Narratieve Mediation bij mensen in conflict

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Narratieve Mediation bij mensen in conflict

Merlijn
Logo van Merlijn
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Merlijn heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 56 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Narratieve Mediation bij mensen in conflict
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Petra Schmitz
Mfn-registermediator
8
Narratieve Mediation bij mensen in conflict

"Francine is erg kundig. Dit weet zij ook over te dragen. Zij bood veel ruimte aan de groep waardoor wat mij betreft te weinig is ingegaan op de inhoud van wat narratieve mediation is. De oefeningen waren erg leerzaam. Francine creëert een veiligheid waarbinnen ik mij fijn voelde om mij vrij te kunnen uiten. " - 27-06-2018 12:50

"Francine is erg kundig. Dit weet zij ook over te dragen. Zij bood veel ruimte aan de groep waardoor wat mij betreft te weinig is ingegaan op… alles lezen - 27-06-2018 12:50

Toch ook een kritisch nootje; dank daarvoor, want we willen blijven leren en dit soort feedback stellen we dan ook zeer op prijs.

- 27-06-2018 12:50

Startdata en plaatsen

placeVught
21 nov. 2024 tot 22 nov. 2024
Toon rooster
event 21 november 2024, 10:00-20:00, Vught, Dag 1
event 22 november 2024, 10:00-17:00, Vught, Dag 2

Beschrijving

Deze training gaat over de uitdagende benadering van Narratieve Mediation in het begeleiden van mensen in conflict. De focus ligt op een krachtige balans tussen theorie en praktijk en het onderscheide

Deze methode wordt nog weinig toegepast in mediation en is afkomstig uit de wereld van Narratieve Therapie. De narratieve mediator en haar cliënten werken intensief samen om een ‘nieuwe, conflictvrije werkelijkheid’ te creëren. Op de klank af gaat NM over alles wat met ‘taal’, het ‘verbale’ en ‘verhalen’ (het narratieve) te maken heeft. In werkelijkheid vormt NM een doordachte methodiek op basis van vrij radicale uitgangspunten. Bij voorbeeld: ‘Er is geen werkelijkheid, behalve die welke wij so…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Bemiddelingsvaardigheden, Conflicthantering, Mediation, Strategisch onderhandelen en Onderhandelen (verkoop).

Deze training gaat over de uitdagende benadering van Narratieve Mediation in het begeleiden van mensen in conflict. De focus ligt op een krachtige balans tussen theorie en praktijk en het onderscheide

Deze methode wordt nog weinig toegepast in mediation en is afkomstig uit de wereld van Narratieve Therapie. De narratieve mediator en haar cliënten werken intensief samen om een ‘nieuwe, conflictvrije werkelijkheid’ te creëren. Op de klank af gaat NM over alles wat met ‘taal’, het ‘verbale’ en ‘verhalen’ (het narratieve) te maken heeft. In werkelijkheid vormt NM een doordachte methodiek op basis van vrij radicale uitgangspunten. Bij voorbeeld: ‘Er is geen werkelijkheid, behalve die welke wij sociaal construeren.’ Dit heeft boeiende implicaties voor hoe de mediator de deelnemers begeleidt naar ander (conflictvrij) gedrag.

Verschil tussen 1-daagse en 2-daagse narratieve mediation:

De intensieve ééndaagse specialisatiedag is bedoeld voor deelnemers die kort maar krachtig willen kennismaken met waar NM voor staat.

De intensieve tweedaagse specialisatietraining is bedoeld voor deelnemers die krachtig willen kennismaken met NM, zowel in theorie als praktijk. De specialisatietraining is bedoeld voor professionals die in hun dagelijks werk te maken hebben met de begeleiding van mensen die het sterk met elkaar oneens zijn, kennis hebben van de meer gebruikelijke

Praktische training in een uitdagende benadering van mensen in conflict

- professionals die in hun dagelijks werk te maken hebben met de begeleiding van mensen die het sterk met elkaar oneens zijn;
- eenieder die wil kennismaken met NM: mediators, klachtbehandelaars, relatietherapeuten, advocaten, leden van een sociaal wijkteam;
- voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist;
- zou u graag precies willen weten wat deze training aan uw professionele performance en kennis toevoegt? Neemt u dan contact op met de backoffice die u naar uw wens doorverbindt met de trainer of u matcht met een oud-deelnemer in dezelfde beroepsgroep.

- U heeft inzicht in de levensbeschouwelijke en filosofische basis van NM;
- u herkent basisbegrippen van NM en kunt die op uw eigen leven betrekken;
- u begrijpt de methodiek van NM (procesmodel);
- u heeft aan de hand van cases geoefend met de methodiek;
- u heeft een beeld van wat NM in uw eigen praktijk zou kunnen betekenen.
- u heeft ervaring opgedaan met het consequent narratief begeleiden van mensen in conflict (familie, arbeid, en team)
- het trainingsniveau ligt op HBO+ werk- en denkniveau of door ervaring verkregen.

Kijk voor een beschrijving van de opleiding in onze brochure (https://www.merlijngroep.nl/?redirect_sf=a0Z3W0000014wtQUAQ).

Dag 1 Inspiratiedag - 'Mindset en inzicht'

Ochtendprogramma

09.30 - 10.00: Ontvangst met koffie/thee, informeel kennismaken met trainers en collega deelnemers

10.00 - 10.15: Welkom, huishoudelijke afspraken, inventarisatie persoonlijke aandachtspunten, ervaringen en leerdoelen o.a. op basis van de digitale voorbereidingsformulieren

10.15 - 11.00: De spirit van Narratieve Mediation: sociaal constructivisme

11.00 - 11.15: Pauze

11.15 - 12.55: De impact van deze spirit: persoonlijk constructivisme

12.55 - 13.00: Oogst van de ochtend

13.00 - 13.45: Lunch

Middagprogramma

13.45 - 15.00: De methodiek van Narratieve Mediation

15.00 - 15.15: Pauze

15.15 - 16.40: De basistechnieken van Narratieve Mediation

16.40 - 17.00: Instructie voor de avondsessie

17.00 – 17.45: Snack

Avondprogramma

17.45 - 18.45: Instructie ervaringsgericht werken

18.45 -19.30: Basistechnieken oefenen

19.30 - 20.00: Delen van ervaringen en terugblik op dag 1, vragen, vooruitblik op en huiswerk voor dag

Dag 2 Ervaringsdag - 'Ervaring en commitment'

Ochtendprogramma

09.30 - 10.00: Ontvangst met koffie/thee

10.00 - 10.15: Catching up – checking in

10.15 - 11.00: Recapitulatie Methodiek en Technieken

11.00 - 11.15: Pauze

11.15 - 12.55: Oefenen met NM in een arbeidskwestie (twee technieken)

12.55 - 13.00: Oogst van de ochtend

13.00 - 13.45: Lunch

Middagprogramma

13.45 - 15.00: Oefenen met NM in een familiekwestie (twee technieken)

15.00 - 15.15: Pauze

15.15 - 16.40: Een NM van begin tot eind (arbeid of familie, in overleg met de deelnemers), in vogelvlucht

16.40 - 17.00: Terugblik op de training, de leerdoelen en het geleerde, feedback deelnemers, digitale evaluatie en ontvangst deelnemingscertificaten

17:00 - .......... : Merlijn borrel

Voor wie werkt als mediator.

- PE: 14 MfN PE punten cat. 1a

Merlijn Groep (1993) dé conflicthanteringsspecialist is een familiebedrijf en verzorgt al bijna 30 jaar (vaardigheids)trainingen voor overheden en grote en kleine profit-organisaties. Ons motto ‘professionals voor professionals’.

8
Gemiddeld cijfer voor Narratieve Mediation bij mensen in conflict
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Petra Schmitz
Mfn-registermediator
8
Narratieve Mediation bij mensen in conflict

"Francine is erg kundig. Dit weet zij ook over te dragen. Zij bood veel ruimte aan de groep waardoor wat mij betreft te weinig is ingegaan op de inhoud van wat narratieve mediation is. De oefeningen waren erg leerzaam. Francine creëert een veiligheid waarbinnen ik mij fijn voelde om mij vrij te kunnen uiten. " - 27-06-2018 12:50

"Francine is erg kundig. Dit weet zij ook over te dragen. Zij bood veel ruimte aan de groep waardoor wat mij betreft te weinig is ingegaan op… alles lezen - 27-06-2018 12:50

Toch ook een kritisch nootje; dank daarvoor, want we willen blijven leren en dit soort feedback stellen we dan ook zeer op prijs.

- 27-06-2018 12:50

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)