Klantgericht telefoneren
Beschrijving
Klantgerichtheid vormt het centrale thema van de training en loopt daarom als een rode draad door alle bijeenkomsten.
- Hoe verloopt het contact met de klanten?
- Hoe kan men zich communicatiever opstellen en betere service verlenen?
- Welke stappen kunnen genomen worden om klantgerichter te telefoneren?
Inhoud
De trainer stemt de inhoud af op de dagelijkse praktijk van de deelnemers.
Elementen kunnen zijn:
- van interne medewerkervriendelijkheid naar klantgerichtheid: beginnen bij jezelf is een voorwaarde voor een positieve houding ten opzichte van klanten
- bereikbaarheid
- telefoonetiquette
- gespreksvaardigheid: luisteren, vragen stellen, reflecteren, samenvatten
- doorverbinden zonder irri…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Klantgerichtheid vormt het centrale thema van de training en loopt daarom als een rode draad door alle bijeenkomsten.
- Hoe verloopt het contact met de klanten?
- Hoe kan men zich communicatiever opstellen en betere service verlenen?
- Welke stappen kunnen genomen worden om klantgerichter te telefoneren?
Inhoud
De trainer stemt de inhoud af op de dagelijkse praktijk van de
deelnemers.
Elementen kunnen zijn:
- van interne medewerkervriendelijkheid naar klantgerichtheid: beginnen bij jezelf is een voorwaarde voor een positieve houding ten opzichte van klanten
- bereikbaarheid
- telefoonetiquette
- gespreksvaardigheid: luisteren, vragen stellen, reflecteren, samenvatten
- doorverbinden zonder irritaties
- omgaan met klachten: OER --> Opvangen, Excuses aanbieden, Repareren
- het beheersen van gesprekssituaties
Werkwijze
Tijdens de bijeenkomsten oefenen de deelnemers veel.
Bij het nabespreken van de oefeningen maakt de trainer gebruik van
video-opnamen.
In de oefeningen krijgen de deelnemers voortdurend een spiegel
voorgehouden: ze zien daarin hoe ze zelf omgaan met klanten (en
klanten met hen) en leren wat ze daar nog aan kunnen
verbeteren.
Aan het eind van iedere bijeenkomst krijgen de deelnemers een
opdracht mee, die betrekking heeft op de werksituatie. De trainer
bespreekt deze opdracht tijdens de volgende bijeenkomst.
Indien nodig en mogelijk wordt een deel van de training op de
werkplek gehouden.
Wij maken voor ieder bedrijf altijd een offerte op maat, waarin programma, prijs & duur gespecifieerd worden.
Wij bieden iedere training ook aan als in-company training.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.