Corrigeren met de 4xO-aanpak voor test- en kalibratielaboratoria en inspectie-instellingen

Tijdsduur
Trainers
Sascha van de VenAnita te Riet
Startdatum en plaats
Logo van QAducation

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Breda
6 okt. 2020
Toon rooster
event 6 oktober 2020, 09:30-17:00

Beschrijving

U bent

Analist, kwaliteitscoördinator, leidinggevende of interne auditor

Waarom

We leren u werken met de 4 x O-aanpak: oorzaakanalyse, omvanganalyse, oplossingen en operationaliteit. Deze aanpak helpt u bij het nemen van corrigerende maatregelen naar aanleiding van geconstateerde afwijkingen uit interne en externe audits, klachten, kwaliteitscontroles en acties na een directiebeoordeling. De 4 x O-aanpak volgt de eisen van de kwaliteitsnorm NEN-EN- ISO/IEC 17025 en NEN-EN-ISO/IEC 17020 en wordt bij accreditatieonderzoeken intensief beoordeeld. De systematiek helpt u bij het structureel en effectief oplossen van afwijkingen. In de training gaat u zelf groepsgewijs oefenen met praktijkcases…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

U bent

Analist, kwaliteitscoördinator, leidinggevende of interne auditor

Waarom

We leren u werken met de 4 x O-aanpak: oorzaakanalyse, omvanganalyse, oplossingen en operationaliteit. Deze aanpak helpt u bij het nemen van corrigerende maatregelen naar aanleiding van geconstateerde afwijkingen uit interne en externe audits, klachten, kwaliteitscontroles en acties na een directiebeoordeling. De 4 x O-aanpak volgt de eisen van de kwaliteitsnorm NEN-EN- ISO/IEC 17025 en NEN-EN-ISO/IEC 17020 en wordt bij accreditatieonderzoeken intensief beoordeeld. De systematiek helpt u bij het structureel en effectief oplossen van afwijkingen. In de training gaat u zelf groepsgewijs oefenen met praktijkcases.

Inhoud

  1. Normen: wat vragen de normen NEN-EN-ISO/IEC 17025:2018 en NEN-EN-ISO/IEC 17020:2012?

  2. Leren verbeteren: stapsgewijs en doorbraakverbetering, de Deming-cirkel en de fasen van een verbeterproces.

  3. Verbeterteams: welke typen personen zijn nodig voor het verbeterproces.

  4. Technieken: beschikbare technieken voor problemen identificeren, gegevens verzamelen, oorzaak- en omvanganalyse,

    ideeën genereren, beslissingen nemen en bewaken van verbetering.

  5. 4 x O-aanpak in theorie met o.a. oorzaak-gevolg analyse, 5x waarom, brainstormen.

  6. Op naar de praktijk! In groepjes aan de slag met allerlei cases.

Na afloop van de cursus ontvangt u het certificaat van deelname.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Anita te Riet - Bergenius LABadvies, Quality & analytics
Anita te Riet
Bergenius LABadvies, Quality & analytics

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)