ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van NEN Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 NEN Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 932 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #2 in Productie, techniek & bouw.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,9
Gemiddeld cijfer voor ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Gebaseerd op 34 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Een fijne vertaling richting de praktijk, handvatten waarmee je verder kan. Er zouden nog meer praktijkopdrachten in naar voren mogen komen. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 10. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 14-02-2020 00:00

"Een fijne vertaling richting de praktijk, handvatten waarmee je verder kan. Er zouden nog meer praktijkopdrachten in naar voren mogen kome… alles lezen - 14-02-2020 00:00

Startdata en plaatsen

place Utrecht
30 jun. 2020
Toon rooster
event 1 juli 2020
place Eindhoven
29 sep. 2020
Toon rooster
event 30 september 2020
place Utrecht
25 nov. 2020
Toon rooster
event 26 november 2020
place Delft
3 feb. 2021 tot 4 feb. 2021
Toon rooster
event 4 februari 2021

Beschrijving

Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u deze toepast binnen uw organisatie.

U gaat binnen uw organisatie een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001:2015 invoeren. Maar welke stappen moet u nemen, zodat het systeem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico’s omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie? Hoe zorgt u ervoor dat het management en uw collega’s achter het systeem staan?

Voor wie
Deze training is nuttig voor kwaliteitsmanagers, -coördinatoren en -medewerkers die zich bezig gaan houden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem, of met het overnemen of onderhouden ervan.

Wat ontwikkel ik
U leert alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren. U weet uw c…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ISO 9001, Kwaliteitsmanagement, ISO/ IEC 20000, Lean en HACCP.

Om u te helpen normen beter te begrijpen en te implementeren biedt NEN een breed pallet aan trainingen aan. Wij helpen u begrijpen welke normen en richtlijnen voor u relevant zijn en hoe u deze toepast binnen uw organisatie.

U gaat binnen uw organisatie een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001:2015 invoeren. Maar welke stappen moet u nemen, zodat het systeem goed aansluit op uw bedrijfsvoering, de relevante kwaliteitsrisico’s omvat en draagvlak heeft binnen uw organisatie? Hoe zorgt u ervoor dat het management en uw collega’s achter het systeem staan?

Voor wie
Deze training is nuttig voor kwaliteitsmanagers, -coördinatoren en -medewerkers die zich bezig gaan houden met het opzetten en invoeren van een kwaliteitsmanagementsysteem, of met het overnemen of onderhouden ervan.

Wat ontwikkel ik
U leert alles wat u moet weten om een efficiënt kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en in te voeren. U weet uw collega’s enthousiast te maken en u kunt het management aangeven waarom maatregelen genomen (moeten) worden en wat dit betekent voor de organisatie.

Resultaat

  • U kunt de eisen uit ISO 9001:2015 vertalen naar de praktijk van uw organisatie
  • U kunt een beheersbaar en eenvoudig te onderhouden kwaliteitsmanagementsysteem opzetten
  • U weet hoe u een projectplanning opstelt voor het invoeren van het systeem
  • U weet waarmee u rekening moet houden bij interne audits en de directiebeoordeling
  • U weet hoe certificatie in zijn werk gaat
7,9
Gemiddeld cijfer voor ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Gebaseerd op 34 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Een fijne vertaling richting de praktijk, handvatten waarmee je verder kan. Er zouden nog meer praktijkopdrachten in naar voren mogen komen. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 10. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 14-02-2020 00:00

"Een fijne vertaling richting de praktijk, handvatten waarmee je verder kan. Er zouden nog meer praktijkopdrachten in naar voren mogen kome… alles lezen - 14-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Ik vond het leuk dat er een praktijkopdracht in zat. Het zou nog beter zijn als deze meer op de werkelijkheid aansluit. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De accommodatie krijgt van mij een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 7." - 14-02-2020 00:00

"Ik vond het leuk dat er een praktijkopdracht in zat. Het zou nog beter zijn als deze meer op de werkelijkheid aansluit. Ik geef de trainer v… alles lezen - 14-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Voldoende duidelijk en aandacht voor ieders vragen Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 11-02-2020 00:00

"Voldoende duidelijk en aandacht voor ieders vragen Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De accommodatie krijgt van mij een 9. De inhou… alles lezen - 11-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"A.d.h.v. de cursus "de norm verklaard" had ik verwacht dat het (nog) meer persoonlijke eigen praktijk zou zijn, dat vond ik in de eerste cursus juist zo goed naar voren komen. Ik vond deze invulling door een fictief bedrijf niet altijd even toepasselijk voor mijn eigen bedrijf. " - 11-02-2020 00:00

"A.d.h.v. de cursus "de norm verklaard" had ik verwacht dat het (nog) meer persoonlijke eigen praktijk zou zijn, dat vond ik in de eerste cur… alles lezen - 11-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De training was heel praktijkgericht. Door het beantwoorden van vragen voor een fictief bedrijf kreeg je snel inzicht in waar het over moet gaan. Verder is het heel prettig om veel ervaringen van de docent te horen, waardoor je de praktijk wat meer kunt nuanceren. Wat wel een beetje jammer is aan een zelf bedacht fictief bedrijf, is dat niet alles van toepassing is of soms ver gezocht is. Wellicht kan hier nog wat meer invulling aan worden gegeven." - 11-02-2020 00:00

"De training was heel praktijkgericht. Door het beantwoorden van vragen voor een fictief bedrijf kreeg je snel inzicht in waar het over moet … alles lezen - 11-02-2020 00:00

starstarstarstarstar_border
Vleeming, C.A.
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Zoals de titel doet beloven is het inderdaad een cursus met een praktische invulling. Sterke punten zijn de vele praktische voorbeelden die de trainer aanreikt bij een vaak toch erg theoretische beschrijving in de norm." - 15-11-2019 00:00

"Zoals de titel doet beloven is het inderdaad een cursus met een praktische invulling. Sterke punten zijn de vele praktische voorbeelden die … alles lezen - 15-11-2019 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Eerder heeft een collega de training gevolgd in een kleine groep <5 deelnemers. Ze was erg enthousiast en er werd veel ingegaan op praktijkvoorbeelden en de toepasbaarheid van de norm in de praktijk. Ik zat in een groep van 15 deelnemers, voornamelijk totaal andere bedrijven dan waar ik in werk, waardoor ik vaak lastig de vertaalslag naar mijn bedrijf kon maken. Ik zou ervoor pleiten om groepen te maken o.b.v. soort bedrijf of iets dergelijks." - 14-11-2019 00:00

"Eerder heeft een collega de training gevolgd in een kleine groep <5 deelnemers. Ze was erg enthousiast en er werd veel ingegaan op praktijkv… alles lezen - 14-11-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Zeer compleet, er werd goed ge�llustreerd met praktijkvoorbeelden. Wellicht goed om een soort overzicht te geven van de te volgen stappen van het proces. Dit staat waarschijnlijk wel in het bijgeleverde boekje, maar dat krijg je natuurlijk pas bij de training." - 14-11-2019 00:00

"Zeer compleet, er werd goed ge�llustreerd met praktijkvoorbeelden. Wellicht goed om een soort overzicht te geven van de te volgen stappen va… alles lezen - 14-11-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Heel praktisch toepasbaar, alle lof voor de trainer Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De accommodatie krijgt van mij een 10. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 9." - 08-11-2019 00:00

"Heel praktisch toepasbaar, alle lof voor de trainer Ik geef de trainer van deze cursus een 10. De accommodatie krijgt van mij een 10. De inh… alles lezen - 08-11-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Dhr. Grashof vond ik een hele fijne trainer heel erg duidelijk met begrijpelijke voorbeelden en betrok iedereen bij de training wat heel erg prettig was. Perfecte trainer ! De trainer geef ik een 10." - 08-11-2019 00:00

"Dhr. Grashof vond ik een hele fijne trainer heel erg duidelijk met begrijpelijke voorbeelden en betrok iedereen bij de training wat heel erg… alles lezen - 08-11-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De training is mij bijzonder goed bevallen. Goede trainer, de presentatie en het boek maken de norm een stuk duidelijker. Ik geef de trainer van deze cursus een 8. De accommodatie krijgt van mij een 8. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 07-11-2019 00:00

"De training is mij bijzonder goed bevallen. Goede trainer, de presentatie en het boek maken de norm een stuk duidelijker. Ik geef de traine… alles lezen - 07-11-2019 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Bracht het onderwerp goed en het heeft me meer inzicht gegeven in ISO 9001. Persoonlijk had ik wat meer praktijkervaring terug willen zien in de training van de trainer. De trainer geef ik een 7." - 21-10-2019 00:00

"Bracht het onderwerp goed en het heeft me meer inzicht gegeven in ISO 9001. Persoonlijk had ik wat meer praktijkervaring terug willen zien i… alles lezen - 21-10-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Leerzaam, goede basisstof, niet altijd direct behapbaar. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze training waardeer ik met een 8." - 15-10-2019 00:00

"Leerzaam, goede basisstof, niet altijd direct behapbaar. Ik geef de trainer van deze cursus een 9. De inhoud van het hele programma van deze… alles lezen - 15-10-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Neijs, E. de
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Er werd aan de verwachting voldaan. Het was een theoretische training. Wat dat betreft de geschetste verwachting kwam overeen. Ik denk dat er wel wat meer afwisseling in gebouwd had kunnen worden door aansprekende voorbeelden te gebruiken zoals bedrijven dit daadwerkelijk toepassen in de praktijk." - 11-10-2019 00:00

"Er werd aan de verwachting voldaan. Het was een theoretische training. Wat dat betreft de geschetste verwachting kwam overeen. Ik denk dat e… alles lezen - 11-10-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De training zelf duurde lang en doordat het eigenlijk alleen luisteren was, verloor ik af en toe de focus. De trainer zelf heeft de training overigens wel op een leuke manier gegeven." - 10-10-2019 00:00

"De training zelf duurde lang en doordat het eigenlijk alleen luisteren was, verloor ik af en toe de focus. De trainer zelf heeft de training… alles lezen - 10-10-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"De wat droge stof is goed en onderhoudelijk gepresenteerd. Er zou nog wat meer interactie kunnen plaatsvinden in de trant van praktijkvragen van een ISO auditor en onder welk hoofdstuk dat valt en gerelateerd is" - 09-10-2019 00:00

"De wat droge stof is goed en onderhoudelijk gepresenteerd. Er zou nog wat meer interactie kunnen plaatsvinden in de trant van praktijkvragen… alles lezen - 09-10-2019 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Erg veel theorie. Ondanks de droge lesstof lukte het de docent om mijn aandacht erbij te houden. Jammer dat "het boekje" met de ISO beschrijving/instructie nog niet uitgereikt kon worden. De trainer geef ik een 7." - 09-10-2019 00:00

"Erg veel theorie. Ondanks de droge lesstof lukte het de docent om mijn aandacht erbij te houden. Jammer dat "het boekje" met de ISO beschrij… alles lezen - 09-10-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Prima training. De docent legt alles helder uit met aansprekende voorbeelden en legt een goede link met de praktijk van de deelnemers. Goed gedoseerde humor tussendoor. De trainer geef ik een 8." - 09-10-2019 00:00

"Prima training. De docent legt alles helder uit met aansprekende voorbeelden en legt een goede link met de praktijk van de deelnemers. Goed … alles lezen - 09-10-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: De docent wist de theorie goed te ondersteunen met praktijkvoorbeelden. Dit kwam ook met de nodige humor en relativering wat goed is omdat het toch taaie kost is. Eventuele verbetertips voor deze training: Is het mogelijk om wat praktijk oefeningen te doen tussen de theorie door? Bijvoorbeeld een stakeholdersanalyse maken van fictief bedrijf x of het opzetten van een procedure voor bedrijf x." - 07-05-2019 00:00

"Sterke punten van deze training: De docent wist de theorie goed te ondersteunen met praktijkvoorbeelden. Dit kwam ook met de nodige humor en… alles lezen - 07-05-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

"Sterke punten van deze training: De vele praktijkvoorbeelden die besproken worden en de directe toepassing naar het eigen bedrijf toe zijn heel positief. De docent vertelt de "droge stof" heel levendig en boeiend. Eventuele verbetertips voor deze training: Waar mogelijk zou de training nog praktischer gemaakt kunnen worden, nog meer de theorie direct omzetten naar praktijkvoorbeelden." - 29-04-2019 00:00

"Sterke punten van deze training: De vele praktijkvoorbeelden die besproken worden en de directe toepassing naar het eigen bedrijf toe zijn h… alles lezen - 29-04-2019 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)