Opleiding Kwaliteitsmanagement

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Adrienne Tegelaar+3
Startdatum en plaats
Logo van Patagonia Opleidingen B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Patagonia Opleidingen B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 16 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Hendrik-Ido-Ambacht
15 mei. 2020 tot 20 jun. 2020
info Nog geen startgarantie
Toon rooster
event 15 mei 2020, 09:00-12:30, Klantgerichte organisatie
event 29 mei 2020, 09:00-12:30, Procesbeheersing
event 5 juni 2020, 09:00-12:30, Procesverbetering
event 12 juni 2020, 09:00-12:30, Risicomanagement
event 26 juni 2020, 09:00-12:30, Managementsysteem

Beschrijving

We helpen u excelleren in de uitvoering van uw functie: Professional Excellence! Tijdens onze opleidingen en trainingen brengen we de theorie van een onderwerp in de praktijk van uw eigen functie, zodat u kunt leren, experimenteren, ervaren en toepassen. U verbetert uzelf en groeit in de uitvoering van uw functie. U heeft plezier in uw werk, bent succesvol in de uitvoering en u bent waardevol voor uw organisatie.

De opleiding Kwaliteitsmanagement is voor wie zich wil ontwikkelen in de implementatie en verbetering van kwaliteitsmanagementsystemen. Tijdens deze opleiding worden kwaliteitsmanagementmodellen en kwaliteitsmanagementtechnieken in de praktijk gebracht: In uw eigen praktijk. U neemt uw eigen materiaal mee, zoals informatie van uw organisatie, procesbeschrijvingen, de visie en missie, data, werkvoorschriften, et cetera. Met behulp van die informatie doorloopt u het programma van de opleiding voor kwaliteitsmanagement. Na iedere cursusdag gaat u naar huis met analyses van uw organisatie en uitgewerkte documenten voor het kwaliteitsmanagementsysteem van uw organisatie.

ISO 9001 wordt gebruikt …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Kwaliteitsmanagement, ISO 9001, INK-model, Six Sigma en Lean Six Sigma.

We helpen u excelleren in de uitvoering van uw functie: Professional Excellence! Tijdens onze opleidingen en trainingen brengen we de theorie van een onderwerp in de praktijk van uw eigen functie, zodat u kunt leren, experimenteren, ervaren en toepassen. U verbetert uzelf en groeit in de uitvoering van uw functie. U heeft plezier in uw werk, bent succesvol in de uitvoering en u bent waardevol voor uw organisatie.

De opleiding Kwaliteitsmanagement is voor wie zich wil ontwikkelen in de implementatie en verbetering van kwaliteitsmanagementsystemen. Tijdens deze opleiding worden kwaliteitsmanagementmodellen en kwaliteitsmanagementtechnieken in de praktijk gebracht: In uw eigen praktijk. U neemt uw eigen materiaal mee, zoals informatie van uw organisatie, procesbeschrijvingen, de visie en missie, data, werkvoorschriften, et cetera. Met behulp van die informatie doorloopt u het programma van de opleiding voor kwaliteitsmanagement. Na iedere cursusdag gaat u naar huis met analyses van uw organisatie en uitgewerkte documenten voor het kwaliteitsmanagementsysteem van uw organisatie.

ISO 9001 wordt gebruikt als basis, waarna onderwerpen als de stakeholderanalyse, procesmanagement en kwaliteitsmanagement worden behandeld. U leert ISO 9001 en de toepassing in uw eigen organisatie door uw organisatie te analyseren, meettechnieken toe te passen en het kwaliteitshandboek uit te werken. Hierdoor komen methoden en technieken tot leven en weet u precies wat u moet doen in de praktijk en in uw functie.

De inhoud van deze opleiding Kwaliteitsmanagement

Dagdeel 1: Klantgerichte organisatie

  • Klantspecificaties, stakeholders en waardestroom, verdienmodel
  • Primaire en ondersteunende processen
  • Kwaliteitsmanagementsysteem en procesmanagement
  • Total Quality Management, procesbeheersing en PDCA cirkel
  • Managementsysteem en het adaptief of lerend vermogen van een organisatie

Dagdeel 2: Procesbeheersing

  • Proces doeltoestand, procesbeschrijvingen
  • Rol van de manager en de rol van de kwaliteitsmanager
  • Kwaliteitskosten, faalkosten of verspillingen
  • Verbeter Kata en oorzaakanalyse
  • Auditing en management review

Dagdeel 3: Procesverbetering

  • Problem Solving en verbetertechnieken
  • Lean Manufacturing en Six Sigma
  • Kaizen management en continu leren met kleine stapjes
  • 5S en standaardisatie
  • Change management, Managerial Breakthrough

Dagdeel 4: Risicomanagement

  • Risicoanalyse uitvoeren in teams
  • Design FMEA en proces FMEA
  • Vrijgave met APQP en PPAP
  • Scope, tools en technieken
  • Planning en implementatie

Dagdeel 5: Certificatie ISO 9001

  • Onderhoud kwaliteitsmanagementsysteem en kwaliteitshandboek
  • Kwaliteitsjaarplanning, Planning & Control en budgetcyclus
  • Kwaliteitsdoelen en klanttevredenheid
  • Management review (directiebeoordeling)
  • Externe audit en voorbereiding certificatie

Kwaliteitsmanagement in de praktijk brengen en certificeren ISO 9001

Na afloop van deze opleiding Kwaliteitsmanagement bent u in staat uw organisatie te begeleiden in kwaliteitsmanagement, de implementatie van het kwaliteitsmanagementsysteem en te certificeren voor ISO 9001.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Adrienne Tegelaar - Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Adrienne Tegelaar
Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Remco Schijf - Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Remco Schijf
Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
8,5
Christa Prins - Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Christa Prins
Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
8,4
Johan Schreuders - KAM, 5S, Lean en operational excellence
Johan Schreuders
KAM, 5S, Lean en operational excellence
8

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)