SRM Senior Adviseur Corporate Communicatie - Dag

Tijdsduur

SRM Senior Adviseur Corporate Communicatie - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Als communicatieprofessional ben je verantwoordelijk voor (een deel van) het corporate communicatiebeleid. Je wilt je kennis en vaardigheden graag naar een hoger niveau tillen.

Dit programma wordt...

Het doel van corporate communicatie is het creëren en behouden van een goede reputatie bij doelgroepen waarvan de organisatie afhankelijk is, de zogenoemde stakeholders. Tijdens deze boeiende SRM Senior Adviseur Corporate Communicatie ga je aan de slag met de identiteit van je organisatie en ontwikkel je vaardigheden om deze te vertalen naar een heldere strategie, missie en visie. Daarbij verdiep je je in verschillende interne en externe communicatiekanalen, zodat je met de juiste middelen stak…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Corporate Communicatie, Adviesvaardigheden, Brand Management, Marketingcommunicatie en Marketing management.

Als communicatieprofessional ben je verantwoordelijk voor (een deel van) het corporate communicatiebeleid. Je wilt je kennis en vaardigheden graag naar een hoger niveau tillen.

Dit programma wordt...

Het doel van corporate communicatie is het creëren en behouden van een goede reputatie bij doelgroepen waarvan de organisatie afhankelijk is, de zogenoemde stakeholders. Tijdens deze boeiende SRM Senior Adviseur Corporate Communicatie ga je aan de slag met de identiteit van je organisatie en ontwikkel je vaardigheden om deze te vertalen naar een heldere strategie, missie en visie. Daarbij verdiep je je in verschillende interne en externe communicatiekanalen, zodat je met de juiste middelen stakeholders volledig informeert en betrekt. De sessies worden verzorgd door topprofessionals uit het vak. Dat is gegarandeerd zeer inspirerend. Na afloop van dit programma kun je een integrale corporate communicatiestrategie ontwikkelen en succesvol implementeren. Bovendien blijf je met een diploma van SRM met voorsprong de beste communicatieprofessional, je hele carrière lang. Je volgt een aantal losse Masterclasses samen met de deelnemers van de volledige SRM-opleiding C Senior Communicatieadviseur. Ideaal als jij je in een specifiek onderwerp wilt verdiepen in plaats van het volledige programma.

Tijdens dit programma ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de reputatie van je organisatie bij diverse stakeholders. Je ontwikkelt vaardigheden om deze reputatie zo goed mogelijk af te stemmen op de identiteit en het profiel van de organisatie. Ook verdiep je je in het imago van je organisatie: hoe wil je overkomen en op welke wijze dragen huidige communicatie-uitingen daaraan bij? En op welke manier kun je interne communicatiemiddelen efficiënter inzetten? Je ontwikkelt vaardigheden om vanuit deze middelen een communicatiestrategie te ontwerpen en succesvol te implementeren. Daarbij is er continu aandacht voor het sterk veranderende speelveld voor de communicatieprofessional. Communicatie gaat 24/7 door via talrijke kanalen, daarom leer je hoe je communicatie effectief kunt inzetten in deze grillige omgeving. Na afloop van deze training ben jij een onmisbare gesprekspartner voor je hoger management.

Door je kennis en vaardigheden op gebieden als organisatiestrategie, visie en missie en reputatieonderzoek verder uit te breiden ontwikkel je je tot professioneel corporate communicatieadviseur. De praktijkgerichte aanpak van SRM helpt je de theorie direct in je eigen werk toe te passen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional

o Internet, sociale media en netwerken t/m volgers, hits en likes
o Netwerken, platformen en community’s
o Kansen en risico’s
o Social-mediastrategieën en -plannen
o Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
o Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
o Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
o Organiseren van digitale dialoog en participatie
o Effectief monitoren en managen van respons en reacties
o Do’s en don’ts

Masterclass Corporate Communicatie

o Organisatiekenmerken, levensfase, bestuursvormen
o Communicatiefunctie in verschillende organisatietypen
o Omgeving van de organisatie: stakeholders en krachtenveld
o Corporate communicatie, geïntegreerde communicatie, alignment
o Bijdrage communicatie aan missie en doelen van organisatie
o Visie, missie, purpose, identiteit, kernwaarden, communicatievisie
o Vertrouwen, legitimatie, ethiek in communicatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen
o Reputatie, imago en beeldvorming
o Reputatieonderzoek en management
o Belangenbehartiging, public affairs en lobby
o Medialandschap en actuele nieuws- en informatietrends
o Medialogica: informatierevolutie, macht van de media
o Perscontacten: journalistiek, redacties, newsroom
o Ontwikkelen communicatiescenario’s en strategieën

Masterclass Managen van Mediarelaties, Issues en Crisiscommunicatie

o Goed voorbereid zijn op risico’s, issues en crisis
o Proactieve crisiscommunicatie, voorkomen reputatieschade
o Scenario’s, communicatiestrategieën en stappenplannen
o Regierol communicatieadviseur
o Woordvoering
o Crisisbeheersing en (social) media

Het programma SRM Senior Adviseur Corporate Communicatie duurt 3 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 6 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

Trainingen

SRM-EMCO|SRM Senior Adviseur Corporate Communicatie

Brand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)