Prijsbeleid en distributie

Type product
Logo van Sinteno
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Sinteno heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Veel managers en marketeers worstelen met het prijs- en distributiebeleid voor hun product of dienst: ‘Heb ik de juiste prijs gesteld in verhouding tot de concurrentie? Past de prijs bij ons imago? Wat betekent een prijswijziging? En wat is de waarde voor de klant en via welke kanalen wordt de markt benaderd?’ Veel vragen en een ogenschijnlijk eenvoudig antwoord: ‘Versterk je merk- en distributiewaarden en je winst door het juiste prijsbeleid’.

Door goed te kijken naar de prijszetting, het prijsbeleid en de mogelijke distributie van producten en/of diensten kan je tot 4 keer meer effect behalen op de bedrijfswinst.

Deze training geeft inzicht in de componenten die invloed hebben op de prij…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Distributie, Logistiek, Supply Chain Management (SCM), Voorraadbeheer en Douane.

Veel managers en marketeers worstelen met het prijs- en distributiebeleid voor hun product of dienst: ‘Heb ik de juiste prijs gesteld in verhouding tot de concurrentie? Past de prijs bij ons imago? Wat betekent een prijswijziging? En wat is de waarde voor de klant en via welke kanalen wordt de markt benaderd?’ Veel vragen en een ogenschijnlijk eenvoudig antwoord: ‘Versterk je merk- en distributiewaarden en je winst door het juiste prijsbeleid’.

Door goed te kijken naar de prijszetting, het prijsbeleid en de mogelijke distributie van producten en/of diensten kan je tot 4 keer meer effect behalen op de bedrijfswinst.

Deze training geeft inzicht in de componenten die invloed hebben op de prijzen en distributie mogelijkheden. De verschillende stappen voor een optimaal pricing proces komen aan bod en innovatieve prijszetting- en distributiemethodes worden uiteen gezet, zodat u in staat bent te anticiperen op de onstabiele economische situatie .

Doelgroep

De training is geschikt voor marketeers, Account Managers en Sales Managers die een beter beeld willen vormen bij het bepalen prijs en distributiebeleid.

Resultaat

Na afloop van deze training kan je een goed beeld vormen bij het belang van het geven van een goede tariefstelling aan je producten en/of diensten. Je weet hoe je de waarde kunt bepalen en welke achterliggende strategieën en methodieken liggen. Ook ben je bekend met de verschillende distributiemodellen en ben je in staat om voor jouw product en/of dienst het juiste distributiekanaal te selecteren.

Programma

  • Het belang van de prijs in waardecreatie
  • De prijsformule
  • Schaduwcalculatie, total cost of ownership, target cost, fair price
  • Waardeperceptie door uw klant: hoe komt u erachter?
  • Waar wordt waarde gecreëerd
  • Begrijpen van de pricing game (prijszetting, prijsstrategie, pocketprijzen, prijswaterval, prijsbandbreedte)
  • Bet optimale pricingproces: in 7 stappen naar een beheerste en gedragen prijsstrategie en mplementatie;
  • Waardecreatie door prijsdifferentiatie
  • Inzicht in de krachten die uw prijszetting beïnvloeden
  • Prijsstrategieën
  • Prijszettingsmethodes en productline pricing
  • Waarde van distributie
  • Opzetten en beheren van distributiekanalen
  • De rol van tussenhandel

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Distributie.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)