MBO (Junior) Accountmanager (niveau 4)

Type product
Niveau
Logo van Sandvalley Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Sandvalley Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 5 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor MBO (Junior) Accountmanager (niveau 4)
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Trudy Altena
Backoffice kassier/ shiftleader
9
MBO (Junior) Accountmanager (niveau 4)

"Ik vond de communicatie met de coach echt subliem. Hij beoordeelde de modules die ik inleverde bijna direct en gaf handige hand-outs en tips ter verbetering. Prima opleiding met goede handvaten voor leidinggeven." - 10-06-2020 19:53

"Ik vond de communicatie met de coach echt subliem. Hij beoordeelde de modules die ik inleverde bijna direct en gaf handige hand-outs en tips… alles lezen - 10-06-2020 19:53

Wat fijn om dit te horen, Trudy! Bedankt voor het achterlaten van je ervaring!

- 10-06-2020 19:53

Beschrijving

Praktijkgericht opleiden op afstand.

We helpen deelnemers van E-learning opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiek ontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.

  • Geen inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek
  • De praktijk staat centraal
  • Modulaire opbouw van opleidingen

Een (junior) accountmanager werkt in een business-to-business-setting in het midden- en kleinbedrijf of grootwinkelbedrijf. Je bezoekt nieuwe en bestaande klanten nadat je hen vanuit een binnendienstpositie hebt benaderd en geënthousiasmeerd voor een product en/of dienst. Je signaleert ontwikkelingen en verwerkt deze tot commerciële doelstellingen. Als (junior) accountmanager geef je advies, breng je offertes uit en sluit je de verkoop af. Dit alles leg je vast in het verkoopsysteem. Je bewaakt in de langdurige relatie met de klant de commerciële doelstellingen van het bedrijf en de belangen van de klant. Als (junior) accountmanager kun jij je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken, je we…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Accountmanager, Accountmanagement, Klantgerichte Sales, NIMA A Sales en NIMA B Sales.

Praktijkgericht opleiden op afstand.

We helpen deelnemers van E-learning opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiek ontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.

  • Geen inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek
  • De praktijk staat centraal
  • Modulaire opbouw van opleidingen

Een (junior) accountmanager werkt in een business-to-business-setting in het midden- en kleinbedrijf of grootwinkelbedrijf. Je bezoekt nieuwe en bestaande klanten nadat je hen vanuit een binnendienstpositie hebt benaderd en geënthousiasmeerd voor een product en/of dienst. Je signaleert ontwikkelingen en verwerkt deze tot commerciële doelstellingen. Als (junior) accountmanager geef je advies, breng je offertes uit en sluit je de verkoop af. Dit alles leg je vast in het verkoopsysteem. Je bewaakt in de langdurige relatie met de klant de commerciële doelstellingen van het bedrijf en de belangen van de klant. Als (junior) accountmanager kun jij je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken, je werkt zorgvuldig en je bent representatief. 

Wat kun je doen met deze opleiding?

Als (junior) accountmanager heb je een veelzijdig takenpakket. De volgende werkzaamheden worden door een (junior) accountmanager uitgevoerd:

Onderzoekt de markt en doet voorstellen voor commercieel beleid

  • Doet voorstellen voor verkoopbeleid, marketingbeleid en/of marktbewerking
  • Verzamelt klant-, product- en marktinformatie

Voert het verkooptraject uit

  • Acquireert klanten en/of opdrachten
  • Bereidt het verkooptraject voor
  • Doet een aanbod met prijsberekening
  • Verzorgt het (interne) ordertraject
  • Voert verkoopgesprekken

Zorgt voor relatiebeheer en klantenservice

  • Behandelt klachten
  • Onderhoudt klantcontact en voert aftersales uit
  • Voert promotieactiviteiten uit
  • Voert webcare werkzaamheden uit

Voert het accountmanagement uit

  • Bouwt een netwerk op en onderhoudt dit
  • Coördineert de uitvoering van accountplannen en stelt deze bij
  • Evalueert de accountplannen en stelt verbeteringen voor
  • Stelt accountplannen op
  • Voert accountanalyses uit
9
Gemiddeld cijfer voor MBO (Junior) Accountmanager (niveau 4)
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Trudy Altena
Backoffice kassier/ shiftleader
9
MBO (Junior) Accountmanager (niveau 4)

"Ik vond de communicatie met de coach echt subliem. Hij beoordeelde de modules die ik inleverde bijna direct en gaf handige hand-outs en tips ter verbetering. Prima opleiding met goede handvaten voor leidinggeven." - 10-06-2020 19:53

"Ik vond de communicatie met de coach echt subliem. Hij beoordeelde de modules die ik inleverde bijna direct en gaf handige hand-outs en tips… alles lezen - 10-06-2020 19:53

Wat fijn om dit te horen, Trudy! Bedankt voor het achterlaten van je ervaring!

- 10-06-2020 19:53

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)