Masterclass Communicatiemanagement en Accountability - Dag

Tijdsduur

Masterclass Communicatiemanagement en Accountability - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

SRM biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Utrecht

Beschrijving

De Masterclass Communicatiemanagement en Accountability is bestemd voor communicatiemanagers, senior communicatieadviseurs, CCO’s en leidinggevenden aan communicatieteams.

Als deelnemer ben je erv...

Doen we de goede dingen en doen we ze goed? Dat is het centrale thema van de Masterclass Communicatiemanagement en Accountability . Cathelijne Janssen, dé expert op het gebied van accountability, verzorgt zelf deze speciaal voor SRM ontwikkelde tweedaagse Masterclass, gericht op senior communicatieadviseurs, communicatiemanagers en CCO’s. Wil jij weten hoe je de juiste communicatiekeuzen maakt en deze kunt toetsen op effectiviteit? Is het jouw ambitie je communicatiebeleid continu te blijven ve…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Communicatiemanagement, Adviesvaardigheden, Delegeren, Sales management en Beïnvloeden.

De Masterclass Communicatiemanagement en Accountability is bestemd voor communicatiemanagers, senior communicatieadviseurs, CCO’s en leidinggevenden aan communicatieteams.

Als deelnemer ben je erv...

Doen we de goede dingen en doen we ze goed? Dat is het centrale thema van de Masterclass Communicatiemanagement en Accountability . Cathelijne Janssen, dé expert op het gebied van accountability, verzorgt zelf deze speciaal voor SRM ontwikkelde tweedaagse Masterclass, gericht op senior communicatieadviseurs, communicatiemanagers en CCO’s. Wil jij weten hoe je de juiste communicatiekeuzen maakt en deze kunt toetsen op effectiviteit? Is het jouw ambitie je communicatiebeleid continu te blijven verbeteren? En vind jij het belangrijk dat je kunt laten zien wat de toegevoegde waarde van communicatie aan de organisatiedoelen is? Schrijf je dan in voor deze Masterclass en leer hoe je aan de hand van de accountabilitycyclus verantwoordelijkheid neemt én verantwoording aflegt op het gebied van communicatie. En daarmee continu werkt aan de professionalisering van communicatie op organisatie-, afdelings- en persoonsniveau.

In deze praktijkgerichte Masterclass behandelt Cathelijne Janssen de meest actuele inzichten over accountability, de theorieën onder accountability van communicatie en de verschillende onderzoeksmethoden. In de twee dagen verdiep je niet alleen je inzicht in de relatie tussen doelen van de organisatie en de bijdrage van communicatie aan die doelen. Maar je leert vooral hoe je deze bijdrage aantoonbaar maakt en onderbouwt. Dat doe je door de organisatiedoelen te richten op de resultaatgebieden van communicatie, via het inrichten van de aanpak en communicatiestrategie naar ten slotte het verrichten van communicatieactiviteiten en -middelen. Je leert hoe je verschillende onderzoeksmethoden kunt inzetten, zoals de Balanced Scorecard voor communicatie, Reptrak: het onderzoeksmodel voor reputatie en Janssen’s eigen PAN-analyse, waarmee zij de verantwoordelijkheden van organisatie en communicatie op het gebied van richten, inrichten en verrichten van de communicatie concretiseert. Kortom, deze Masterclass helpt je accountability te implementeren in jouw strategisch communicatiebeleid.

In deze Masterclass ontdek je wat accountability inhoudt en hoe je het kunt inzetten binnen jouw organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Impact van communicatie

o De toegevoegde waarde van communicatie voor de organisatie
o Van inspanning naar impact
o Organisatiedoelstellingen
o Resultaatgebieden van communicatie

Accountability

o De accountabilitycyclus
o Verantwoordelijkheid nemen en verantwoording afleggen
o PDCA

Communicatie met effect

o Communicatiedoelen, doelstellingen en strategie
o Richten - inrichten - verrichten

Communicatieonderzoek en -analyse

o Methoden en toepassing (onder andere Balanced Scorecard voor communicatie, Reptrak, PAN-analyse)
o Kwalitatief en kwantitatief onderzoek
o Big data

Implementatie en werkwijze

o Accountable werken in de praktijk

2 dagen

Trainingen

SRM-CMAB|Masterclass Communicatiemanagement en Accountability

Brand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)