Positief beïnvloeden van lastig gedrag

Tijdsduur
Trainer
Dirk Keuning
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Oraki training & coaching

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeRegio Amersfoort
11 nov. 2021 tot 25 nov. 2021
Toon rooster
event 11 november 2021, 09:30-17:00, Regio Amersfoort, Dag 1
event 25 november 2021, 09:30-17:00, Regio Amersfoort, Dag 2

Beschrijving

Wij vinden dat leren ook leuk mag zijn. En lekker praktisch, gericht op resultaat. Daarom werken we hard in een ontspannen sfeer.
We spreken je aan op jouw eigenaarschap en creëren een prettige leeromgeving, zodat jij veilig de grenzen van je comfort durft op te zoeken.
Dat doen we met werkvormen die veelzijdig en inspirerend zijn. Met beperkte theorie en een hoog doe-gehalte.

En dat alles met een sausje van onze kernwaarden: met Openheid | Respect | Aandacht | Kwaliteit | Integriteit.

POSITIEF BEÏNVLOEDEN VAN LASTIG GEDRAG

Klanten (of collega’s) zijn soms lastig. Af en toe gaat het zelfs richting agressie. Meestal is dat niet omdat ze daar nou zo’n zin in hebben of om jou dwars te zitten, maar uit onmacht.

Maar ja, maar wat koop jij daarvoor? Ze reageren het immers wel op jou af. En jij wordt er ook niet vrolijker van.

In deze training leer je hoe jij het gedrag van de klant positief kunt beïnvloeden met jouw communicatie. Zodat je op een constructieve manier met lastig gedrag van klanten om kunt gaan. Met respect voor de klant én voor jezelf. Je leert diverse communicatietechnieken om tijdig de negatieve lading (emoties) uit een gesprek te halen.

Zodat lastige situaties …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wij vinden dat leren ook leuk mag zijn. En lekker praktisch, gericht op resultaat. Daarom werken we hard in een ontspannen sfeer.
We spreken je aan op jouw eigenaarschap en creëren een prettige leeromgeving, zodat jij veilig de grenzen van je comfort durft op te zoeken.
Dat doen we met werkvormen die veelzijdig en inspirerend zijn. Met beperkte theorie en een hoog doe-gehalte.

En dat alles met een sausje van onze kernwaarden: met Openheid | Respect | Aandacht | Kwaliteit | Integriteit.

POSITIEF BEÏNVLOEDEN VAN LASTIG GEDRAG

Klanten (of collega’s) zijn soms lastig. Af en toe gaat het zelfs richting agressie. Meestal is dat niet omdat ze daar nou zo’n zin in hebben of om jou dwars te zitten, maar uit onmacht.

Maar ja, maar wat koop jij daarvoor? Ze reageren het immers wel op jou af. En jij wordt er ook niet vrolijker van.

In deze training leer je hoe jij het gedrag van de klant positief kunt beïnvloeden met jouw communicatie. Zodat je op een constructieve manier met lastig gedrag van klanten om kunt gaan. Met respect voor de klant én voor jezelf. Je leert diverse communicatietechnieken om tijdig de negatieve lading (emoties) uit een gesprek te halen.

Zodat lastige situaties niet escaleren. En de klant én jij tevreden kunnen zijn over de manier waarop je hem/haar geholpen hebt.

 

VOOR WIE?

Je komt in je werk regelmatig lastige klanten (of collega’s) tegen en je wil beter leren omgaan met lastig gedrag (inclusief het omgaan met agressie). Je wil graag respectvol met je lastige klanten omgaan, waarbij je je niet laat leiden door emoties en negativiteit: van de ander en/of van jezelf. Het is je doel om het lastige gedrag van je klanten positief te beïnvloeden, waardoor je zelf een beter gevoel overhoudt aan moeilijke situaties met lastige klanten.

Wil jij minder lastige klanten? Dat heb je zelf in de hand, want jij maakt het verschil !

 

TRAINEN VOLGENS ORAKI

Wij zijn er van overtuigd dat iedereen meer kan dan hij of zij zelf denkt. We helpen jou om veilig uit je comfortzone te stappen. Dat doen we praktisch, persoonlijk, resultaatgericht en met een hoog doe-gehalte. Je krijgt veel ruimte om jouw praktijksituaties in te brengen en je eigen keuzes te maken (eigenaarschap). Wij trainen volgens het leerprincipe 10-20-70. Onze programma’s zijn veelzijdig en inspirerend. Want leren mag best leuk zijn. Toch?

 

INHOUD TRAINING

  • Soorten lastig gedrag c.q. agressie: wat vind jij moeilijk? Wat is jouw primaire (emotionele) reactie?
  • Compacte theorie: vormen van lastig gedrag (emotie en agressie) en jouw reactie en rol daarin.
  • Communicatie (verbaal en non-verbaal) en het effect op de ander.
  • Gelijkwaardige, deëscalerende communicatie; zacht op relatie, flexibel in procedure, hard op inhoud.
  • Schakelen tussen inhoud en emotie.
  • Oplossingsgerichte communicatie: gericht op een positieve uitkomst.
  • Empathisch luisteren: LSD.
  • Communicatieve aikido + valideren: meebuigen + erkennen.
  • Respectvol en assertief grenzen stellen.
  • Gevolgen stressreacties, spanningsbewustzijn en spanningscontrole.
  • Hanteren van eigen spanning: gedachten, ademhaling en spierspanning.
  • Duidelijk en stevig grenzen stellen bij grensoverschrijdend gedrag.

 

INTAKE

We inventariseren vooraf je motivatie, leerwensen en verwachtingen. Dat doen we schriftelijk. De trainer gebruikt deze input om focus in het programma aan te brengen.

Als we naar aanleiding van de intake vragen hebben, dan nemen we contact met je op.

Heb je zelf vooraf nog vragen? Bel of mail ons gerust.

 

TRAININGSDUUR

De training bestaat uit twee losse dagen met tussenliggende oefen- en praktijkperiode:

  • Dag 1: basis leggen, zelfonderzoek (met andere deelnemers) en veel onderling oefenen.
  • Leerperiode met (zelf geformuleerde) praktijkopdracht(en).
  • Dag 2: staat grotendeels in het teken van experimenteren en oefenen met een trainingsacteur aan de hand van je eigen ingebrachte praktijkcasussen.

 

AANTAL DEELNEMERS

Min. / max. aantal deelnemers: 4 - 10

 

LOCATIE

De training wordt gegeven in de regio Amersfoort.

De exacte locatie wordt ± 1 maand vóór de startdatum bepaald en met de deelnemers gecommuniceerd.

 

AANPAK

In deze training kun je lekker praktisch aan de bak! Vanuit compacte theorie ga je vooral veel doen en ervaren. Daarbij staat jouw praktijksituatie steeds centraal. We werken met oefenvormen die jouw praktijksituatie zo dicht mogelijk benaderen en we stimuleren je om in een veilige omgeving met nieuwe communicatievormen en gedrag te experimenteren. Zo ontdek je al snel wat wel en niet effectief is en -ook erg belangrijk- wat bij je past.

 

EXPERIMENTEREN IN HET COMMUNICATIELAB

Tijdens onze training in het positief omgaan met lastig gedrag zetten we vaak een trainingsacteur in. Die kan op jouw aanwijzing lastige situaties levensecht neerzetten, zodat jij met nieuwe communicatietechnieken kan experimenteren en oefenen. Met gerichte feedback en andere interventies werken we toe naar een levensechte succeservaring. Daardoor ga je niet alleen met meer vaardigheden, maar ook met meer zelfvertrouwen naar huis.

 

RESULTAATGERICHT MAATWERK

Niet het programma, maar het resultaat is leidend. De inhoud van de training is gebaseerd op de intakes én op wat er tijdens de training gebeurt en ontstaat. We kunnen dus iets afwijken van het weergegeven programma. Wij noemen dat resultaatgericht maatwerk.

 

OPTIE bij deze training: Coachingspakket

Gun jezelf een extra en flinke steun in de rug in je persoonlijke ontwikkeling met je persoonlijke coach. Met je eigen coach blijf je na de training scherp op je leerdoelen, zodat je leerrendement optimaal is.

Vink deze optie aan bij je inschrijving voor punten op de 'i' en meer blijvend resultaat.

  • Hoe lang: 3 x 1½ uur
  • Met wie: persoonlijk met je coach / trainer
  • Hoeveel: €590 (excl. btw)

 

OPTIE bij deze training: Oefenlab

Geef een extra en stevige impuls aan je ontwikkeling en kies voor het Oefenlaboratorium.

Praktisch oefenen met een trainingsacteur: beetje spannend, best leuk, enorm leerzaam, supereffectief!

Vink deze optie aan bij je inschrijving voor meer succeservaringen en zelfvertrouwen.

  • Hoe lang: 1 dagdeel
  • Met wie: 3-6 deelnemers
  • Hoeveel: €330 (excl. btw)

 

NA DE TRAINING...

  • Ben je je meer bewust van het effect van je communicatie.
  • Ben je flexibeler in je communicatie.
  • Kun je een zakelijke, respectvolle afstand bewaren en tegelijk het contact met de ander positief en open houden.
  • Heb je meer zelfvertrouwen in lastige situaties.
  • Heb je minder last van vervelende klanten (en zij van jou

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)