Omgaan met emotie, agressie en stress sensitiviteit


Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Persoonlijke Effectiviteit, #2 beste kleine opleider en #3 in Communicatie.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 overall en #1 in Persoonlijke Effectiviteit.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
Pure Talent biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Utrecht
Beschrijving
Tijdens de pandemie ligt er meer druk op de dienstverlening, medewerk(st)ers worden vaak (telefonisch) benaderd door klanten met klachten of veel weerstand. Dit kan gepaard gaan met de nodige emoties (schelden, grof taalgebruik, stemverheffing, huilen, verontwaardiging, zielig verhaal) en weerstand. Het zijn vaak lastige gesprekken met verbaal sterke mensen, waarbij de situatie kan escaleren met agressie vanuit de burger/klant.
De klant van nu is mondig, zelfbewust en kritisch. In bepaalde situaties zetten klanten zelfs agressie in om een doel te bereiken. In deze training leer je verschillende vormen van agressie te herkennen en krijg je handvatten om agressie om te buigen en heldere perso…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Tijdens de pandemie ligt er meer druk op de dienstverlening, medewerk(st)ers worden vaak (telefonisch) benaderd door klanten met klachten of veel weerstand. Dit kan gepaard gaan met de nodige emoties (schelden, grof taalgebruik, stemverheffing, huilen, verontwaardiging, zielig verhaal) en weerstand. Het zijn vaak lastige gesprekken met verbaal sterke mensen, waarbij de situatie kan escaleren met agressie vanuit de burger/klant.
De klant van nu is mondig, zelfbewust en kritisch. In bepaalde situaties zetten klanten zelfs agressie in om een doel te bereiken. In deze training leer je verschillende vormen van agressie te herkennen en krijg je handvatten om agressie om te buigen en heldere persoonlijke en professionele grenzen te stellen.
Na de training:
- Ken je de definitie van agressie.
- Ken je twee verschillende soorten agressie.
- Ben je je meer bewust van je persoonlijke gedragsstijl en het effect daarvan op jezelf en anderen.
- Ben je je meer bewust van agressief gedrag en de voor jou bedreigende situaties.
- Kun je agressief gedrag bij klanten reduceren.
- Kun je strategieën en tactieken van omgaan met agressie in de praktijk toepassen.
Berichtgeving over zinloos geweld, bedreigingen, intimidatie en
andere vormen van agressie zijn in deze tijd eerder een gegeven dan
een uitzondering.
De klant van nu is mondig, zelfbewust en kritisch. Mede door
stress, hoge werkdruk en de snelle maatschappij kan de klant
agressie inzetten om een doel te bereiken. In de training leren de
deelnemers verschillende vormen van agressie herkennen en krijgen
zij handvatten om agressie te voorkomen en hoe erop te
reageren.
Alle trainingen hebben een dynamisch karakter, mede door het gebruik van veel eigen inbreng, praktijkgerichte voorbeelden en afwisselende werkvormen. Deze werkwijze betekent dat het onderwerp wordt afgestemd op de dagelijkse praktijk van de deelnemer en het geleerde direct toepasbaar is binnen de functie.
Wil je als organisatie, met je afdeling of een aantal medewerkers een eigen training, met duidelijk geformuleerde doelen afgestemd op de eigen werksituatie dan zal aan de hand van een inspirerend intake gesprek het programma op maat worden ingevuld.
Alle trainingen zijn inclusief materiaal, werkboeken en een certificaat. Duur, kosten en locatie verschillen per training en worden op aanvraag voor je berekend.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.