Klantwerving & behoud verkoopprocessen

Type product

Klantwerving & behoud verkoopprocessen

Sinteno
Logo van Sinteno
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Sinteno heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Een klant heeft geen behoefte aan een verkoper! Een klant wil een serieuze gesprekspartner die hem of haar helpt met een probleem of uitdaging. Dit vraagt om een goede afstemming! Een goede verkoper heeft dan ook meer nodig dan productkennis. Een goed beeld van de koopmotieven, vooronderstellingen en financiële armslag van de klant zijn essentieel.

Om een vertrouwensrelatie op te bouwen moet u dus niet alleen productkennis hebben, maar ook een goede portie emotionele intelligentie en mensenkennis. In deze praktische training leren we u het juiste evenwicht te bereiken tussen ‘mens’ en ‘product’. Door het aanleren van diverse ‘mens’-gerichte vaardigheden bent u in staat meer uit uw klant te …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Een klant heeft geen behoefte aan een verkoper! Een klant wil een serieuze gesprekspartner die hem of haar helpt met een probleem of uitdaging. Dit vraagt om een goede afstemming! Een goede verkoper heeft dan ook meer nodig dan productkennis. Een goed beeld van de koopmotieven, vooronderstellingen en financiële armslag van de klant zijn essentieel.

Om een vertrouwensrelatie op te bouwen moet u dus niet alleen productkennis hebben, maar ook een goede portie emotionele intelligentie en mensenkennis. In deze praktische training leren we u het juiste evenwicht te bereiken tussen ‘mens’ en ‘product’. Door het aanleren van diverse ‘mens’-gerichte vaardigheden bent u in staat meer uit uw klant te halen en een lange termijn relatie te realiseren. Dat is erg prettig, want het is makkelijker en goedkoper meer omzet uit een bestaande klant te halen dan om steeds nieuwe klanten te werven!

Doelgroep

Deze training is voor alle accountmanagers, die willen leren op een bewuste manier hun communicatie en gedrag af te stemmen op de klant.

Resultaat

  • Inzicht in de eigen kwaliteiten
  • Versterken van de persoonlijke presentatie aan de telefoon
  • Betere aansluiting bij de behoeften van de klant
  • Met meer plezier en meer succes klanten binnen halen en behouden

Programma

Het belang van de “Ik-BV’, bewustwording huidige en gewenste:

  • Presentatie en uitstraling als relatiebeheerder
  • Kwaliteiten en vaardigheden

Persoonlijke effectiviteit

  • ‘Leiding’ geven aan u zelf
  • Positief denken: denken in kansen en mogelijkheden
  • ‘Durf’ hebben uzelf te versterken

Relatiegerichte commerciële vaardigheden

  • 70% van uw resultaat haalt u uit uw non-verbale communicatie
  • Actief telefoneren en gesprekken voeren
  • Inleven in de gevoelens van de ander
  • Inspelen op de non-verbale signalen van de ander
  • Omgaan met emoties van de klant
  • Omgaan met ‘lastige’ gesprekspartners: klanttypologiën
  • ‘Aansluiting’ vinden bij uw gesprekspartner

Acquisitie

  • Kwalificeren van potentiële klanten (prospects)
  • Nadenken over doel, doelgroep en benadering
  • Relaties maken en onderhouden

Telefonische acquisitie en verkoop

  • Het maken van een goed (persoonlijk) telefoonscript
  • De voorbereiding van een telefoongesprek
  • Telefonisch een bezoekafspraak verkopen:
    uw prospect overtuigen tijd en energie te investeren in een persoonlijk onderhoud
  • Bondig en aantrekkelijk de ‘meerwaarde’ van uw product of dienst en uw organisatie presenteren

Het vervolg: de relatie onderhouden

  • Winstgroei door klantentrouw

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)