Omgaan met emoties & weerstanden voor Vertrouwenspersonen
Startdata en plaatsen
placeVught 18 dec. 2023 tot 19 dec. 2023Toon rooster event 18 december 2023, 10:00-17:00, Vught, Dag 1 event 19 december 2023, 10:00-17:00, Vught, Dag 2 |
placePutten 4 apr. 2024 tot 5 apr. 2024Toon rooster event 4 april 2024, 10:00-17:00, Putten, Dag 1 event 5 april 2024, 10:00-17:00, Putten, Dag 2 |
placeVught 28 okt. 2024 tot 29 okt. 2024Toon rooster event 28 oktober 2024, 10:00-17:00, Vught, Dag 1 event 29 oktober 2024, 10:00-17:00, Vught, Dag 2 |
Beschrijving
We richten ons op de vraag hoe we emoties en weerstanden kunnen duiden en op de vraag hoe je als conflictprofessional effectief emotionele communicatie kunt beïnvloeden. Hoe kun je als gespreksleider
Omgaan met emoties en sluimerende emoties van cliënten hoort bij de gewone uitdagingen van het werk van de conflictprofessional, maar soms zijn er bepaalde typen emoties of vormen van weerstand die meer dan uitdagend zijn, waarbij doelen niet worden bereikt of de professional zelf geëmotioneerd raakt.
Om beter toegerust te zijn voor dat soort situaties kan de conflictprofessional het eigen begrip van emoties en weerstanden verdiepen, vaardigheden in het omgaan met emoties en weerstanden verster…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
We richten ons op de vraag hoe we emoties en weerstanden kunnen duiden en op de vraag hoe je als conflictprofessional effectief emotionele communicatie kunt beïnvloeden. Hoe kun je als gespreksleider
Omgaan met emoties en sluimerende emoties van cliënten hoort bij
de gewone uitdagingen van het werk van de conflictprofessional,
maar soms zijn er bepaalde typen emoties of vormen van weerstand
die meer dan uitdagend zijn, waarbij doelen niet worden bereikt of
de professional zelf geëmotioneerd raakt.
Om beter toegerust te zijn voor dat soort situaties kan de
conflictprofessional het eigen begrip van emoties en weerstanden
verdiepen, vaardigheden in het omgaan met emoties en weerstanden
versterken en de omgang met eigen emoties verbeteren. Voor het
vergroten van het vakmanschap via bovengenoemde wegen is de
tweedaagse verdiepingstraining Omgaan met emoties en weerstanden
ontwikkeld.
We richten ons daarbij op een aantal vragen;
- Hoe kunnen we emoties en weerstanden duiden?
- Hoe kunnen we als conflictprofessional effectief emotionele
communicatie beïnvloeden?
- Welke culturele regels over het uiten van emoties herkennen we en
wat zijn de gevolgen daarvan voor effectieve communicatie?
- Wat zijn effectieve strategieën in het omgaan met de eigen
emoties?
- Hoe kunnen eigen gevoelens en de uiting daarvan constructief
worden ingezet in de communicatie?
Wat leer je en op welke
Drijfveren transformeren in belangen en interventies voor een efficiënte regie
- vertrouwenspersonen, klachtbehandelaren en
ombudsfunctionarissen;
- mediators, conflictprofessionals en advocaten;
- leidinggevenden in het bedrijfsleven / HR professionals;
- medewerkers bezwaar en beroep;
- OR leden;
- zij die bemiddelingsgericht willen werken zoals managers,
hoorzitters en voorzitters;
- voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding
vereist;
- zou u graag precies willen weten wat deze training aan uw
professionele performance en kennis toevoegt? Neemt u dan contact
op met de backoffice die u naar uw wens doorverbindt met de trainer
of u matcht met een oud-deelnemer in dezelfde beroepsgroep.
- U realiseert bij uzelf, binnen een persoonlijk gekozen
ontwikkeldoel (betreffende het omgaan met emoties en weerstanden),
een verbetering in de vorm van verdieping van inzicht en het
versterken van vaardigheden.
- u verrijkt uw kennis over de functie van emoties en over de
“emotie achter de emotie”.
- uw interventiepalet in het professioneel omgaan met emoties wordt
verbreed door het verkrijgen van handvatten en situationele
vuistregels.
- u kunt weerstanden herkennen en heeft handvatten ontvangen om
deze weg te nemen.
- u heeft het omgaan met de eigen emoties en het inzetten daarvan
in de communicatie versterkt.
Kijk voor een beschrijving van de opleiding in onze brochure (https://www.merlijngroep.nl/?redirect_sf=a0Z3W000000yIR0UAM).
Dag 1
Ochtendprogramma
09.30 - 10.00 : Ontvangst met koffie/thee, informeel kennismaken
met trainer en collega deelnemers
10.00 - 10.15 : Welkom, huishoudelijke afspraken, inventarisatie
persoonlijke aandachtspunten, ervaringen en leerdoelen o.a. op
basis van de digitale voorbereidingsformulieren plus fase I
persoonlijk plan van aanpak (PPvA)
10.15 - 11.00: Inleiding Bronnen van emoties en weerstanden
(strategisch en intrinsiek), vertaling in belangen en
inventarisatie interventies
11.00 - 11.15 : Pauze
11.15 - 11.30 : Inleiding Macht en invloed, de rol en het fundament
van de gespreksleider
11.30 - 12.30 : Plenaire oefening a.h.v. enkele communicatie
modellen
12.30 - 13.00 : Oogst van de ochtend en tweede fase PPvA
13.00 - 13.30 : Lunch
Middagprogramma:
13.30 - 15.00 : Inleiding Persoonlijkheidstypen plus oefening
15.00 - 15.15 : Pauze
15.15 - 16.00 : Integratie oefening
16.00 - 16.00 : Derde fase PPvA
16.40 - 17.00 : Terugblik op de training, de leerdoelen en het
geleerde, feedback deelnemers, digitale evaluatie en
deelnemingscertificaten en vooruitblik fase IV PPvA
17.00 - ……… : Merlijn borrel
Voor deelname aan deze training is geen specifieke vooropleiding vereist.
- PE: 12 MfN cat. 1a
- PE: 9 LVV
Merlijn Groep (1993) dé conflicthanteringsspecialist is een familiebedrijf en verzorgt al bijna 30 jaar (vaardigheids)trainingen voor overheden en grote en kleine profit-organisaties. Ons motto ‘professionals voor professionals’.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.