Categoriemanagement
Startdata en plaatsen
placeZeist 15 apr. 2024 tot 17 jun. 2024Toon rooster event 15 april 2024, 09:00-17:00, ZEIST, Categoriemanagement event 27 mei 2024, 09:00-17:00, ZEIST, Categoriemanagement event 17 juni 2024, 09:00-17:00, ZEIST, Categoriemanagement |
placeZeist 16 sep. 2024 tot 14 okt. 2024Toon rooster event 16 september 2024, 09:00-17:00, ZOETERMEER, Categoriemanagement event 30 september 2024, 09:00-17:00, ZOETERMEER, Categoriemanagement event 14 oktober 2024, 09:00-17:00, ZOETERMEER, Categoriemanagement |
Beschrijving
Wil jij profiteren van de voordelen van categoriemanagement in jouw organisatie? In deze driedaagse training leer je bedrijfs- en afdelingsstrategieën te vertalen naar de inkoopstrategie voor diverse productgroepen. Na afloop kun je zelfstandig aan de slag met categoriemanagement.Categoriemanagement begint met het indelen van de in te kopen producten en/of diensten in logisch samenhangende inkoopcategorieën. Vervolgens formuleer je voor ieder van deze categorieën doelstellingen en kies je de meest succesvolle inkoop-/aanbestedingsstrategie. Dit als leidraad voor het sourcingsproces.
In deze training behandelen we de bouwstenen van de categoriegroepstrategie, staan we stil bij het belan…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Categoriemanagement begint met het indelen van de in te kopen producten en/of diensten in logisch samenhangende inkoopcategorieën. Vervolgens formuleer je voor ieder van deze categorieën doelstellingen en kies je de meest succesvolle inkoop-/aanbestedingsstrategie. Dit als leidraad voor het sourcingsproces.
In deze training behandelen we de bouwstenen van de categoriegroepstrategie, staan we stil bij het belang van multidisciplinaire teams en laten we je zien hoe je een categorieplan implementeert. Zo kun je na het volgen van de training zelf aan de slag met categoriemanagement.
3 dagenDeze training behandelt de volgende onderwerpen:
- Introductie categoriemanagement
- Doelstellingen en strategie formuleren
- Bouwstenen categoriegroepstrategie
- Belang van multidisciplinaire teams
- Verzamelen en analyseren van data
- Implementeren van het categorieplan
- De vaardigheden om zelf aan de slag te gaan met categoriemanagement
- De kennis om met templates de huidige gang van zaken voor een categorie vast te leggen
- De doelstellingen van je (nieuwe) categoriestrategie geformuleerd
Erkende vakopleidingen, praktijkgerichte trainingen en netwerkevents voor de inkoper, aanbesteder en contractmanager in de publieke en private sector.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.