Social media voor non-profitorganisaties

Niveau
Tijdsduur
Logo van Rendement Uitgeverij BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Rendement Uitgeverij BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Inleiding

Een juiste inzet van social media in een zakelijke omgeving wordt steeds belangrijker. Binnen een organisatie zijn er steeds meer situaties te bedenken waarin social media een toegevoegde waarde kunnen hebben. Zo kunnen LinkedIn, Facebook en Twitter ingezet worden in de marketingmix van uw organisatie, maar ook bij het werven van personeel of de communicatie met werknemers. Tijdens de training ‘Social media in de praktijk’ krijgt u praktische handvatten en juridische tips om uw organisatie, afdeling, product of dienst te positioneren met behulp van social media.

Bestemd voor
Deze training is bestemd voor iedereen die betrokken is bij of verantwoordelijk is voor social media binnen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social Media, LinkedIn, Facebook, Twitter en Social media strategie.

Inleiding

Een juiste inzet van social media in een zakelijke omgeving wordt steeds belangrijker. Binnen een organisatie zijn er steeds meer situaties te bedenken waarin social media een toegevoegde waarde kunnen hebben. Zo kunnen LinkedIn, Facebook en Twitter ingezet worden in de marketingmix van uw organisatie, maar ook bij het werven van personeel of de communicatie met werknemers. Tijdens de training ‘Social media in de praktijk’ krijgt u praktische handvatten en juridische tips om uw organisatie, afdeling, product of dienst te positioneren met behulp van social media.

Bestemd voor
Deze training is bestemd voor iedereen die betrokken is bij of verantwoordelijk is voor social media binnen zijn stichting of vereniging.

Onderwijsvorm
Klassikaal

Aantal praktijkbijeenkomsten
1 bijeenkomst (2 dagdelen)

Programma

  • Introductie 
    Social media, zoals Facebook, Twitter en LinkedIn, worden steeds populairder. Maar wat kunt u precies met deze netwerksites? Waar bevindt uw doelgroep zich? En hoe kunt u hier op een eenvoudige manier op inspelen?
  • Zoeken
    Niet alleen vrijwilligers hebben het internet ontdekt om op zoek te gaan naar vrijwilligerswerk. Ook stichtingen en verenigingen surfen steeds vaker op internet naar informatie over vrijwilligers. Maar wat voor gevolgen hebben deze zoekacties?
  • Veroveren
    Social media hebben in hoog tempo de wereld veroverd. Maar hoe bereikt u hiermee uw doelgroepen? Welke sociale media zijn geschikt voor welke activiteiten? Leer hoe u succesvol social media gebruikt als ondersteuning van uw PR en communicatie.
  • Slim en snel 
    Het goed bijhouden van social media kost veel tijd. Maar omdat u juist nú deze tijd zo hard nodig heeft, krijgt u tips en tricks om slimmer en sneller met social media te werken. Het zal u verbazen dat dit ook nieuwe inzichten oplevert.
  • Risico's 
    Via social media is het heel laagdrempelig om een mening over iets te ventileren. Loop geen onnodige risico’s en neem de juiste voorzorgsmaatregelen. Ook hoort u hoe u een negatieve reactie kunt ombuigen in iets positiefs.

Certificaat

Na de training krijgt u een certificaat van deelname.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)