Social media voor non-profitorganisaties
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Inleiding
Een juiste inzet van social media in een zakelijke omgeving wordt steeds belangrijker. Binnen een organisatie zijn er steeds meer situaties te bedenken waarin social media een toegevoegde waarde kunnen hebben. Zo kunnen LinkedIn, Facebook en Twitter ingezet worden in de marketingmix van uw organisatie, maar ook bij het werven van personeel of de communicatie met werknemers. Tijdens de training ‘Social media in de praktijk’ krijgt u praktische handvatten en juridische tips om uw organisatie, afdeling, product of dienst te positioneren met behulp van social media.
Bestemd voor
Deze training is bestemd voor iedereen die betrokken is bij of verantwoordelijk is voor social media binnen…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Inleiding
Een juiste inzet van social media in een zakelijke omgeving wordt steeds belangrijker. Binnen een organisatie zijn er steeds meer situaties te bedenken waarin social media een toegevoegde waarde kunnen hebben. Zo kunnen LinkedIn, Facebook en Twitter ingezet worden in de marketingmix van uw organisatie, maar ook bij het werven van personeel of de communicatie met werknemers. Tijdens de training ‘Social media in de praktijk’ krijgt u praktische handvatten en juridische tips om uw organisatie, afdeling, product of dienst te positioneren met behulp van social media.
Bestemd voor
Deze training is bestemd voor
iedereen die betrokken is bij of verantwoordelijk is voor social
media binnen zijn stichting of vereniging.
Onderwijsvorm
Klassikaal
Aantal praktijkbijeenkomsten
1 bijeenkomst
(2 dagdelen)
Programma
- Introductie
Social media, zoals Facebook, Twitter en LinkedIn, worden steeds populairder. Maar wat kunt u precies met deze netwerksites? Waar bevindt uw doelgroep zich? En hoe kunt u hier op een eenvoudige manier op inspelen? - Zoeken
Niet alleen vrijwilligers hebben het internet ontdekt om op zoek te gaan naar vrijwilligerswerk. Ook stichtingen en verenigingen surfen steeds vaker op internet naar informatie over vrijwilligers. Maar wat voor gevolgen hebben deze zoekacties? - Veroveren
Social media hebben in hoog tempo de wereld veroverd. Maar hoe bereikt u hiermee uw doelgroepen? Welke sociale media zijn geschikt voor welke activiteiten? Leer hoe u succesvol social media gebruikt als ondersteuning van uw PR en communicatie. - Slim en snel
Het goed bijhouden van social media kost veel tijd. Maar omdat u juist nú deze tijd zo hard nodig heeft, krijgt u tips en tricks om slimmer en sneller met social media te werken. Het zal u verbazen dat dit ook nieuwe inzichten oplevert. - Risico's
Via social media is het heel laagdrempelig om een mening over iets te ventileren. Loop geen onnodige risico’s en neem de juiste voorzorgsmaatregelen. Ook hoort u hoe u een negatieve reactie kunt ombuigen in iets positiefs.
Certificaat
Na de training krijgt u een certificaat van deelname.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.