Online marketing (7-daags)

Niveau
Tijdsduur

Online marketing (7-daags)

Learnit
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 772 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

De ontwikkeling van het internet heeft een geweldige invloed gehad op hoe klanten producten en diensten vinden en kopen. Als je onderneming nog geen kennis heeft van deze nieuwe vorm van marketing, dan laat je kansen liggen en loop je het risico gepasseerd te worden door meer online georiënteerde bedrijven.

In ons zevendaagse traject Online marketing krijg je een compleet overzicht van de belangrijkste deelgebieden van online marketing. Dat begint met het vertalen van bedrijfsdoelstellingen naar online doelstellingen en de keuze van een passende online marketingstrategie. Je leert je website beter vindbaar te maken en hoe je online kunt adverteren. Je ontwikkelt een contentmarketingstrategie…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online marketing, SEO, Google Analytics, Copywriting en Google Ads.

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

De ontwikkeling van het internet heeft een geweldige invloed gehad op hoe klanten producten en diensten vinden en kopen. Als je onderneming nog geen kennis heeft van deze nieuwe vorm van marketing, dan laat je kansen liggen en loop je het risico gepasseerd te worden door meer online georiënteerde bedrijven.

In ons zevendaagse traject Online marketing krijg je een compleet overzicht van de belangrijkste deelgebieden van online marketing. Dat begint met het vertalen van bedrijfsdoelstellingen naar online doelstellingen en de keuze van een passende online marketingstrategie. Je leert je website beter vindbaar te maken en hoe je online kunt adverteren. Je ontwikkelt een contentmarketingstrategie en leert hoe je die kunt invoeren. Je krijgt inzicht in verschillende sociale media en hoe je deze kunt gebruiken om een online community op te bouwen. Tot slot leer je je prestaties te meten, te analyseren en te verbeteren met behulp van Google Analytics.

Onderwerpen

Dag 1. Zoekmachineoptimalisatie

  • Basisprincipes van online zoekmachines
  • Hoe komen posities in de zoekmachines tot stand?
  • Diverse tools
  • Zoekwoordonderzoek
  • Backlinkanalyse
  • Concurrentieanalyse
  • Analyse van de eigen website
  • Black hat VS. white hat-technieken
  • Aanpak ontwikkelen om eigen positie verbeteren

Dag 2. Google Ads Basis

  • Inleiding online advertising en Google Ads
  • Inrichten van je account, campagnes en advertentiegroepen
  • Doelgroep bepalen en bereiken
  • Zoekwoorden onderzoeken en kiezen
  • Advertentieteksten schrijven
  • Concurrentie beoordelen
  • Koppeling met Google Analytics
  • Testen
  • Meten en bijsturen van de campagne
  • Alternatieve tools

Dag 3. Google Analytics Basis

  • Introductie van het Google Analytics-platform
  • Meetprincipes van Google Analytics
  • Alle weergaves en user interface verkennen
  • Inrichten van je account
  • Vertalen van bedrijfsdoelen naar een meetplan
  • Gebruik van segmenten
  • Conversies en conversietoeschrijving
  • Bewaken en rapporteren

Dag 4. Facebook advertising Basis

  • Introductie van het Facebook advertising-systeem
  • Wat werkt in de praktijk wel en wat niet?
  • Doelgroep targetten
  • Advertenties en banners maken
  • Conversies meten
  • Resultaten analyseren en verbeteren

Dag 5. e-commerce

  • Bedrijfsmodellen en strategie
  • Online zakendoen
  • Marketingtechnieken
  • Conversieoptimalisatie
  • Bestelproces en betaling
  • Opstellen e-commerceplan

Dag 6. Social media-marketing

  • Introductie social media-marketing
  • Overzicht diverse sociale media en trends
  • Interne organisatie
  • Onderzoek doelgroep
  • Opzet social media-plan
  • Kanaalkeuze
  • Reputatiemanagement
  • Conversie optimaliseren
  • Meten en rapporteren van resultaten

Dag 7. Contentmarketing

  • Introductie contentstrategie en contentmarketing
  • Vertalen bedrijfsdoelen naar contentmarketingdoelstellingen
  • Verschillende soorten content
  • De rol van online influencers
  • Online onderzoek
  • Onderwerpen kiezen
  • De structuur van pakkende content
  • Contentagenda
  • Contentproductie
  • Content promoten
  • Resultaten meten, rapporteren en verbeteren
  • Contentmarketingaanpak ontwikkelen

Lesmethodiek

In dit traject wisselen we theorie, praktische oefeningen en reflectie op een prettige manier af. Daardoor kun je niet alleen de kennis snel plaatsen, maar heb je ook veel aanknopingspunten waar je na het traject mee aan de slag kunt. Het definitieve programma van het traject wordt aangepast aan de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers.

Doelgroep

Dit traject is bij uitstek geschikt voor deelnemers die een grondige kennis van diverse online marketingmethoden en -technieken willen opdoen.

Voorkennis

Voor dit traject is geen specifieke voorkennis vereist.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)