Feedback geven en krijgen (individueel)

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Sven van der Wal

Feedback geven en krijgen (individueel)

People & Company
Logo van People & Company
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 People & Company heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 8 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze training

Beschrijving

Doel
Het doel van deze training is het leren geven en ontvangen van feedback en het daadwerkelijk in de praktijk gaan gebruiken van feedback. We maken hierbij gebruik van eigen praktijkcasussen en behandelen we de aanjagers en belemmeringen om nieuw gedrag in de praktijk te gaan toepassen.

Resultaten
Deze training kent de volgende resultaten:

  • Inzicht waarom feedback belangrijk is.
  • Veiligere omgeving om feedback te willen geven.
  • Het kunnen geven en krijgen van feedback door het te oefenen en concrete afspraken te maken.
  • Feedback van je collega’s op onderwerpen waarover je feedback wilt krijgen.
  • Het kunnen vragen van feedback door het te oefenen en concrete afspraken te maken
  • Afspraken …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Doel
Het doel van deze training is het leren geven en ontvangen van feedback en het daadwerkelijk in de praktijk gaan gebruiken van feedback. We maken hierbij gebruik van eigen praktijkcasussen en behandelen we de aanjagers en belemmeringen om nieuw gedrag in de praktijk te gaan toepassen.

Resultaten
Deze training kent de volgende resultaten:

  • Inzicht waarom feedback belangrijk is.
  • Veiligere omgeving om feedback te willen geven.
  • Het kunnen geven en krijgen van feedback door het te oefenen en concrete afspraken te maken.
  • Feedback van je collega’s op onderwerpen waarover je feedback wilt krijgen.
  • Het kunnen vragen van feedback door het te oefenen en concrete afspraken te maken
  • Afspraken over de fysieke en sociale omgeving om feedback mogelijk te maken.

Programma

Intakes
Vooraf hebben wij een kort kennismakingsgesprek. Hier worden o.a. de persoonlijke leerdoelen besproken. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.

Verwachtingen
Bij de start van de training staan we kort stil bij de verwachtingen en leervragen van de deelnemers.

Nieuw gedrag: Wat zijn aanjagers en belemmeringen van gedrag?
Het daadwerkelijk geven en krijgen van feedback betekent het aanleren van nieuw gedrag. Als we snappen wat er voor nodig is om nieuw gedrag te laten zien komen we een stap dichterbij om feedback daadwerkelijk te gaan toepassen. Gedragswetenschappers onderscheiden drie aanjagers voor gedrag en drie belemmeringen van gedrag. In dit onderdeel lichten we dit toe en leggen we de werking ervan uit. In de volgende onderdelen zullen de deelnemers leren effectief om te gaan met deze aanjagers en belemmeringen.

Willen: Wat zijn redenen om wel of geen feedback te geven?
In dit onderdeel staan we stil bij redenen waarom we in de regel geen feedback geven en ook wat redenen zijn om wel feedback te geven. We geven inzicht in de belemmeringen en handvatten om de belemmeringen uit de weg te gaan. En natuurlijk ook hoe je de motivatie om feedback te geven kan verhogen.

Kunnen: Hoe zorgen we ervoor dat we zelf feedback gaan geven?
In dit onderdeel zullen we ingaan op de techniek en de toepassing van de techniek in het geven en krijgen van feedback. De deelnemers leren op een constructieve manier feedback te geven en te ontvangen, met behoud van de relatie. Eerst zullen we kort de theoretische onderbouwing herhalen m.b.t.:

  • De regels van feedback geven;
  • Het geven van positieve feedback;
  • Het geven van bijsturende feedback;
  • Het vragen om feedback;

In dit onderdeel zullen we vooral stilstaan bij het oefenen van opbouwende feedback en feedforward o.b.v. eigen praktijkcasussen. Het resultaat van dit onderdeel is dat de deelnemers met de geleerde technieken in staat zijn om een open (en daarmee constructieve) communicatiesfeer te creëren in hun werkomgeving.

Omgeving: Hoe zorgen we voor een omgeving die feedback stimuleert?
Een factor die bij het leren van nieuw gedrag altijd wordt onderschat is de fysieke en sociale omgeving. Voorbeelden van de fysieke omgeving zijn het ophangen van de feedback regels of een plek waar je even kort een collega 1 op 1 kan spreken zonder dat je een vergaderruimte hoeft te boeken. Voorbeelden van de sociale omgeving is een collega die het goede voorbeeld geeft of het bespreken van best practices tijdens werkoverleg. In dit onderdeel zullen we diverse handige en aansprekende voorbeelden bespreken die geschikt zijn voor Finance Matters.

Borging: Wat heb je nodig na deze training?
In dit onderdeel staan we stil bij wat de deelnemers verder nog nodig hebben om zelfstandig aan de slag te gaan. Tijdens de training krijgen de deelnemers visueel vormgegeven ondersteunend materiaal voor het voeren van gesprekken in de praktijk. Dit materiaal kunnen ze dan na de training als handig naslagwerk gebruiken.

Vorm van de training
De vorm van de training is passend gemaakt op de doelgroep (HBO werk- en denkniveau) op de volgende wijze:

  • Gebaseerd op een intake zodat leerdoelen helder en persoonlijk zijn;
  • Beperkte mate van theorie;
  • Theorie is visueel weergegeven in helder vormgegeven schema's;
  • Theorie gekoppeld aan voor de deelnemers herkenbare praktijksituaties;
  • Veel concrete oefeningen uit de praktijk;
  • Visueel vormgegeven naslagwerk.

Voordelen van de training
De voordelen van deze training zijn:

  • Training op basis van persoonlijke leerdoelen;
  • Verkrijgen van het gewenste resultaat door:
    • Inzicht & Kennis;
    • Vaardigheden & Handvatten;
  • Praktisch - Oefenen in het voeren van gesprekken en het krijgen van feedback;
  • Herkenbare praktijksituaties - Oefenen o.b.v. realistische voorbeelden uit de dagelijkse praktijk;
  • Het leren van hoe andere deelnemers de gesprekken tijdens de training doen;
  • Indien het een incompany training is:
    • leer je van en met collega’s;
    • heb je een gemeenschappelijk referentiekader;
    • heeft iedereen een groter leereffect en rendement door de kleine groepsomvang;
    • kan je elkaar na de training coachen op de persoonlijke leerdoelen;
  • Handvatten om na de training zelfstandig de vaardigheden toe te passen en aan te scherpen.

 People & Company
People & Company is een advies-, trainings- en coachingsbureau met als expertise het ontwikkelen van mensen, teams en organisaties. Wij maken mensen, teams en organisaties effectief, zodat organisaties hun doelstellingen kunnen realiseren en mensen meer betrokken zijn bij hun werk. Dit doen wij door het ontwikkelen van de vier dimensies van de mens: hoofd, hart, ziel en lichaam. Wij noemen dat ontwikkeling van de hele mens. Hele mensen creëren hele organisaties. Hele organisaties vervullen de behoefte van de klant. Voor meer informatie kijk op onze website: http://peopleandcompany.nl.

Referenties
Op onze site vermelden we een groot aantal opdrachten die wij gedaan hebben voor onze klanten. Indien gewenst brengen wij u in contact met 1 van deze klanten voor een referentie. http://peopleandcompany.nl/klanten/

Incompany
Wil je als organisatie, met je afdeling of een aantal medewerkers een eigen training, met duidelijk geformuleerde doelen afgestemd op de eigen werksituatie dan zal aan de hand van een inspirerend intake gesprek het programma op maat worden ingevuld.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)