Interculturele communicatie

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 484 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,5
Gemiddeld cijfer voor Interculturele communicatie
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Jacqueline Bankers
leerplichtambtenaar
10
Interculturele communicatie

"Training gevolgd bij Tjabel Nieuwenhuizen en dat doet hij geweldig. Afwisselend, inspirerend, met persoonlijk verhalen en veel kennis over het onderwerp, veel mogelijkheid voor eigen inbreng, eerlijk en geduldig. Goed toepasbaar in mijn dagelijkse werk. " - 12-02-2014 10:46

"Training gevolgd bij Tjabel Nieuwenhuizen en dat doet hij geweldig. Afwisselend, inspirerend, met persoonlijk verhalen en veel kennis over h… alles lezen - 12-02-2014 10:46

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
2 sep. 2020
placeZwolle
2 sep. 2020
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
10 sep. 2020 tot 17 sep. 2020
placeDen Haag
15 sep. 2020
placeRotterdam
15 sep. 2020
placeGroningen
29 sep. 2020
placeUtrecht
29 sep. 2020
check_circle Startgarantie
placeAmsterdam
8 okt. 2020
placeZwolle
8 okt. 2020
placeDen Haag
21 okt. 2020
10% korting
placeRotterdam
21 okt. 2020
10% korting
placeGroningen
4 nov. 2020
10% korting
placeUtrecht
4 nov. 2020
10% korting
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
12 nov. 2020 tot 19 nov. 2020
10% korting
placeAmsterdam
13 nov. 2020
10% korting
placeZwolle
13 nov. 2020
10% korting
placeDen Haag
26 nov. 2020
10% korting
placeRotterdam
26 nov. 2020
10% korting
placeGroningen
8 dec. 2020
10% korting
placeUtrecht
8 dec. 2020
10% korting

Beschrijving

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

Culturele verschillen kunnen ongemerkt tot grote misverstanden en onbegrip leiden. Zo kunnen de meest basale omgangsvormen (hoe spreek je iemand aan, geef je wel of geen hand?) afwijken van de 'onze'. Ingewikkelder zijn de misverstanden die ontstaan door een verschillende beleving op emotioneel niveau. Verschillende culturen gaan op verschillende manieren om met ziekte, overlijden en religie, maar ook met schaamte, gezichtsverlies en trots.

In de training Interculturele communicatie: omgaan met culturele diversiteit wordt vanuit je eigen ervaringen gewerkt, waardoor de training nauw aansluit bij de dagelijkse praktijk. Aan de hand van achtergrondinformatie verbreed je je kennis van de migrat…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

Culturele verschillen kunnen ongemerkt tot grote misverstanden en onbegrip leiden. Zo kunnen de meest basale omgangsvormen (hoe spreek je iemand aan, geef je wel of geen hand?) afwijken van de 'onze'. Ingewikkelder zijn de misverstanden die ontstaan door een verschillende beleving op emotioneel niveau. Verschillende culturen gaan op verschillende manieren om met ziekte, overlijden en religie, maar ook met schaamte, gezichtsverlies en trots.

In de training Interculturele communicatie: omgaan met culturele diversiteit wordt vanuit je eigen ervaringen gewerkt, waardoor de training nauw aansluit bij de dagelijkse praktijk. Aan de hand van achtergrondinformatie verbreed je je kennis van de migratie van niet-westerse culturen naar Nederland. Je krijgt inzicht in de problemen waar migranten tegenaan lopen en je leert hoe interculturele communicatie op een respectvolle en efficiënte wijze plaats kan vinden. In een ontspannen omgeving ga je aan de slag met interactieve oefeningen gericht op emotiemanagement, relatieopbouw, standvastigheid, toenadering, agressie en non-verbale communicatie.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat is cultuur en wat is diversiteit?
  • De geschiedenis van Nederland als migratieland in vogelvlucht
  • Competenties interculturele verschillen
  • Westerse en niet-westerse cultuur
  • Eerste en latere generaties
  • Discriminatie
  • Waarden en normen
  • Communicatie en conflicten in verschillende culturen
  • Zelfbeeld en vooroordelen
  • Respect
  • Do’s en dont’s

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor overheidsmedewerkers, BOA’s, ambulancemedewerkers en medewerkers in het openbaar vervoer.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
9,5
Gemiddeld cijfer voor Interculturele communicatie
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar
Jacqueline Bankers
leerplichtambtenaar
10
Interculturele communicatie

"Training gevolgd bij Tjabel Nieuwenhuizen en dat doet hij geweldig. Afwisselend, inspirerend, met persoonlijk verhalen en veel kennis over het onderwerp, veel mogelijkheid voor eigen inbreng, eerlijk en geduldig. Goed toepasbaar in mijn dagelijkse werk. " - 12-02-2014 10:46

"Training gevolgd bij Tjabel Nieuwenhuizen en dat doet hij geweldig. Afwisselend, inspirerend, met persoonlijk verhalen en veel kennis over h… alles lezen - 12-02-2014 10:46

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Interculturele communicatie

"De training biedt mogelijkheden te ontdekken en te begrijpen waarom de ander doet wat hij doet. Hierdoor kan ik effectiever communiceren.
" - 20-10-2011 08:36

"De training biedt mogelijkheden te ontdekken en te begrijpen waarom de ander doet wat hij doet. Hierdoor kan ik effectiever communiceren. alles lezen - 20-10-2011 08:36

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)