Snapchat dag Training - Social Media Marketing
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Snapchat Training, Cursus & Workshop
Bij het horen van de naam ‘Snapchat’, denk je wellicht eerst aan een platform voor tieners die selfies naar elkaar sturen. Maar daarmee doe je Snapchat echt te kort. Voor wie nog niet helemaal bekend is met het platform, Snapchat is een app waar gebruikers foto’s en video’s kunnen delen met vrienden. Deze foto’s en video’s waaraan grappige effecten kunnen worden toegevoegd zijn beperkt zichtbaar en verdwijnen daarna vanzelf.📸
Snapchat is super populair en telt in Nederland ruim 6,6 miljoen gebruikers waarvan meer dan helft zich bevind tussen de 15 en 19 jaar. Wereldwijd telt Snapchat maar liefst ruim 293 miljoen gebruikers. Snapchat is een interessant …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Snapchat Training, Cursus & Workshop
Bij het horen van de naam ‘Snapchat’, denk je wellicht eerst aan een platform voor tieners die selfies naar elkaar sturen. Maar daarmee doe je Snapchat echt te kort. Voor wie nog niet helemaal bekend is met het platform, Snapchat is een app waar gebruikers foto’s en video’s kunnen delen met vrienden. Deze foto’s en video’s waaraan grappige effecten kunnen worden toegevoegd zijn beperkt zichtbaar en verdwijnen daarna vanzelf.📸
Snapchat is super populair en telt in Nederland ruim 6,6 miljoen gebruikers waarvan meer dan helft zich bevind tussen de 15 en 19 jaar. Wereldwijd telt Snapchat maar liefst ruim 293 miljoen gebruikers. Snapchat is een interessant kanaal met vooral kansen op het gebied van branding, recruitment en misschien iets minder geschikt wanneer directe conversie het doel is. Maar je moet wel even weten hoe het werkt.
De app werd echt populair door het middels van augemented
reality plaatsen van karakters en producten rondom of op het
‘gezicht’ van de Snapchatter.
Transavia is één van de eerste luchtvaartmaatschappijen die in 2016
Snapchat al als marketingtool is gaan gebruiken. Transavia gaf
Snapchatters hiermee een kijkje achter de schermen met als doel
betrokkenheid met de klant te vergroten.
Ook werd in samenwerking met de Wereld Gezondheidsorganisaties een
‘ covid filter’ ontwikkeld in de vorm van een mondkapje om de jeugd
te informeren over de gevaren van het virus. 😷
Programma & resultaat
In deze training
laten we je vooral kennis maken met de creatieve mogelijkheden van
Snapchat zoals het gebruik van filters en lenzen. Zo is het vrij
eenvoudig om ook je eigen GEO filter te maken. We leggen het je uit
in een paar stappen.
Daarnaast gaan we uitgebreid in op de advertentiemogelijkheden
die Snapchat biedt. Alleen organisch Snapchat zakelijk inzetten, is
niet echt een optie aangezien volgers jou moeten toevoegen op hun
account om iets te kunnen ontvangen en dat gebeurt zelden.
De advertentie mogelijkheden die Snapchat biedt zijn redelijk te
vergelijken met andere socialmedia-kanalen. Zo kun je bijvoorbeeld
in story-vorm meerdere video’s en advertenties wegzetten. Maar waar
het medium echt in uitblinkt, zijn de augmented reality-lens en de
filters.
Wat leer je nog meer? 📚
- Je leert hoe het social media landschap eruitziet en wordt op de hoogte gebracht van de laatste trends en ontwikkelingen.
- Je leert hoe je denkt vanuit de doelgroep, brengt jouw doelgroep in kaart en welk kanaal je naast Snapchat in kan zetten om hen te bereiken.
- Je begrijpt de werking van het algoritme, waarbij je deze kennis gebruikt om bereik te genereren.
- Je leert wat de juiste content is voor Snapchat en hoe je dit creëert.
- Je leert op een praktische manier over de functionaliteiten van Snapchat en hoe je deze inzet.
- Je leert over micro-influencers en hun mogelijke kracht, ofwel het gebruik van ambassadeurs voor je merk of organisatie.
- Je leert je copywriting vaardigheden te verbeteren voor social media.
- Je leert een content planning te realiseren op thema niveau.
- Je leert over social care en het belang daarvan (webcare via social media).
- Je leert welke hulpmiddelen je inzet om social media leuker en makkelijker te maken.
- Je leert hoe je statistieken bekijkt om zo jouw verdere koers uit te stippelen.
Is deze training iets voor jou?
Richt jij je met je business op de jongere doelgroep? Of wil je
graag meer kennis op doen op het gebied van Snapchat dan is deze
training echt iets voor jou. Nadat we alle kennis met je gedeeld
hebben ben je direct in staat om deze kennis in de praktijk te gaan
brengen, let's go! 🎯
Praktische zaken
De training duurt ongeveer 4 uur met een groep van maximaal 15
personen.
Wij zijn flexibel wat betreft de locatie van de training (online,
intern, extern etc.) echter rekenen wij wel een
reiskostenvergoeding van €0,50 per km. 🚗
Belangrijk tijdens deze training is dat elke deelnemer in het
bezit is van een laptop of tablet. Op deze manier kan iedereen ook
mee doen met praktische opdrachten
In de pauze en na de training is er altijd ruimte voor vragen. Na
de training laten we nog niet los maar geven we je de mogelijkheid
om via onze Monkey Phone vragen te stellen tot 1 jaar na de
gevolgde training. 📲
Laat je net als alle voorgangers inspireren door de ervaring
monkeys uit de social jungle! 🐒🍌
Neem ideeën en leermomenten van hen mee in de praktijk. De wereld
van social media verandert sneller dan je denkt, kom jij ook deze
wereld in geslingerd? 🌴
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.