Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional - Virtual Classroom
Startdata en plaatsen
placeVirtual Classroom 19 mei. 2023 tot 2 jun. 2023 |
placeVirtual Classroom 8 sep. 2023 tot 22 sep. 2023 |
placeVirtual Classroom 17 nov. 2023 tot 1 dec. 2023 |
Beschrijving
Je bent communicatieprofessional, medior of senior communicatieadviseur, communicatiemanager of leidinggevende aan het communicatieteam. Dat kan zijn in het bedrijfsleven, bij de (semi)overheid, in...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent communicatieprofessional, medior of senior communicatieadviseur, communicatiemanager of leidinggevende aan het communicatieteam. Dat kan zijn in het bedrijfsleven, bij de (semi)overheid, in...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst
en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en
interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je
kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan
opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je
veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een
werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies
over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning
mochten er problemen zijn.
Deze 2-daagse, praktijkgerichte Masterclass Social Media voor de
Communicatieprofessional is erop gericht dat jij als
communicatieprofessional binnen jouw organisatie kunt optreden als
dé expert op het vlak van social media. Want er is grote behoefte
aan expertise over digitale communicatie. Veel vragen van directie
en collega-afdelingen zoals marketing en HRM wat de organisatie
moet met die grillige ongrijpbare social media. Iedereen ‘doet wel
wat op social’, maar van jou wordt professionele kennis en inzicht
verwacht: hoe social media strategisch te benutten en praktisch toe
te passen in corporate communicatie, reputatievorming of in...
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Social Media voor de Communicatieprofessional' van SRM.
In 2 volle lesdagen ga je interactief en praktisch aan de slag met het fenomeen social media. Ook jij bent ongetwijfeld zakelijk en privé al actief op social media. Maar met deze Masterclass til je jezelf naar een hoger niveau als expert. Niet dat je de alleswetende superspecialist of nerd wordt. Maar je ontwikkelt je wel tot de communicatieprofessional die binnen jouw organisatie de meeste kennis van digitale communicatie en social media heeft. Je krijgt actueel zicht op alle positieve en negatieve facetten van social media. Je leert hoe je in jouw organisatie social media strategisch kunt inzetten in de communicatie en marketing. Zoals het snel uitwisselen van nieuws en welke netwerken daar het meest geschikt voor zijn. En hoe je met stakeholders in dialoog kunt gaan en platforms voor participatie creëert. Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit bedrijfsleven, overheid en non-profitorganisaties krijg je een realistische visie op de voor- en nadelen van social media. Zodat je keuzen kunt maken, bijvoorbeeld bij negatieve content: wel of niet reageren, of juist proactief de regie nemen?
Om je te ontwikkelen tot communicatieprofessional op het gebied
van social media worden er praktijkvoorbeelden gebruikt zodat je
het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk. Je leert diverse
social-mediastrategieën om zo jouw content of platform onder de
aandacht te brengen.
In de 2-daagse Masterclass komen de volgende onderwerpen aan
bod:
Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional
o Internet, sociale media en netwerken t/m volgers, hits en
likes
o Netwerken, platformen en community’s
o Kansen en risico’s
o Social-mediastrategieën en -plannen
o Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
o Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
o Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
o Organiseren van digitale dialoog en participatie
o Effectief monitoren en managen van respons en reacties
o Do’s en don’ts
2 dagen
Trainingen
SRM-13771|Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.