Masterclass Communicatie van Innovatie - Virtual Classroom
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Je bent werkzaam als marketingmanager of marketingdirecteur, innovatiemanager, productmanager, commercieel manager of commercieel directeur en je wilt je ontwikkelen op de gebieden management, orga...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent werkzaam als marketingmanager of marketingdirecteur, innovatiemanager, productmanager, commercieel manager of commercieel directeur en je wilt je ontwikkelen op de gebieden management, orga...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst
en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en
interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je
kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan
opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je
veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een
werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies
over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning
mochten er problemen zijn.
Veel professionals die werken in het vakgebied van innovatie,
beamen het belang van communicatie, zowel intern als extern met
partners en met klanten. Maar als vakgebied is deze verbinding
tussen communicatie en innovatie nog maar zeer beperkt ontwikkeld.
Communicatie bij innovatie wordt wel gezien als ‘interne
communicatie’ zoals dat belangrijk is in projecten en ‘externe
communicatie’ wordt vaak gezien als marketing van nieuwe producten
en diensten. Zo wordt innovatie gelijkgeschakeld met andere
producten en diensten, terwijl innovatie juist andere vormen van
communicatie vereist – communiceren over iets nieuws is werkelijk
anders da...
In deze Masterclass worden belangrijke communicatiethema’s in relatie tot innovatie behandeld. De Masterclass begint met concepten en perspectieven om het thema communicatie van innovatie te verkennen, en werkt de perspectieve en concepten vervolgens uit in praktijkonderwerpen. De Masterclass wordt afgesloten met een praktijkopdracht in de vorm van een presentatie, waarin je laat zien dat je de stof in de vingers hebt en kunt toepassen voor je eigen organisatie of een klantorganisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Communicatie van Innovatie
o Nieuwe context voor communicatie van innovatie: innovatie als
waardecreatie
o Cultuur en communicatie in innovatieprocessen en samenwerking
o Concepten en frames voor communicatie
o Instrumenten zoals metaforen, verhalen, beelden en artefacten
o Communicatie als conversatie
o 4 C’s van conversatiefilosofie: customer experience, conversatie,
content en collaboratie
o Immersion, UX workshops en gamification
o Word of mouth en digitale ecosystemen
o Contentmarketing en brand community
o Het nieuwe communicatieplan
4 dagen
Trainingen
SRM-MCCVI|Masterclass Communicatie van Innovatie
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.