Incompany training ISO 9001 voor teams
Beschrijving
Je gaat excelleren in de uitvoering van uw functie: Professional Excellence! Je bent succesvol in de praktijk, voorkomt stress en werkt met plezier. Collega's zullen je waarderen.
In company Training ISO 9001 voor teams
In 5 dagdelen (20 uur), die om de 2 weken in company worden verzorgd, wordt het management team, kwaliteitsteam of verbeterteam van uw organisatie begeleid in de toepassing van ISO 9001. De norm wordt uitgelegd en direct praktisch gemaakt. Zo ontwikkelt het team een echt goed werkend managementsysteem op maat. Daarna kan de organisatie worden gecertificeerd voor ISO 9001.
ISO 9001 in de praktijk toepassen met het team
De trainer komt bij u langs en het kwaliteitsmanagementsysteem wordt in stukjes aangeboden, waarna de teamleden hun huiswerk maken, zoals het beschrijven van processen, de implementatie van een klachtenprocedure en de uitvoering van ee…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je gaat excelleren in de uitvoering van uw functie: Professional Excellence! Je bent succesvol in de praktijk, voorkomt stress en werkt met plezier. Collega's zullen je waarderen.
In company Training ISO 9001 voor teams
In 5 dagdelen (20 uur), die om de 2 weken in company worden verzorgd, wordt het management team, kwaliteitsteam of verbeterteam van uw organisatie begeleid in de toepassing van ISO 9001. De norm wordt uitgelegd en direct praktisch gemaakt. Zo ontwikkelt het team een echt goed werkend managementsysteem op maat. Daarna kan de organisatie worden gecertificeerd voor ISO 9001.
ISO 9001 in de praktijk toepassen met het team
De trainer komt bij u langs en het kwaliteitsmanagementsysteem wordt in stukjes aangeboden, waarna de teamleden hun huiswerk maken, zoals het beschrijven van processen, de implementatie van een klachtenprocedure en de uitvoering van een management review. De sjablonen krijgt u van ons.
Nadat de onderdelen van de norm ISO 9001 zijn uitgewerkt en toegepast in de organisatie, volgen de interne audit en certificatie audit. Er onstaat niet alleen een compleet, op maat managementsysteem, maar er worden ook allerlei resultaten geboekt, zoals het wegnemen van faalkosten, verbetering klanttevredenheid en verbetering van de prestaties van de leveranciers. Bovendien verbetert de samenwerking in het team!
Geen bureaucratie, maar efficiëntie en beheersing
Een managementsysteem is niet voor de kwaliteitsmanager en ook niet hetzelfde als een kwaliteitshandboek. Het management heeft een structuur nodig, die leidinggevenden ondersteunt in de besturing van de organisatie. Er moet informatie worden gegenereerd, waarna goede besluitvorming volgt om processen te beheersen en de organisatie klantgericht te maken. ISO 9001 is een checklist voor de structuur van een kwaliteitsmanagementsysteem, die het team kan omzetten naar een perfect werkend mechanisme voor de directie en het management team.
Praktijkgerichte in company Training ISO 9001 voor teams:
- In 5 dagdelen het kwaliteitsmanagementsysteem ontwikkelen
- De training wordt bij u in huis gegeven: in company en praktijkgericht
- Uw eigen organisatie staat centraal
- Betere prestaties na invoering ISO 9001
- Voorbereiding op de certificatie voor ISO 9001
1. In 5 dagdelen het kwaliteitsmanagementsysteem ontwikkelen
Het team doorloopt de training in 10 weken met om de twee weken een dagdeel. Het team ontvangt kosteloos alle benodigde materialen, zoals een syllabus, een kwaliteitshandboek, presentatiemateriaal en hulpmiddelen. De trainer leidt het team stap voor stap door de norm ISO 9001 en aan het einde van de training zijn alle onderdelen behandeld en alle toepassingen zelfs al gerealiseerd of in voorbereiding.
2. De training wordt bij u in huis gegeven: in company en praktijkgericht
Het grote voordeel van deze training is dat de deelnemers als team samenwerken en gebruik maken van de eigen materialen, zoals documenten, data en afspraken. Als voorbeeld: De sales manager werkt aan het sales proces, de productiemanager aan het productieproces en in het team worden alle onderdelen op elkaar afgestemd. Per trainingsdag worden de resultaten besproken, afgestemd en geïmplementeerd. Praktisch en in company.
3. Uw eigen organisatie staat centraal
Uw organisatie functioneert al. Klanten worden bediend, producten geleverd en omzet gerealiseerd. Dat wat reeds aanwezig is en goed werkt, is voor deze training de basis. Wat goed werkt moet worden behouden. Wat beter kan, wordt verbeterd. De onderdelen van de norm worden vergeleken met de wijze waarop uw organisatie functioneert, waarna de verbeteringen worden gekozen. Het managementteam heeft daarbij de leiding en kan haar ambities nastreven.
4. Betere prestaties na invoering ISO 9001 (praktijktraining)
Wat wil het team met ISO 9001 bereiken? Waarschijnlijk certificatie, maar dat is geen doel op zichzelf. Die certificatie volgt vanzelf als processen worden gemeten en verbeterd. Wat zijn de belangrijkste doelen? Lagere kosten? Betere productkwaliteit? Betere dienstverlening? Deze doelstellingen vormen houvast gedurende de training. Zo wordt de training niet alleen leuk en uitdagend, maar de investering wordt ruimschoots terugverdiend.
5. Voorbereiding op de certificatie voor ISO 9001
Gedurende de training wordt duidelijk aan welke vereisten de organisatie moet voldoen om te worden gecertificeerd. Het slot van de training bestaat dan ook uit de toets of is voldaan aan de richtlijnen van de norm en de eigen doelstellingen van de organisatie c.q. de directie. Dat gebeurt via de management review, de uitvoering van interne audits en de toets of de doelstellingen zijn behaald. Zo verdient de training zich direct terug:
- Praktisch: ISO 9001 toepassen zonder bureaucratie
- Snel ronddraaien van de Deming cirkel en procesbeheersing
- Verbeterde samenwerking, communicatie en leiderschap
- Kennis over kwaliteitsmanagement en managementmethoden
- Training direct terugverdienen door snelheid en daadkracht
Uniek: tijd winnen dankzij de toepassing van ISO 9001
Deze unieke in company Team Training ISO 9001 zorgt er voor dat het gebruik van de norm ISO 9001 geen extra werk oplevert. Integendeel. Het is een norm voor een managementsysteem en managen doen de teamleden al iedere dag. Ze kunnen hun huidige manier van werken continueren en waar nodig transformeren met de behulp van de nieuwe inzichten. Ze zullen bij een goede toepassing zelfs tijd winnen dankzij deze praktijkopleiding ISO 9001!
Diverse mogelijkheden om een opleiding te volgen
De training wordt in company verzorgd bij organisaties die hun managementsysteem willen verbeteren of die ISO 9001 willen toepassen en hun organisatie willen certificeren. Daartoe bestaan verschillende mogelijkheden:
1. Het team bestaat meestal uit het management team met de directie, de commercieel manager, de operationeel manager, de financieel manager, de HR Manager en de kwaliteitsmanager. Dit team kan natuurlijk andere namen of functies bevatten, zoals logistiek manager of productiemanager.
2. Ook kan een team bestaan uit een stuurgroep, een verbeterteam of een kwaliteitsteam. Dit is dan meer een ondersteunend team. Het team onder punt 1 zit in de lijn van de organisatie, dit team werkt vanuit een advies rol.
U kiest de vorm en de planning, wij zorgen voor de inhoud. Inspirerend en heel effectief!
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.