Omgaan met emoties & weerstanden voor Vertrouwenspersonen

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Omgaan met emoties & weerstanden voor Vertrouwenspersonen

Merlijn
Logo van Merlijn
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Merlijn heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 55 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVught
18 dec. 2023 tot 19 dec. 2023
Toon rooster
event 18 december 2023, 10:00-17:00, Vught, Dag 1
event 19 december 2023, 10:00-17:00, Vught, Dag 2
placePutten
4 apr. 2024 tot 5 apr. 2024
Toon rooster
event 4 april 2024, 10:00-17:00, Putten, Dag 1
event 5 april 2024, 10:00-17:00, Putten, Dag 2
placeVught
28 okt. 2024 tot 29 okt. 2024
Toon rooster
event 28 oktober 2024, 10:00-17:00, Vught, Dag 1
event 29 oktober 2024, 10:00-17:00, Vught, Dag 2

Beschrijving

We richten ons op de vraag hoe we emoties en weerstanden kunnen duiden en op de vraag hoe je als conflictprofessional effectief emotionele communicatie kunt beïnvloeden. Hoe kun je als gespreksleider

Omgaan met emoties en sluimerende emoties van cliënten hoort bij de gewone uitdagingen van het werk van de conflictprofessional, maar soms zijn er bepaalde typen emoties of vormen van weerstand die meer dan uitdagend zijn, waarbij doelen niet worden bereikt of de professional zelf geëmotioneerd raakt.

Om beter toegerust te zijn voor dat soort situaties kan de conflictprofessional het eigen begrip van emoties en weerstanden verdiepen, vaardigheden in het omgaan met emoties en weerstanden verster…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Vertrouwenspersoon, Omgaan met Agressie & Emotie, Omgaan met, E-HRM en Human Resource Management (HRM).

We richten ons op de vraag hoe we emoties en weerstanden kunnen duiden en op de vraag hoe je als conflictprofessional effectief emotionele communicatie kunt beïnvloeden. Hoe kun je als gespreksleider

Omgaan met emoties en sluimerende emoties van cliënten hoort bij de gewone uitdagingen van het werk van de conflictprofessional, maar soms zijn er bepaalde typen emoties of vormen van weerstand die meer dan uitdagend zijn, waarbij doelen niet worden bereikt of de professional zelf geëmotioneerd raakt.

Om beter toegerust te zijn voor dat soort situaties kan de conflictprofessional het eigen begrip van emoties en weerstanden verdiepen, vaardigheden in het omgaan met emoties en weerstanden versterken en de omgang met eigen emoties verbeteren. Voor het vergroten van het vakmanschap via bovengenoemde wegen is de tweedaagse verdiepingstraining Omgaan met emoties en weerstanden ontwikkeld.

We richten ons daarbij op een aantal vragen;

- Hoe kunnen we emoties en weerstanden duiden?
- Hoe kunnen we als conflictprofessional effectief emotionele communicatie beïnvloeden?
- Welke culturele regels over het uiten van emoties herkennen we en wat zijn de gevolgen daarvan voor effectieve communicatie?
- Wat zijn effectieve strategieën in het omgaan met de eigen emoties?
- Hoe kunnen eigen gevoelens en de uiting daarvan constructief worden ingezet in de communicatie?

Wat leer je en op welke

Drijfveren transformeren in belangen en interventies voor een efficiënte regie

- vertrouwenspersonen, klachtbehandelaren en ombudsfunctionarissen;
- mediators, conflictprofessionals en advocaten;
- leidinggevenden in het bedrijfsleven / HR professionals;
- medewerkers bezwaar en beroep;
- OR leden;
- zij die bemiddelingsgericht willen werken zoals managers, hoorzitters en voorzitters;
- voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist;
- zou u graag precies willen weten wat deze training aan uw professionele performance en kennis toevoegt? Neemt u dan contact op met de backoffice die u naar uw wens doorverbindt met de trainer of u matcht met een oud-deelnemer in dezelfde beroepsgroep.

- U realiseert bij uzelf, binnen een persoonlijk gekozen ontwikkeldoel (betreffende het omgaan met emoties en weerstanden), een verbetering in de vorm van verdieping van inzicht en het versterken van vaardigheden.
- u verrijkt uw kennis over de functie van emoties en over de “emotie achter de emotie”.
- uw interventiepalet in het professioneel omgaan met emoties wordt verbreed door het verkrijgen van handvatten en situationele vuistregels.
- u kunt weerstanden herkennen en heeft handvatten ontvangen om deze weg te nemen.
- u heeft het omgaan met de eigen emoties en het inzetten daarvan in de communicatie versterkt.

Kijk voor een beschrijving van de opleiding in onze brochure (https://www.merlijngroep.nl/?redirect_sf=a0Z3W000000yIR0UAM).

Dag 1

Ochtendprogramma

09.30 - 10.00 : Ontvangst met koffie/thee, informeel kennismaken met trainer en collega deelnemers

10.00 - 10.15 : Welkom, huishoudelijke afspraken, inventarisatie persoonlijke aandachtspunten, ervaringen en leerdoelen o.a. op basis van de digitale voorbereidingsformulieren plus fase I persoonlijk plan van aanpak (PPvA)

10.15 - 11.00: Inleiding Bronnen van emoties en weerstanden (strategisch en intrinsiek), vertaling in belangen en inventarisatie interventies

11.00 - 11.15 : Pauze

11.15 - 11.30 : Inleiding Macht en invloed, de rol en het fundament van de gespreksleider

11.30 - 12.30 : Plenaire oefening a.h.v. enkele communicatie

modellen

12.30 - 13.00 : Oogst van de ochtend en tweede fase PPvA

13.00 - 13.30 : Lunch

Middagprogramma:

13.30 - 15.00 : Inleiding Persoonlijkheidstypen plus oefening

15.00 - 15.15 : Pauze

15.15 - 16.00 : Integratie oefening

16.00 - 16.00 : Derde fase PPvA

16.40 - 17.00 : Terugblik op de training, de leerdoelen en het geleerde, feedback deelnemers, digitale evaluatie en deelnemingscertificaten en vooruitblik fase IV PPvA

17.00 - ……… : Merlijn borrel

Voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist.

- PE: 12 MfN cat. 1a
- PE: 9 LVV

Merlijn Groep (1993) dé conflicthanteringsspecialist is een familiebedrijf en verzorgt al bijna 30 jaar (vaardigheids)trainingen voor overheden en grote en kleine profit-organisaties. Ons motto ‘professionals voor professionals’.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)