MHBO Servicedeskmedewerker

Type product

MHBO Servicedeskmedewerker

Sandvalley Training
Logo van Sandvalley Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Sandvalley Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Praktijkgericht opleiden op afstand.

We helpen deelnemers van E-learning opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiek ontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.

  • Geen inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek
  • De praktijk staat centraal
  • Modulaire opbouw van opleidingen

Algemeen

Een MHBO opleiding vormt een optimale brug van MBO naar HBO. Bij een vervolgstudie op HBO niveau heeft een met een MHBO opleiding een prima basis.

Servicedeskmedewerkers vormen een belangrijke schakel tussen de interne klant en de afdeling ICT. Er dient klantgericht gewerkt te worden en een juiste vertaalslag gemaakt worden van klantvraag naar ICT toe. Deze opleiding is speciaal ontwikkeld voor servicedeskmedewerker die meer willen leren van het vakgebied servicedeskmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case©brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel servicedeskmedewerkers hebben deze opleidin…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Coachend Leidinggeven, Leiderschap, Leidinggeven, Co-actief coachen en Feedback geven.

Praktijkgericht opleiden op afstand.

We helpen deelnemers van E-learning opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiek ontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.

  • Geen inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek
  • De praktijk staat centraal
  • Modulaire opbouw van opleidingen

Algemeen

Een MHBO opleiding vormt een optimale brug van MBO naar HBO. Bij een vervolgstudie op HBO niveau heeft een met een MHBO opleiding een prima basis.

Servicedeskmedewerkers vormen een belangrijke schakel tussen de interne klant en de afdeling ICT. Er dient klantgericht gewerkt te worden en een juiste vertaalslag gemaakt worden van klantvraag naar ICT toe. Deze opleiding is speciaal ontwikkeld voor servicedeskmedewerker die meer willen leren van het vakgebied servicedeskmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case©brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel servicedeskmedewerkers hebben deze opleiding inmiddels gevolgd.

Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere servicedeskmedewerker of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in servicedesk-activiteiten binnen zowel profit als non-profit organisaties.

StudieCoach

Sandvalley Training biedt haar cursisten optimale studiebegeleiding. Dit betekent dat iedere cursist een persoonlijke StudieCoach aangewezen krijgt. U kunt gedurende uw studie alle vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. De StudieCoach beoordeelt tevens al uw praktijkopdrachten per studieles en geeft u daarop een heldere feedback. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.

Vooropleiding

Voor deze studie stelt Sandvalley Training geen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van een servicedesk. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.

De opleiding bestaat uit 8 lessen per module. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio. Deze praktijkopdrachten worden beoordeeld door de StudieCoach. De opleiding wordt per module afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©. 

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen. De StudieCoach begeleidt u bij de gehele studie. De opleiding dient wel binnen 1 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in servicedeskmanagement
  • U bent in staat om klantgericht te werken
  • U leert hoe u informatietechnologie kunt toepassen
  • U bent in staat om een servicedesk op te zetten
  • U heeft inzicht in informatietechnologie
  • U kunt prestaties meten
  • U leert hoe u stuurt op kwaliteit
  • U bent in staat om informatieaanvragen af te handelen

Programma

Module 1    MHBO Werken met informatiemanagement

  • De basis van informatiemanagement
  • Functionele systemen
  • Informatietechnologie
  • Beheren van informatiesystemen
  • Intranet en internet
  • Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
  • Veiligheidsaspecten
  • Sturen op Service Level

Module 2    MHBO Servicedeskmanagement

  • De basis van servicedeskmanagement
  • Workshop: opzetten van een servicedesk
  • Leidinggeven binnen een servicedesk
  • Informatieaanvragen afhandelen
  • Meten van prestaties
  • Communicatie
  • Klantgericht werken
  • Gesprekstechnieken

Diploma

De opleiding MHBO Servicedeskmedewerker biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • MHBO Servicedeskmedewerker

Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. 
Als u alle onderdelen van de opleiding met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Sandvalley Training diploma van deze opleiding.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)