Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
6 dec. 2024 tot 13 dec. 2024
placeEindhoven
6 dec. 2024 tot 13 dec. 2024
placeRotterdam
6 dec. 2024 tot 13 dec. 2024
placeUtrecht
6 dec. 2024 tot 13 dec. 2024
placeZwolle
6 dec. 2024 tot 13 dec. 2024

Beschrijving

Je bent communicatieprofessional, medior of senior communicatieadviseur, communicatiemanager of leidinggevende aan het communicatieteam. Dat kan zijn in het bedrijfsleven, bij de (semi)overheid, in...

Deze 2-daagse, praktijkgerichte Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional is erop gericht dat jij als communicatieprofessional binnen jouw organisatie kunt optreden als dé expert op het vlak van social media. Want er is grote behoefte aan expertise over digitale communicatie. Veel vragen van directie en collega-afdelingen zoals marketing en HRM wat de organisatie moet met die grillige ongrijpbare social media. Iedereen ‘doet wel wat op social’, maar van jou wordt professionele k…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social Media, LinkedIn, Facebook, Twitter en Social media strategie.

Je bent communicatieprofessional, medior of senior communicatieadviseur, communicatiemanager of leidinggevende aan het communicatieteam. Dat kan zijn in het bedrijfsleven, bij de (semi)overheid, in...

Deze 2-daagse, praktijkgerichte Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional is erop gericht dat jij als communicatieprofessional binnen jouw organisatie kunt optreden als dé expert op het vlak van social media. Want er is grote behoefte aan expertise over digitale communicatie. Veel vragen van directie en collega-afdelingen zoals marketing en HRM wat de organisatie moet met die grillige ongrijpbare social media. Iedereen ‘doet wel wat op social’, maar van jou wordt professionele kennis en inzicht verwacht: hoe social media strategisch te benutten en praktisch toe te passen in corporate communicatie, reputatievorming of in de relatie met stakeholders? Zo is een groeiend aantal bedrijven bezig om online community’s in te zetten om samen met klanten producten te verbeteren. Steeds meer overheden experimenteren met digitale platforms om burgers te laten participeren in hun plannen. En zoeken non-profitorganisaties naar mogelijkheden om via social media hun leden, donateurs, huurders, patiënten of studenten strakker bij hun activiteiten te betrekken. Na deze Masterclass kun jij ervoor zorgen dat jouw organisatie bij-de-tijd en succesvol actief is op social media en stra...

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Social Media voor de Communicatieprofessional' van SRM.

In 2 volle lesdagen ga je interactief en praktisch aan de slag met het fenomeen social media. Ook jij bent ongetwijfeld zakelijk en privé al actief op social media. Maar met deze Masterclass til je jezelf naar een hoger niveau als expert. Niet dat je de alleswetende superspecialist of nerd wordt. Maar je ontwikkelt je wel tot de communicatieprofessional die binnen jouw organisatie de meeste kennis van digitale communicatie en social media heeft. Je krijgt actueel zicht op alle positieve en negatieve facetten van social media. Je leert hoe je in jouw organisatie social media strategisch kunt inzetten in de communicatie en marketing. Zoals het snel uitwisselen van nieuws en welke netwerken daar het meest geschikt voor zijn. En hoe je met stakeholders in dialoog kunt gaan en platforms voor participatie creëert. Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit bedrijfsleven, overheid en non-profitorganisaties krijg je een realistische visie op de voor- en nadelen van social media. Zodat je keuzen kunt maken, bijvoorbeeld bij negatieve content: wel of niet reageren, of juist proactief de regie nemen?

Om je te ontwikkelen tot communicatieprofessional op het gebied van social media worden er praktijkvoorbeelden gebruikt zodat je het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk. Je leert diverse social-mediastrategieën om zo jouw content of platform onder de aandacht te brengen.

In de 2-daagse Masterclass komen de volgende onderwerpen aan bod:

Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional

o Internet, sociale media en netwerken t/m volgers, hits en likes
o Netwerken, platformen en community’s
o Kansen en risico’s
o Social-mediastrategieën en -plannen
o Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
o Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
o Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
o Organiseren van digitale dialoog en participatie
o Effectief monitoren en managen van respons en reacties
o Do’s en don’ts

2 dagen

Trainingen

SRM-13771|Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional

Brand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)