NIMA B Business Marketing (zonder Live Businesscase) - Zaterdag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

NIMA B Business Marketing (zonder Live Businesscase) - Zaterdag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
17 feb. 2024 tot 14 dec. 2024
placeEindhoven
17 feb. 2024 tot 14 dec. 2024
placeRotterdam
17 feb. 2024 tot 14 dec. 2024
placeUtrecht
17 feb. 2024 tot 14 dec. 2024
placeZwolle
17 feb. 2024 tot 14 dec. 2024

Beschrijving

Je hebt al een aantal jaar ervaring als marketeer in een bedrijfsgeoriënteerde omgeving of bent medeverantwoordelijk voor het commerciële beleid van bijvoorbeeld een product of merk. Met deze oplei...

Wil jij met jouw organisatie een waardevolle en unieke positie innemen op de zakelijke markt? In deze opleiding NIMA B Business Marketing leer je een strategisch beleid om te zetten naar een sterk operationeel tactisch B2B-marketingplan. Je gaat niet alleen je eigen organisatie analyseren, maar ook de markt en het gedrag van consumenten. Ook leer je meteen hoe je dit plan op professionele en overtuigende wijze presenteert aan je organisatie. Doordat de opleiding een praktijk- en resultaatgerich…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business Case Management, NIMA e-Marketing B, NIMA Marketing-B, NIMA en Management Algemeen.

Je hebt al een aantal jaar ervaring als marketeer in een bedrijfsgeoriënteerde omgeving of bent medeverantwoordelijk voor het commerciële beleid van bijvoorbeeld een product of merk. Met deze oplei...

Wil jij met jouw organisatie een waardevolle en unieke positie innemen op de zakelijke markt? In deze opleiding NIMA B Business Marketing leer je een strategisch beleid om te zetten naar een sterk operationeel tactisch B2B-marketingplan. Je gaat niet alleen je eigen organisatie analyseren, maar ook de markt en het gedrag van consumenten. Ook leer je meteen hoe je dit plan op professionele en overtuigende wijze presenteert aan je organisatie. Doordat de opleiding een praktijk- en resultaatgerichte focus heeft, zie je direct de resultaten in je werk. Zo haal jij het waardevolste B2B-marketingdiploma van Nederland.

Er zijn geen toelatingseisen voor het programma en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.


Je ontwikkelt je tot digital marketingspecialist door middel van 2 modules. Het programma van NIMA is hybride, wat betekent dat de opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten en een online omgeving waarin je op eigen gelegenheid kan oefenen met de stof. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Je gaat je verdiepen in de ondernemingsstrategie, de markt en de in- en externe factoren van marketing. Ook is er aandacht voor businessmarketing. Je werkt toe naar een operationeel marketingplan waarbij je een voorstel doet voor een bedrijfsproces op basis van de sterkten en zwakten van de organisatie en de kansen en bedreigingen vanuit de omgeving.

Je werkt in 2 modules toe naar het NIMA-examen. Je gaat je verdiepen in de ondernemingsstrategie, de markt en de in- en externe factoren van marketing. Ook leer je alles over businessmarketing. In deze module maak je een operationeel marketingplan waarbij je een voorstel doet voor een bedrijfsproces op basis van de sterkten en zwakten van de organisatie en de kansen en bedreigingen vanuit de omgeving.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1


o Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
o Mission statement en business definition
o Strategische positie
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse van de interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van een strategisch beleid
o Segmentatie, targeting en positionering

Businessmarketing B2


o Businessmarketing
o Van strategisch beleid naar operationeel marketingplan
o Een operationeel marketingplan opstellen
o Missie en visie van de organisatie
o De waardestrategie
o Core business
o Marktpositie (structuur en omvang van de markt)
o De belangrijkste trends in B2B-marketing
o Concurrentie
o Segmenteren tot duidelijk herkenbare en aansprekende deelsegmenten of doelgroepen
o De positionering van het product of de dienst bepalen
o Marketingdoelstellingen SMART formuleren
o De marketingmix uitwerken
o Het operationeel B2B-marketingplan financieel onderbouwen
o Het marketingplan evalueren

Live businesscase (optioneel)


o Actuele real life businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Deze opleiding NIMA B Business Marketing duurt 10 maanden. De opleiding bestaat uit 10 bijeenkomsten van 9.00 uur tot 12.00 uur of van 19.00 tot 22.00 uur (inclusief examentraining). Daarnaast zijn er 11 digitale vragenuurtjes. Tijdens deze vragenuurtjes staat de docent klaar om vragen over de e-learning of de stof te beantwoorden.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

Vakopleiding

SRM-NBB3|NIMA B Business Marketing (zonder Live Businesscase)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)