Klantgericht werken

Type product
Tijdsduur
Trainer
Marleen Hendriks

Klantgericht werken

Pure Talent
Logo van Pure Talent
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,8 Pure Talent heeft een gemiddelde beoordeling van 9,8 (uit 361 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Persoonlijke Effectiviteit, #2 beste kleine opleider en #3 in Communicatie.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 overall en #1 in Persoonlijke Effectiviteit.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Alle trainingen hebben een dynamisch karakter, mede door het gebruik van veel eigen inbreng, praktijkgerichte voorbeelden en afwisselende werkvormen. Deze werkwijze betekent dat het onderwerp wordt afgestemd op de dagelijkse praktijk van de deelnemer en het geleerde direct toepasbaar is binnen de functie.

Wil je als organisatie, met je afdeling of een aantal medewerkers een eigen training, met duidelijk geformuleerde doelen afgestemd op de eigen werksituatie dan zal aan de hand van een inspirerend intake gesprek het programma op maat worden ingevuld.

Alle trainingen zijn inclusief materiaal, werkboeken en een certificaat. Duur, kosten en locatie verschillen per training en worden op aanvraag voor je berekend. 

Tijdens de eendaagse training Klantgericht werken gaan we op een actieve en dynamische wijze aan de slag met de kunst van een goed klantgesprek. Hoe kun je in een korte tijd een goede indruk achterlaten en de juiste afstemming vinden binnen een klantgesprek? Iedereen heeft in meer of mindere mate te maken met (telefonische) klantgesprekken waarbij we de eigen rol en invloed in het gesprek centraal stellen. Hoe kun je een gesprek positief sturen en de regie nemen waardoor men meer effectief en efficiënt wordt in contact? Contacten met interne en externe klanten verlopen veelal telefonisch. Professioneel telefoneren is lastiger dan het lijkt. Door het ontbreken van de non-verbale communicatie …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Alle trainingen hebben een dynamisch karakter, mede door het gebruik van veel eigen inbreng, praktijkgerichte voorbeelden en afwisselende werkvormen. Deze werkwijze betekent dat het onderwerp wordt afgestemd op de dagelijkse praktijk van de deelnemer en het geleerde direct toepasbaar is binnen de functie.

Wil je als organisatie, met je afdeling of een aantal medewerkers een eigen training, met duidelijk geformuleerde doelen afgestemd op de eigen werksituatie dan zal aan de hand van een inspirerend intake gesprek het programma op maat worden ingevuld.

Alle trainingen zijn inclusief materiaal, werkboeken en een certificaat. Duur, kosten en locatie verschillen per training en worden op aanvraag voor je berekend. 

Tijdens de eendaagse training Klantgericht werken gaan we op een actieve en dynamische wijze aan de slag met de kunst van een goed klantgesprek. Hoe kun je in een korte tijd een goede indruk achterlaten en de juiste afstemming vinden binnen een klantgesprek? Iedereen heeft in meer of mindere mate te maken met (telefonische) klantgesprekken waarbij we de eigen rol en invloed in het gesprek centraal stellen. Hoe kun je een gesprek positief sturen en de regie nemen waardoor men meer effectief en efficiënt wordt in contact? Contacten met interne en externe klanten verlopen veelal telefonisch. Professioneel telefoneren is lastiger dan het lijkt. Door het ontbreken van de non-verbale communicatie ontstaan veel valkuilen. De kern van een klantgericht telefoongesprek zit in het kunnen leiden en sturen van het gesprek op een authentieke wijze. 

Onderwerpen die tijdens de training aan bod komen:

  • De regie nemen en behouden in een gesprek;
  • communicatieve vaardigheden: luisteren, samenvatten, doorvragen;
  • effectieve vraagsoorten;
  • gesprek sturen door middel van ‘ja-tjes’ vangen;
  • praktijk situaties (moeilijke en lastige) gesprekken;
  • oefenen met praktische tools;
  • inzicht in de psychologie achter gedrag.

Doelen na de training:

  • Deelnemers kunnen na de training reflecteren op hun eigen rol in de omgang met klanten en weten hoe ze een volgende keer (hetzelfde/anders) kunnen handelen om meer effectief en efficiënt te zijn.
  • Deelnemers kunnen de etiquette en vaardigheden toepassen om op professionele, effectieve en efficiënte wijze klantgerichte gesprekken te voeren.
  • Deelnemers kennen de gespreksstructuur en zijn in staat om deze op een authentieke en effectieve manier toe te passen.
  • Deelnemers zijn in staat om telefoongesprekken te sturen en leiden, ook met klanten die als lastiger worden ervaren.

Certificaat

Na afronding van de training ontvangen de deelnemers een certificaat van deelname en de behaalde competenties voor in hun persoonlijk ontwikkelplan.

Onze werkwijze

Pure Talent Opleiding & Training werkt bij alle trainingen met de visie dat het leerrendement versterkt als het geleerde direct in de praktijk toegepast wordt. We werken tijdens het ontwikkeltraject met de 70-20-10-werkwijze. 

  • 70% van alle leerervaringen krijgt men op de werkvloer. Vaak als gevolg van nieuwe opdrachten of taken die uitdagend zijn.
  • 20% van alle leerervaringen ontstaan door feedback van collega’s en door zelf te kijken naar voorbeeldgedrag bij anderen.
  • 10% van alle leerervaringen doet men op in ‘formele’ settings als trainingen, workshops en opleidingen.

Tegelijkertijd blijkt dat deze laatste 10% niet weggelaten kan worden. Trainingen fungeren als een soort katalysator voor de overige onderdelen. Uit onderzoek blijkt dat het hoogste leerrendement ontstaat wanneer de verschillende onderdelen geïntegreerd worden. Deze manier van denken en werken is bekend geworden als het 70-20-10-model.

Praktische informatie

Het trainingsprogramma (duur, kosten en locatie) kan geheel naar eigen wens worden afgestemd. De all-in prijsindicatie voor eendaagse training betreft € 2.300,00 kosten voor inzet trainer (2 dagdelen) en € 550,00 kosten voor inzet acteur (1 dagdeel). Inclusief eenmalige kosten van € 250,00 voor voorbereiding en reiskosten. Maximaal 10 deelnemers per groep, in overleg meer mogelijk met inzet van een co-trainer. Kosten per deelnemer bij 10 deelnemers € 230,00.

Startdatum kan flexibel in overleg worden afgestemd.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.