HKZ, NEN-EN 15224 en/of ISO 9001: introductie kwaliteitsmanagement in zorg
- Niveau
- Tijdsduur


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Productie, techniek & bouw.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #2 in Productie, techniek & bouw.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020."Een hoop informatie voor 1 dag. Het zou fijn zijn als er meer tijd zou zijn om praktijk en theorie in elkaar te vlechten d.m.v. opdrachten. Als ik niet bekend zou zijn met deze normen zou ik het heel veel vinden voor 1 dag. " - 08-10-2020 00:00
"Een hoop informatie voor 1 dag. Het zou fijn zijn als er meer tijd zou zijn om praktijk en theorie in elkaar te vlechten d.m.v. opdrachten. … alles lezen - 08-10-2020 00:00
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren
biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u
begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u
deze toepast binnen uw organisatie.
Stakeholders bij uw zorginstelling, zoals verzekeraars en/of overheden, eisen een kwaliteitsmanagementsysteem (KMS). U heeft daarbij tegenwoordig een brede keus aan instrumenten om tegemoet te komen aan deze eis. Welk managementsysteem is relevant voor u en sluit aan bij de interne en externe ontwikkelingen? U leert het in deze training.
Voor wie
Kwaliteitsfunctionarissen die zich bezighouden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem in de zorg.
Wat ontwikkel ik
In deze training wordt ingegaan op het waarom van een managementsysteem en hoe dit kan bijdragen aan de kwaliteit van de patiëntenzorg en welke norm in uw situatie van toepassing kan zijn. Na afloop van de tra…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren
biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u
begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u
deze toepast binnen uw organisatie.
Stakeholders bij uw zorginstelling, zoals verzekeraars en/of overheden, eisen een kwaliteitsmanagementsysteem (KMS). U heeft daarbij tegenwoordig een brede keus aan instrumenten om tegemoet te komen aan deze eis. Welk managementsysteem is relevant voor u en sluit aan bij de interne en externe ontwikkelingen? U leert het in deze training.
Voor wie
Kwaliteitsfunctionarissen die zich bezighouden met het opzetten en
invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem in de zorg.
Wat ontwikkel ik
In deze training wordt ingegaan op het waarom van een
managementsysteem en hoe dit kan bijdragen aan de kwaliteit van de
patiëntenzorg en welke norm in uw situatie van toepassing kan zijn.
Na afloop van de training kent u de waarde van een
kwaliteitsmanagementsysteem voor uw organisatie en de
overeenkomsten en verschillen tussen HKZ, NEN-EN 15224 en ISO 9001.
U weet welke norm het beste aansluit
bij uw organisatie en wat de praktische betekenis van de norm voor
uw organisatie is
"Een hoop informatie voor 1 dag. Het zou fijn zijn als er meer tijd zou zijn om praktijk en theorie in elkaar te vlechten d.m.v. opdrachten. Als ik niet bekend zou zijn met deze normen zou ik het heel veel vinden voor 1 dag. " - 08-10-2020 00:00
"Een hoop informatie voor 1 dag. Het zou fijn zijn als er meer tijd zou zijn om praktijk en theorie in elkaar te vlechten d.m.v. opdrachten. … alles lezen - 08-10-2020 00:00
"Goede uitleg over voor mij nieuwe materie. Verschillende normen werden doorgenomen. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 05-10-2020 00:00
"Goede uitleg over voor mij nieuwe materie. Verschillende normen werden doorgenomen. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodat… alles lezen - 05-10-2020 00:00
"Goede introductie op de verschillende normen. Ruimte om vragen te stellen en te bespreken. Gem�leerd samengestelde groep, niet te groot. Goed bereikbare locatie met prima faciliteiten. Verbeterpunt: er zou nog iets meer gebruik gemaakt kunnen worden van de interactie tussen deelnemers. Bij vragen van deelnemers in mijn beleving iets te veel vraag-en-antwoord in plaats van uitwisseling van ervaringen." - 25-11-2019 00:00
"Goede introductie op de verschillende normen. Ruimte om vragen te stellen en te bespreken. Gem�leerd samengestelde groep, niet te groot. Goe… alles lezen - 25-11-2019 00:00
"Vooraf wist ik eigenlijk niet goed wat te verwachten en hoe de samenstelling van de groep zou zijn. Uiteindelijk is het een heel prettige dag gebleken, onder leiding van een zeer prettige docent. Sonja wist me de hele dag te boeien, ondanks de vele theorie, met veel praktijkvoorbeelden, zodat ik alle theorie goed kan plaatsen en verbinden met mijn eigen praktijk. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. Sonja heeft de lat voor de docent van de volgende training hoog gelegd!" - 14-11-2019 00:00
"Vooraf wist ik eigenlijk niet goed wat te verwachten en hoe de samenstelling van de groep zou zijn. Uiteindelijk is het een heel prettige da… alles lezen - 14-11-2019 00:00
"Het was een leerzame training. Ik had alleen wel meer diepgang verwacht omtrent de normen en de veranderingen in de jaren heen. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De accommodatie krijgt van mij een 7. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 7." - 14-11-2019 00:00
"Het was een leerzame training. Ik had alleen wel meer diepgang verwacht omtrent de normen en de veranderingen in de jaren heen. Ik geef de … alles lezen - 14-11-2019 00:00
"Duidelijke uitleg, docent was heel prettig om naar te luisteren. Ze nam ook de tijd om alle vragen te beantwoorden zonder af te wijken. Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De accommodatie krijgt van mij een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 13-11-2019 00:00
"Duidelijke uitleg, docent was heel prettig om naar te luisteren. Ze nam ook de tijd om alle vragen te beantwoorden zonder af te wijken. Ik g… alles lezen - 13-11-2019 00:00
"Sterke punten van deze training: Enthousiaste docent + echte eye-opener over wat KMS inhoudt. Eventuele verbetertips voor deze training: Veel stof, waardoor de middag zwaar werd > geen idee voor oplossing, want 2x halve dag is voor mensen die ver weg wonen ook geen optie." - 20-02-2018 00:00
"Sterke punten van deze training: Enthousiaste docent + echte eye-opener over wat KMS inhoudt. Eventuele verbetertips voor deze training: Ve… alles lezen - 20-02-2018 00:00
"Sterke punten van deze training: De training is zeer duidelijk opgebouwd. Er wordt gestart met de basis, waardoor je een duidelijk beeld krijgt van hoe een kwaliteitsmanagementsysteem werkt en in elkaar zit. Het is fijn dat er opdrachten in de training verwerkt zitten, hierdoor ben je zelf bezig met de verschillende schema's. Door zelf door de schema's te bladeren, leer je hoe deze in elkaar steken. De docente presenteert fijn, geeft een duidelijke uitleg en er is voldoende tijd en ruimte voor vragen en eigen inbreng. Eventuele verbetertips voor deze training: Wij hadden een vrij kleine (5 personen) groep, hierdoor kon er veel aandacht aan iedereen worden besteed. " - 20-11-2017 00:00
"Sterke punten van deze training: De training is zeer duidelijk opgebouwd. Er wordt gestart met de basis, waardoor je een duidelijk beeld kri… alles lezen - 20-11-2017 00:00
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.