Klantgericht werken
Beschrijving
Klantgerichtheid vormt het centrale thema van de training en loopt als een rode draad door alle bijeenkomsten.
• Hoe verloopt het contact met de klanten?
• Hoe kan men zich communicatiever opstellen en betere service verlenen?
• Welke stappen kunnen genomen worden om klantgerichter te handelen?
De trainer besteedt aandacht aan algemene sociale en communicatieve vaardigheden die medewerkers nodig
hebben in de dagelijkse werksituatie.
Inhoud
• Van interne medewerkervriendelijkheid naar klantgerichtheid:
beginnen bij jezelf is een voorwaarde voor een positieve houding ten opzichte van klanten
• Gespreksvaardigheid: luisteren, vragen stellen, reflecteren, samenvatten, non-verbaal gedrag
• Sa…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Klantgerichtheid vormt het centrale thema van de training en loopt als een rode draad door alle bijeenkomsten.
• Hoe verloopt het contact met de klanten?
• Hoe kan men zich communicatiever opstellen en betere
service verlenen?
• Welke stappen kunnen genomen worden om klantgerichter te
handelen?
De trainer besteedt aandacht aan algemene sociale en
communicatieve vaardigheden die medewerkers nodig
hebben in de dagelijkse werksituatie.
Inhoud
• Van interne medewerkervriendelijkheid naar
klantgerichtheid:
beginnen bij jezelf is een voorwaarde voor een positieve houding
ten opzichte van klanten
• Gespreksvaardigheid: luisteren, vragen stellen, reflecteren, samenvatten, non-verbaal gedrag
• Samenwerken en teambuilding
• De telefoon
• Omgaan met klachten: OER --> Opvangen, Excuses aanbieden, Repareren
Werkwijze
De deelnemers oefenen zowel in tweetallen als in
groepsverband.
Bij het nabespreken van de oefeningen maakt de trainer gebruik van
video-opnamen en van waarnemingen van de deelnemers.
In de oefeningen krijgen de deelnemers voortdurend een spiegel voorgehouden: ze zien daarin hoe ze zelf omgaan met klanten (en klanten met hen) en leren wat ze daar nog aan kunnen verbeteren. Aan het eind van iedere bijeenkomst krijgen de deelnemers een opdracht mee, die betrekking heeft op de werksituatie. De trainer bespreekt deze opdracht tijdens de volgende bijeenkomst.
Wij maken voor ieder bedrijf altijd een offerte op maat, waarin programma, prijs & duur gespecifieerd worden.
Wij bieden iedere training ook aan als in-company training.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.