Omgaan met agressie voor begeleiders (SO) leerlingenvervoer
Startdata en plaatsen
Match-it biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Brugge, Gent
Beschrijving
Onze missie is om u voldoende kennis te geven waarmee u uw doel kunt bereiken.
Match-it verzorgt opleidingen die zijn gericht op persoonlijke ontplooiing. Met onze opleidingen richten we ons op het kwalificeren van mensen voor werk, maatschappelijke participatie, en vakbekwaamheid.
Onze opleiding geven wij vanuit een no-nonsense perspectief.
Dat doen we met training, advies en inspiratie. Zowel in open aanbod als incompany. Boeiend, op maat en doelgericht en direct toepasbaar.
Omgaan met agressie voor begeleiders van het (SO)leerlingenvervoer
In deze cursus wordt er kennis wordt overgedragen over de verschillende psychiatrische en gedragsproblemen van deze doelgroep en vervolgens geoefend op handelingsadviezen.
De training
De training is heel praktijk gericht geeft u alle tools om heel doelbewust de juiste interventies toe te passen.
- uiting van deze stoornissen in de communicatie en hoe hiermee om te gaan. Tips, handvatten en gesprekstechnieken om in te zetten in de omgang met de door u te vervoeren leerlingen.
- Verhoogd spanningsniveau tussen leerlingen onderling en hoe hiermee om te gaan. Uitdagen, plagen, pesten, elkaar niet begrijpen op grond van stoo…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Onze missie is om u voldoende kennis te geven waarmee u uw doel kunt bereiken.
Match-it verzorgt opleidingen die zijn gericht op persoonlijke ontplooiing. Met onze opleidingen richten we ons op het kwalificeren van mensen voor werk, maatschappelijke participatie, en vakbekwaamheid.
Onze opleiding geven wij vanuit een no-nonsense perspectief.
Dat doen we met training, advies en inspiratie. Zowel in open aanbod als incompany. Boeiend, op maat en doelgericht en direct toepasbaar.
Omgaan met agressie voor begeleiders van het (SO)leerlingenvervoer
In deze cursus wordt er kennis wordt overgedragen over de verschillende psychiatrische en gedragsproblemen van deze doelgroep en vervolgens geoefend op handelingsadviezen.
De training
De training is heel praktijk gericht geeft u alle tools om heel doelbewust de juiste interventies toe te passen.
- uiting van deze stoornissen in de communicatie en hoe hiermee om te gaan. Tips, handvatten en gesprekstechnieken om in te zetten in de omgang met de door u te vervoeren leerlingen.
- Verhoogd spanningsniveau tussen leerlingen onderling en hoe hiermee om te gaan. Uitdagen, plagen, pesten, elkaar niet begrijpen op grond van stoornissen of reageren vanuit overprikkeling en angst.
- Verklaringsmodel agressie volgens de VIB methode (Veiligheid, Inzicht, Beleid).
Uitleg van een praktisch model om agressief te duiden aan de hand van diverse stadia van agressief gedrag. Het model maakt gedrag inzichtelijk en is helpend bij het toepassen van de juiste interventies.
- Ouders als partner van onderwijsinstelling. U krijgt van ons het model om aan de ouders van uw leerlingen uit te leggen wat u inzet om hun kinderen veilig en zo plezierig als mogelijk te vervoeren.
- De training wordt verzorgd door Sandra de Jong. Sandra de Jong is maatschappelijk deskundige en psychiatrisch gezinsbehandelaar en werkzaam in het speciaal onderwijs en psychiatrie. Zij is onder meer verantwoordelijk voor het stroomlijnen van het leerlingen vervoer in haar regio en kent als geen ander de (forse) problematiek waarmee vervoerders en gemeenten te kampen hebben.
Indien gewenst kan in de training tevens aandacht worden besteed aan het signaleren van huiselijk geweld en kindermishandeling en het werken volgens de meldcode. Vraag daarvoor naar onze mogelijkheden.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.