Haal het beste uit je gesprekken | Gesprekstechnieken (Klassikaal online)

Tijdsduur
Locatie
Online
Startdatum en plaats
Logo van Molijn Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 Molijn Training heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 19 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: videoplatform GoToMeeting
26 okt. 2020
check_circle Startgarantie
computer Online: videoplatform GoToMeeting
7 jan. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: videoplatform GoToMeeting
18 mrt. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: videoplatform GoToMeeting
12 mei. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: videoplatform GoToMeeting
8 sep. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: videoplatform GoToMeeting
1 nov. 2021
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Je wilt in je werk mensen zo goed mogelijk te woord staan. Of het nu een collega is die om hulp vraagt of een klant met een klacht. Wat een gesprek zo moeilijk maakt, is dat je niet altijd grip hebt op hoe een gesprek verloopt. Een collega reageert anders dan je had verwacht, een klagende klant wordt alleen maar bozer. Een gesprek kost je onnodig veel tijd en energie en niemand is tevreden. Deze training leert je regie te nemen en te houden in je gesprekken. Je krijgt inzicht in hoe je bijvoorbeeld met lichaamstaal je invloed kunt vergroten. Daarnaast geven we je concrete, bruikbare en direct toepasbare tips die je helpen om echt het beste uit jouw gesprekken te halen. 

Na deze training:

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Gesprekstechnieken, Communicatievaardigheden, Communicatieve vaardigheden, Gespreksvaardigheden en Socratisch.

Je wilt in je werk mensen zo goed mogelijk te woord staan. Of het nu een collega is die om hulp vraagt of een klant met een klacht. Wat een gesprek zo moeilijk maakt, is dat je niet altijd grip hebt op hoe een gesprek verloopt. Een collega reageert anders dan je had verwacht, een klagende klant wordt alleen maar bozer. Een gesprek kost je onnodig veel tijd en energie en niemand is tevreden. Deze training leert je regie te nemen en te houden in je gesprekken. Je krijgt inzicht in hoe je bijvoorbeeld met lichaamstaal je invloed kunt vergroten. Daarnaast geven we je concrete, bruikbare en direct toepasbare tips die je helpen om echt het beste uit jouw gesprekken te halen. 

Na deze training:

  • Beheers je een goede vraag- en gesprekstechniek
  • Voer je ook in moeilijke gesprekken de regie
  • Ben je instaat om duidelijk en eenvoudig boodschappen over te brengen (zowel verbaal als non-verbaal)


“De training en e-coaching heb ik als zeer leerzaam ervaren. Je staat 'verplicht' stil bij hoe je communiceert. Niet alleen aan de telefoon met een klant, maar ook live met een collega. Ik denk nu meer na over de vraag achter de vraag en dat zorgt voor zoveel meer duidelijkheid.
En als die duidelijkheid er is, zorgt het ook voor meer rust”

Interactief en online leren

Persoonlijke intake, online coaching en afrondende online meeting
Een absolute voorwaarde om succesvol te werken aan competenties is zelfkennis: het gaat tenslotte om jou! Daarom begint iedere training met een persoonlijke (digitale) intake. Zo denk je vooraf al na over jezelf en over je eigen leerwensen. Die wensen nemen onze trainers mee in hun voorbereiding. Het beantwoorden van de vragen duurt maximaal 20 minuten. Een online trainingsdag sluit je af met het formuleren van drie persoonlijke actiepunten: wat ga jij doen met wat je deze dag hebt geleerd? 

In de twee maanden na de training ontvang je van ons iedere 10 dagen een korte en prikkelende coachingsopdracht. In een online meeting (na een aantal weken) deel je je ervaringen en leermomenten met je medecursisten en de trainer. Zo krijg je nog meer persoonlijke tips van de trainer en je medecursisten en leer je ook van hun ervaringen!

Opbouw van onze online trainingen

1. Voor aanvang van de training ontvang je thuis een trainingskit met daarin alle materialen die je nodig hebt voor de training inculsief een Bamboo Boek cadeau.
2. Per mail ontvang je een persoonlijke digitale intake 
3. De online training is opgebouwd uit twee blokken van 2 uur (10.00-12.00 en 13.00- 15.00 uur). Hierin schakelen we regelmatig van online naar offline
4. Tijdens de lunch koppel je je eerste ervaringen terug naar de praktijk
5. Na de training formuleer je je actieplan
6. Met persoonlijke online coaching houd je tussentijds contact met de trainer!
7. In een online Meet-up wissel je ervaringen met medecursisten uit  

Effectief online trainen

Al onze trainingen zijn vanwege de onzekerheden rond Covid-19 'online only'. Omdat het simpelweg kopieren van een traditionele training naar een online training praktisch gezien niet werkt, hebben wij al onze trainingsprogramma's opnieuw opgebouwd waarbij we de 'nieuwe normaal' als uitgangspunt hebben genomen. Met kleine groepen van maximaal 6 cursisten en een aangepast programma weten wij ook online een open sfeer van communicatie te realiseren waarin curisten worden begeleid door de trainer, maar ook vooral met elkaar en van elkaar kunnen leren. 

Werkwijze

  1. Voor de start van jouw trainingspakket ontvang je een persoonlijke intake (In de meeste gevallen digitaal in de Mijn Molijn omgeving)
  2. Een week voor aanvang van de training ontvangen cursisten een trainingskit thuis met daarin verschillende voorbereidingsopdrachten en alle materialen die ze nodig hebben voor de training, inclusief een Bambook notitie boek en iets lekkers voor bij de koffie of thee
  3. De online trainingen zijn per dag opgebouwd en bestaan uit twee blokken van 2 uur (10.00-12.00 en 13.00- 15.00 uur). Hierin schakelen we regelmatig van samen online naar individueel offline. Zo ga je in de lunchpauze praktisch offline met de theorie aan de slag en worden daarna ervaringen van cursisten online met elkaar uitgewisseld en is er ruimte om elkaar feedback te geven
  4. Na iedere trainingsdag formuleer je een concrete hulpvraag en maak je een passend actieplan
  5. Je gaat met jouw actieplan aan de slag in de online coaching, waarbij je voortdurend in contact staan met de trainer
  6. Een aantal weken na iedere trainingsdag is er een tussentijdse online meeting waarin cursisten ervaringen met elkaar en de trainer kunnen delen
  7. Tot slot van het trainingstraject is er een afrondende evaluatie waarin wordt teruggeblikt en vooruit wordt gekeken

Trainingsadvies

Wil je een gericht trainingsadvies? Dat kan! Vul dan de digitale vragenlijst die jouw competenties en de dingen die je belangrijk vindt in je werk in kaart brengt. Zo zie je onmiddellijk waar je ontwikkelbehoefte ligt en waar je de beste resultaten behaalt. In totaal duurt het invullen van de vragenlijst ongeveer een half uur en je kunt het doen waar en wanneer het jou uitkomt. Neem contact met ons op via mail@molijntraining.nl of 030 763 0887.

Eigen leeromgeving

Zodra je je hebt ingeschreven voor een training krijg je toegang tot je eigen digitale leeromgeving 'Mijn Molijn'. Hier kun je al je persoonlijke documenten plaatsen zoals je actieplan, persoonlijke aantekeningen en certificaten. Je krijgt toegang tot de mediatheek met leerzame en leuke filmpjes. Ook krijg je toegang tot de bibliotheek met handouts van de trainingen, boekentips en interessante artikelen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)