematiek hebben.

Onaangepast gedrag van de cliënt, als gevolg van sociaal psychische problematiek, vraagt om aangepaste benadering van de hulpverlener. Daar gaat deze masterclass over!

Van de hulpverlener wordt verwacht dat die tenminste vaardig is in de ‘standaard’ communicatievaardigheden binnen de financiële hulpverlening. Mochten deze niet werken, dan kan het zijn dat er iets met de cliënt aan de hand is waardoor je als hulpverlener je communicatie moet aanpassen. In deze masterclass onderzoeken we verschillende aandoeningen en veelvoorkomend gedrag dat daarbij past. We gaan in op de interactie tussen eigen houding en gedrag van de hulpverlener en dat van de cliënt. We werken met de ‘evidence based’ methode van motiverende gespreksvoering.


Voor wie

Ben je werkzaam als financieel hulpverlener? Wil je effectief zijn in de omslag van proces- naar resultaatgericht werken? Heb je behoefte aan praktische handvatten om cliënt met een sociaal psychische problematiek helpen daadwerkelijk gedrag te veranderen? Wens je bovenop je standaard communicatievaardigheden hierin te optimaliseren? Wanneer je je in een of meerdere van deze aspecten herkent en je reeds bekend bent met motiverende gespreksvoering (uit de praktijk, via onze masterclass “Effectief communiceren met cliënten” of via onze webinars), dan is deze training geschikt voor jou. Voor deelname is HBO werk- en denkniveau noodzakelijk.


Lesmateriaal

Het lesmateriaal wordt voor de masterclass online aangeboden. Als extra voorbereiding willen wij jou vragen om het lesmateriaal alvast door te lezen. Je zult de inloggegevens twee weken voor de start per e-mail ontvangen. Je hebt tot het einde van het jaar toegang tot het lesmateriaal, alle nieuwe updates ontvang je ook en je kunt contact houden met de docent. Graag een laptop/Ipad meenemen naar de bijeenkomst.


Voorbereiding

Voorafgaand is het mogelijk om een casus op te sturen.

De casus kan één week voor de start van de bijeenkomst per e-mail worden doorgegeven aan: info@learncare.nl


Tijdsduur

De module wordt verzorgd in één bijeenkomst van 09:00 uur t/m 17:30 uur.


Doelen

  • Je krijgt kennis over de verschillende aandoeningen;
  • Je herkent veel voorkomend gedrag dat daarbij past;
  • Je kunt je communicatie op dat specifieke gedrag aanpassen;
  • Je bent in staat om visuele hulpmiddelen in te zetten om tot cliënt door te dringen;
  • Je word je bewust van je eigen houding en gedrag en hoe dat van invloed is op de reactie van de cliënt.
  • Je kent je eigen mogelijkheden, verantwoordelijkheden en grenzen in het omgaan met sociaal psychische problematiek.

Doelgroep

Ben je werkzaam als financieel hulpverlener? Wil je effectief zijn in de omslag van proces- naar resultaatgericht werken? Heb je behoefte aan praktische handvatten om cliënt met een sociaal psychische problematiek helpen daadwerkelijk gedrag te veranderen? Wens je bovenop je standaard communicatievaardigheden hierin te optimaliseren? Wanneer je je in een of meerdere van deze aspecten herkent en je reeds bekend bent met motiverende gespreksvoering (uit de praktijk, via onze masterclass “Effectief communiceren met cliënten” of via onze webinars), dan is deze training geschikt voor jou. Voor deelname is HBO werk- en denkniveau noodzakelijk.

Aanvangsniveau

Deze masterclass is geschikt voor alle opleidingsniveaus.

Onderwerpen

In deze masterclass geven we praktische tips en vaardigheden die je kunt toepassen bij cliënten die een sociaal psychische problematiek hebben. Je krijgt meer inzicht in veelvoorkomende beperkingen waardoor je je communicatie kunt afstemmen naar de behoefte van de cliënt.

Programma

Gedrag van cliënt versus gedrag van de hulpverlener

Onaangepast gedrag van de cliënt, als gevolg van sociaal psychische problematiek, vraagt om aangepaste benadering van de hulpverlener. Daar gaat deze masterclass over!

Van de hulpverlener wordt verwacht dat die tenminste vaardig is in de ‘standaard’ communicatievaardigheden binnen de financiële hulpverlening. Mochten deze niet werken, dan kan het zijn dat er iets met de cliënt aan de hand is waardoor je als hulpverlener je communicatie moet aanpassen. In deze masterclass onderzoeken we verschillende aandoeningen en veelvoorkomend gedrag dat daarbij past. We gaan in op de interactie tussen eigen houding en gedrag van de hulpverlener en dat van de cliënt. We werken met de ‘evidence based’ methode van motiverende gespreksvoering.

Certificaat waardering

Na afloop van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Prijs omschrijving

Deelname kosten: € 449,-. Vrijgesteld van btw.

Vervolg stappen

Na het volgen van deze masterclass is het interessant om de masterclass psychologisch budgetgedrag te volgen. In deze masterclass gaat het over het helder krijgen van de werkelijke redenen van het bestedingsgedrag van cliënten. Wat bepaalt op een dieper niveau de keuze van het wel of niet aanschaffen van een product? Welke psychologische processen vinden er plaats bij cliënten tijdens de aanschaf. Onmisbare kennis voor een financieel begeleider. Hoe kan je vanuit deze kennis en inzichten een cliënt begeleiden: de cliënt zich bewust laten worden van zijn of haar bestedingsgedrag.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)