3-daagse Workshop: SEO Strategie voor digital marketingmanagers

Type product
Tijdsduur

3-daagse Workshop: SEO Strategie voor digital marketingmanagers

Rooster Academy
Logo van Rooster Academy

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Ben jij verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de digital marketing strategie? Heb je alles op orde, maar mis je net de strategische onderbouwing voor SEO? Je weet dat SEO belangrijk is en dat er iets met content, autoriteit en techniek moet gebeuren. Maar hoe verantwoord je SEO en de investeringen hierin richting het management van je organisatie?

Dat is precies wat deze workshop jou biedt! Gedurende 3 dagen gaan we samen aan de slag. Onder begleiding van de trainer start je met het formuleren van jouw SEO strategie.

Een klassikale opzet met customized uitkomst! 

Aan het einde van de workshop

Heb je er een overload aan informatie bij gekregen! Kennis waarmee je niet alleen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: SEO, Zoekmachine marketing (SEO/SEA), Schrijven voor het web, Online marketing en Google Analytics.

Ben jij verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de digital marketing strategie? Heb je alles op orde, maar mis je net de strategische onderbouwing voor SEO? Je weet dat SEO belangrijk is en dat er iets met content, autoriteit en techniek moet gebeuren. Maar hoe verantwoord je SEO en de investeringen hierin richting het management van je organisatie?

Dat is precies wat deze workshop jou biedt! Gedurende 3 dagen gaan we samen aan de slag. Onder begleiding van de trainer start je met het formuleren van jouw SEO strategie.

Een klassikale opzet met customized uitkomst! 

Aan het einde van de workshop

Heb je er een overload aan informatie bij gekregen! Kennis waarmee je niet alleen een data gedreven SEO-strategie vorm kan geven, maar ook daadwerkelijk bent gestart! Een SEO-strategie die vervolgens een gedegen aanvulling is voor, of de basis kan vormen van jouw overall digitale strategie.

Je bent in staat om een SEO-strategie op te stellen dat uit gaat van het marktaandeel van jouw organisatie in marktsegmenten die voor jou van belang zijn. Dit zorgt ervoor dat jij duidelijke en realistische doelstellingen kan formuleren voor de aankomende periode. Doelen die naadloos aansluiten bij de bredere online en organisatorische doelen.

Officieel Certificaat

Bij het succesvol afronden van de workshop reiken we je een officieel certificaat uit. Deze wordt digital gegenereerd met een unieke code zodat je je erkenning toe kan voegen op je LinkedIn profiel.

De workshop zelf

De workshop is opgebouwd in de drie delen die de we zelf toepassen voor onze klanten als interim SEO-manager. Elk hoofdstuk zal ongeveer één dag in beslag nemen. Gedurende de dag nemen we je mee aan de hand van voorbeelden en opdrachten terwijl we de waarom erachter toelichten. Hierdoor weet je precies wat je moet doen om de SEO-strategie uit te werken.

  1. Market Research
    1. Gebruik maken van de juiste tooling
    2. De potentie van marktsegmenten in kaart brengen 
    3. Beredeneren van de grootte van je markt & je totale marktaandeel
    4. Concurrentie definiëren en hoe ze te analyseren
  2. De strategie & doelstellingen formuleren
    1. Wat zijn belangrijke KPI’s voor SEO? 
    2. Formuleren van deze KPI's 
    3. Structuur van een SEO-strategie
  3. Operationaliseren van SEO
    1. Methodes om SEO Agile te managen
    2. SEO Budgettering van OPEX- & CAPEX-middelen

iedere dag bestaat ongeveer 3 uur uit keynotes en 3 uur uit werken aan je strategie onder begeleiding van de trainer. 

Waar gaan we van uit?

Dat je veel energie mee neemt en open staat voor het leren van wat nieuws. Het opnemen van een proces als dit komt niet aanwaaien, we hebben dus je volle 100% aandacht nodig. 

We gaan er ook van uit dat je snapt dat SEO bestaat uit techniek, content, UX, autoriteit en dat mobile first belangrijk is.  Je hoeft écht niet alle laatste trends binnen die onderwerpen te kennen. 

Wat doen we niet met deze SEO-training?

Het is een managementtraining, dus we zoomen in op processen, onderzoek, communicatie, budgettering, strategie en het stellen van realistische KPI’s.

We gaan niet in op de basisbegrippen van SEO. We gaan niet uitgebreid in op waarom content zo belangrijk is, en hoe je page titles optimaliseert. We gaan niet in op de technische eisen achter SEO om gecrawled te worden. We gaan niet in op linkbuildingtactieken.

Trainingsvorm: Tell – Show – Do

Niet iedereen absorbeert informatie op dezelfde manier. Onze trainingen zijn altijd gemaakt met verschillende leermethodes in de basis, of je nu graag luistert en kijkt of zelf bezig bent – het komt allemaal aan bod. Alles komt voorbij aan de hand van een stukje presentatie, cases/voorbeelden en je gaat dus zelf aan de slag. 

Zoek je enkel de informatie om te starten?

Check dan eens de 1 dag durende SEO-training die we om de maand hosten. Deze versie gaat in één dag in op de genoemde hoofdstukken. Omdat het veel informatie is, ligt de nadruk op show and tell en minder op het doen. 

Meer informatie

  • Deze workshop gaat al door met één inschrijving. Gegarandeerde start dus! En wanneer je alleen bent heb je álle aandacht van de trainer :) 
  • De lunch is on us en zit dus bij de dag in begrepen. We zorgen ook voor voldoende water, koffie, thee & koekjes! :)
  • De trainingsdag vindt plaats in Amsterdam student hotel. Eenvoudig bereikbaar met Openbaar Vervoer of met de auto. Betaald parkeren is mogelijk.
  • Neem gerust contact met ons op wanneer je vragen hebt over de training, of wanneer je deze (of een variant er van) graag in-house wilt organiseren.

Op de vrijdag doen we een drankje ter afsluiting van de workshop. De eerste drankjes zijn op ons! 

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.