ITIL® 4 Foundation

Type product
Tijdsduur

ITIL® 4 Foundation

Quint
Logo van Quint
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 Quint heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 6 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

ITIL 4 is een logisch voortvloeisel uit ITIL v3. Dit maakt een praktische en flexibele transitie mogelijk, waardoor organisaties in staat zijn om de nieuwe werkwijzen toe te passen waar de hedendaagse digitale wereld om vraagt. Met deze update brengt ITIL de snel veranderende en complexe wereld waarin we leven tot uiting. Het doel van ITIL 4 is om organisaties en professionals te voorzien van uitgebreide richtlijnen voor het beheer van informatietechnologie in de moderne diensteneconomie.

Ik heb ITIL Foundation afgerond. Hoe maak ik de overstap naar ITIL 4?

Als je ITIL v3 Foundation hebt voltooid, is de aanbevolen aanpak het volgen van ITIL 4 Foundation, om zo gemakkelijk in het nieuwe ITI…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, ITIL Foundation en ITIL v3.

ITIL 4 is een logisch voortvloeisel uit ITIL v3. Dit maakt een praktische en flexibele transitie mogelijk, waardoor organisaties in staat zijn om de nieuwe werkwijzen toe te passen waar de hedendaagse digitale wereld om vraagt. Met deze update brengt ITIL de snel veranderende en complexe wereld waarin we leven tot uiting. Het doel van ITIL 4 is om organisaties en professionals te voorzien van uitgebreide richtlijnen voor het beheer van informatietechnologie in de moderne diensteneconomie.

Ik heb ITIL Foundation afgerond. Hoe maak ik de overstap naar ITIL 4?

Als je ITIL v3 Foundation hebt voltooid, is de aanbevolen aanpak het volgen van ITIL 4 Foundation, om zo gemakkelijk in het nieuwe ITIL 4-certificeringsschema in te stromen. ITIL 4 Foundation bevat veel nieuw materiaal. Daarom is een nieuw examen vereist om je kennis van de nieuwe ITIL 4 Foundation-richtlijnen te beoordelen. Er is ook de mogelijkheid om 17 credits binnen het ITIL v3-certificeringsschema te behalen, waardoor je in aanmerking komt voor de ITIL Managing Professional Transition-module om naar ITIL 4 te migreren.

Waarom deze ITIL 4 Foundation-training?

ITIL 4 Foundation is de basistraining voor ITIL-certificering in IT Service Management (ITSM). De training is opgezet als een introductie tot ITIL 4 en biedt een nieuwe kijk op IT Service Management door middel van een Service Value System. ITIL 4 actualiseert IT Service Management door opnieuw vorm te geven aan best practices voor ITSM in de bredere context van klantervaring, waardestromen en digitale transformatie. Een belangrijk onderdeel van de training is het koppelen van ITIL aan nieuwe werkwijzen, zoals Lean, Agile en DevOps.

Leerdoelen

Deze tweedaagse training bereidt je voor op het examen voor het ITIL 4 Foundation-certificaat. Aan het einde van deze training is er inzicht in de richtlijnen van ITIL 4, de Service Value Chain, de vier dimensies van Service Management en de link tussen ITIL 4 en andere best practices, zoals Lean IT, Agile en DevOps. Het ITIL 4 Foundation-certificaat is vereist om modules te kunnen volgen die leiden tot de ITIL Master-kwalificatie. Dat zijn ITIL Managing Professional-modules en ITIL Strategic Leader-modules. Deelnemers ontvangen een exemplaar van het ITIL Foundation-werkboek. Hierin zijn alle presentatiematerialen, bijlagen, proefexamens en de casestudy opgenomen.

ITIL 4 Foundation examen en de certificering

Het examen is bedoeld om te beoordelen of deelnemers voldoende inzicht tonen in het ITIL 4-framework voor servicemanagement. Deelnemers die het examen met succes hebben afgerond, ontvangen het ITIL® 4 Foundation-certificaat. Het betreft een ‘gesloten boek’-examen met 40 meerkeuzevragen. De slagingsnorm voor dit examen is vastgesteld op 65% (26 van de 40 vragen). Het examen duurt 60 minuten.

Doelgroep

Professionals die aan het begin staan van een traject in servicemanagement; ITSM-managers en professionals die dat willen worden; professionals die werkzaam zijn op andere dienstverlenende terreinen binnen de IT (digitaal, product, ontwikkeling); professionals met een ITIL-kwalificatie die hun kennis willen opfrissen.

Vereiste voorkennis

Hoewel deze training geen voorkennis vereist, komt basiskennis van IT-servicemanagement wel van pas.

Credits

Na het behalen van het ITIL Foundation-certificaat ontvangen professionals die bij het PMI zijn ingeschreven 10 Professional Development Units (PDU’s).

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.