Social Media strategie

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Social Media strategie

Opatel Opleidingen
Logo van Opatel Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Opatel Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 463 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Automatisering & ICT/IT.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
28 feb. 2024 tot 6 mrt. 2024
Toon rooster
event 28 februari 2024, 10:00-16:30, Utrecht, Dag 1
event 6 maart 2024, 10:00-16:30, Utrecht, Dag 2
placeAmsterdam
14 mrt. 2024 tot 21 mrt. 2024
Toon rooster
event 14 maart 2024, 10:00-16:30, Amsterdam, Dag 1
event 21 maart 2024, 10:00-16:30, Amsterdam, Dag 2
placeRotterdam
14 mrt. 2024 tot 21 mrt. 2024
Toon rooster
event 14 maart 2024, 10:00-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 21 maart 2024, 10:00-16:30, Rotterdam, Dag 2
placeUtrecht
14 mrt. 2024 tot 21 mrt. 2024
Toon rooster
event 14 maart 2024, 10:00-16:30, Utrecht, Dag 1
event 21 maart 2024, 10:00-16:30, Utrecht, Dag 2
placeAmsterdam
9 apr. 2024 tot 16 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 10:00-16:30, Amsterdam, Dag 1
event 16 april 2024, 10:00-16:30, Amsterdam, Dag 2
placeRotterdam
9 apr. 2024 tot 16 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 10:00-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 16 april 2024, 10:00-16:30, Rotterdam, Dag 2
placeUtrecht
9 apr. 2024 tot 16 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 10:00-16:30, Utrecht, Dag 1
event 16 april 2024, 10:00-16:30, Utrecht, Dag 2
placeAmsterdam
16 mei. 2024 tot 23 mei. 2024
Toon rooster
event 16 mei 2024, 10:00-16:30, Amsterdam, Dag 1
event 23 mei 2024, 10:00-16:30, Amsterdam, Dag 2
placeRotterdam
16 mei. 2024 tot 23 mei. 2024
Toon rooster
event 16 mei 2024, 10:00-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 23 mei 2024, 10:00-16:30, Rotterdam, Dag 2
placeUtrecht
16 mei. 2024 tot 23 mei. 2024
Toon rooster
event 16 mei 2024, 10:00-16:30, Utrecht, Dag 1
event 23 mei 2024, 10:00-16:30, Utrecht, Dag 2

Beschrijving

LET OP! Een STAP-Budget aanvragen kan alleen rechtstreeks bij de opleider, niet via Springest. 

Al 40 jaar actief op het gebied van kwalitatieve cursussen, consultancy en maattrainingen!

Tot slot is Opatel gecertificeerd aanbieder van opleidingen (Adobe Authorized en Microsoft Partner, erkend Adobe - en  Microsoft Examencenter) en lid van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO).

Locaties:

  • Rotterdam: Piekstraat 23a
  • Utrecht: Kleinesingel 33 (naast het OV en Grifthoekgarage)
  • Amsterdam: Asterweg 19D5 (gratis parkeren)

Cursus Social Media strategie

LET OP! Een STAP-Budget aanmeldformulier aanvragen s.v.p. rechtstreeks bij de opleider. Ga naar opatel.nl
Social media zijn nog nooit zo relevant geweest als in deze tijd. Mensen maken er meer gebruik van dan ooit. Voor veel bedrijven, organisaties en zelfstandige professionals zijn social media inmiddels de beste (vaak zelfs de enige) manier om in beeld te komen en te blijven bij klanten, medewerkers en andere betrokkenen. Wil je aan de slag met social media, maar wel met een plan? Wil je zuinig omgaan met je tijd en focussen op platforms die zakelijk echt iets toevoegen? Wil je content creëren die opvalt en mensen in beweging brengt? Deze training helpt je om …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social media strategie, Social Media, Google Analytics, LinkedIn en Social Media Marketing.

LET OP! Een STAP-Budget aanvragen kan alleen rechtstreeks bij de opleider, niet via Springest. 

Al 40 jaar actief op het gebied van kwalitatieve cursussen, consultancy en maattrainingen!

Tot slot is Opatel gecertificeerd aanbieder van opleidingen (Adobe Authorized en Microsoft Partner, erkend Adobe - en  Microsoft Examencenter) en lid van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO).

Locaties:

  • Rotterdam: Piekstraat 23a
  • Utrecht: Kleinesingel 33 (naast het OV en Grifthoekgarage)
  • Amsterdam: Asterweg 19D5 (gratis parkeren)

Cursus Social Media strategie

LET OP! Een STAP-Budget aanmeldformulier aanvragen s.v.p. rechtstreeks bij de opleider. Ga naar opatel.nl
Social media zijn nog nooit zo relevant geweest als in deze tijd. Mensen maken er meer gebruik van dan ooit. Voor veel bedrijven, organisaties en zelfstandige professionals zijn social media inmiddels de beste (vaak zelfs de enige) manier om in beeld te komen en te blijven bij klanten, medewerkers en andere betrokkenen. Wil je aan de slag met social media, maar wel met een plan? Wil je zuinig omgaan met je tijd en focussen op platforms die zakelijk echt iets toevoegen? Wil je content creëren die opvalt en mensen in beweging brengt? Deze training helpt je om die doelen dichterbij te brengen.

Wat leer je in deze cursus?

De training biedt een afwisselende mix van theorie, praktijkvoorbeelden en oefeningen. Reken op twee levendige en interactieve dagen, waarin ook je praktijkvragen aan de orde kunnen komen. Tussen de sessies door kun je desgewenst aan een eigen socialmediaplan werken. Dit is niet voor alle cursisten relevant, en daarom optioneel. De trainer geeft met plezier individuele feedback op je concept-strategie.

Je leert:
● De belangrijkste trends in social media benoemen en de zakelijke mogelijkheden daarvan inschatten; denk aan purposemarketing en live video
● Een socialmediastrategie opstellen aan de hand van zeven overzichtelijke stappen, waaronder doelstellingen formuleren en meten, een concurrentie-analyse uitvoeren en een zakelijk zinvolle combinatie tussen platforms en doelgroepen maken
● Effectieve content maken voor LinkedIn, Facebook en Instagram; ook Twitter en TikTok worden behandeld, maar minder uitgebreid
● Content creëren die aanspreekt en interactie uitlokt
● Een contentplanning maken en content inplannen

Welke voorkennis heb je nodig?

Voor deze training is geen speciale voorbereiding nodig. Je kunt je laptop, tablet of smartphone tijdens de les gebruiken, maar ook zonder apparatuur ben je van harte welkom.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Wil je social media planmatig en op een meer professionele manier leren inzetten, en weet je al hoe veelgebruikte socialmediaplatforms als LinkedIn, Facebook en Instagram ongeveer werken? Dan is deze training geknipt voor jou. Hij is ook zeer geschikt voor zelfstandige professionals en voor mensen die hun CV willen aanvullen en daarmee hun kansen op de arbeidsmarkt willen vergroten.

Typische functies behorend bij deze cursus:


Social Media Specialist, Recruitment Advisor, Influencer marketing, Community Manager, Media Vormgever, E-mail Marketeer, Marketing Professional, Content Manager, Communicatiemedewerker, Digital Projectmarketeer, Marketing assistant, Marketing- & Communicatiemedewerker, Online campaigner, Online Content Specialist, Digital Marketing Specialist, Online marketeer, Social media marketeer, webshopbeheerder, Social Media Marketing Specialist

Wat is een logisch vervolg op deze cursus?

Wanneer je eenmaal een Social Media strategie hebt opgezet ga je verder werken aan een goede zoekmachine optimalisatie (SEO). Bekijk ons gehele aanbod op het gebied van Online Marketing.

Cursus onderwerpen


  • Programma dag 1
  • Introductie
  • - Plaats en relevantie van social media binnen het werkterrein online marketing
  • Een social media strategie in zeven stappen
  • 1. Vind je WHY
  • - The Golden Circle
  • - Purpose marketing en merkactivisme
  • 2. Bepaal je doelstellingen
  • 3. Analyseer de concurrentie
  • 4. Onderzoek je doelgroep (mini-persona’s)
  • 5. Kies je platforms (EXTRA: TikTok)
  • Tips voor het schrijven van een social media plan
  • - Toelichting op de template



  • Programma dag 2
  • Een social media strategie in zeven stappen (vervolg)
  • 6. Plan de content
  • - Beste frequentie en tijdstip
  • - Kanaalstrategie
  • - Contentkalender
  • - Tools voor het inplannen en publiceren van content
  • 7. Meet de resultaten
  • - Service
  • - Branding
  • - Commerce
  • Effectieve content maken voor:
  • - LinkedIn
  • - Facebook
  • - Instagram
  • - Speciale aandacht voor: engagement (interactie) krijgen, hashtaggebruik; keuze platform(s) in overleg met de cursisten

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)