NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.133 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,3
Gemiddeld cijfer voor NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag
Gebaseerd op 10 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
C. van Pelt
Marketingmanager
9
NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"Top opleidingsinstituut voor Nima B. Ze loodsen je van A tot Z door de stof en de voorbereidingen op de examens zijn heel goed. Als je hun schema volgt en je daar aan houdt dan slaag je met vlag en wimpel. " - 14-12-2015 08:39

"Top opleidingsinstituut voor Nima B. Ze loodsen je van A tot Z door de stof en de voorbereidingen op de examens zijn heel goed. Als je hun s… alles lezen - 14-12-2015 08:39

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeArnhem
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeDen Haag
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeEindhoven
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeRotterdam
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeUtrecht
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021
placeZwolle
19 feb. 2021 tot 10 sep. 2021

Beschrijving

Je bent (mede)verantwoordelijk voor de marketing van een consumentenmerk of -product. Of je bent betrokken bij het commercieel beleid hiervan. Je werkt op operationeel en tactisch (planmatig) nivea...

NIMA B Consumentenmarketing is al jarenlang de belangrijkste opleiding voor iedereen die zich verder wil ontwikkelen op het gebied van consumentenmarketing. De opleiding is volledig actueel en gaat in op alle moderne manieren waarop organisaties de consument kunnen benaderen zoals communicatiekanalen en on- en offline marketingchannels. Juist de directe relatie met de consument wordt steeds belangrijker door de sterkere communicatie via online kanalen. Daarnaast leer je een concreet marketingpl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: NIMA e-Marketing B, NIMA Marketing-B, Business Case Management, NIMA en NIMA Marketing-A.

Je bent (mede)verantwoordelijk voor de marketing van een consumentenmerk of -product. Of je bent betrokken bij het commercieel beleid hiervan. Je werkt op operationeel en tactisch (planmatig) nivea...

NIMA B Consumentenmarketing is al jarenlang de belangrijkste opleiding voor iedereen die zich verder wil ontwikkelen op het gebied van consumentenmarketing. De opleiding is volledig actueel en gaat in op alle moderne manieren waarop organisaties de consument kunnen benaderen zoals communicatiekanalen en on- en offline marketingchannels. Juist de directe relatie met de consument wordt steeds belangrijker door de sterkere communicatie via online kanalen. Daarnaast leer je een concreet marketingplan schrijven, implementeren en evalueren. Je wordt uitstekend voorbereid op de officiële NIMA-examens.

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor deze opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

Het NIMA-examen bestaat uit 2 delen: een schriftelijk deel (B1) en een mondeling deel (B2). De examens voor het diploma NIMA B Consumentenmarketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.
De examens leg je af bij NIMA. Je behaalt het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Consumentenmarketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Je wordt door ervaren marketingprofessionals op een praktijkgerichte en actieve manier uitstekend voorbereid op het landelijke NIMA-examen. Op zeer praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met de kern van consumentenmarketing. Je verdiept je onder andere in marktsegmentatie en positionering en je krijgt zicht op de marketingmix. Daarnaast doe je uitgebreide kennis op over het gedrag van consumenten en ga je aan de slag met het schrijven van een marketingplan. De onderwerpen die aan bod komen zijn voor jou herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden.

Nieuw! Extra NIMA Persoonscertificering

Na het behalen van je diploma NIMA B Marketing via SRM mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende marketingtitel Senior Marketing Professional (SMP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-marketeers.
o Na het behalen van je diploma meld je je aan via https://www.nima.nl/persoonstitels/senior-marketing-professional/. Je naam wordt vervolgens geregistreerd in het NIMA-diplomaregister, zodat je kunt aantonen dat je een internationaal erkend Senior Marketing Professional (SMP’er) bent
o Je mag de afkorting SMP achter je naam zetten en het officiële SMP logo gebruiken
o De titel is een garantie voor een goede en actuele vakbekwaamheid en hoge kennis en ervaring op het gebied van marketing


Om tot een marketingplan te komen verdiep je je in de ondernemingsstrategie, marktkansen en klantonderzoek. Je ontdekt welke onderzoeksmethoden je kunt gebruiken en hoe je tot een positionering komt die bij jouw organisatie past. Met de kennis en vaardigheden die je in deze twee modules opdoet, ben je uitstekend voorbereid op het afsluitende NIMA-examen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1

(10 bijeenkomsten)
o Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
o Mission statement en business definition
o Strategische positie
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse van de interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van een strategisch beleid
o Segmentatie, targeting en positionering

Consumentenmarketing B2

(8 bijeenkomsten)
o Van strategisch beleid naar operationeel marketingplan
o Een operationeel marketingplan opstellen
o Missie en visie van de organisatie
o De waardestrategie
o Corebusiness
o Marktpositie (structuur en omvang van de markt)
o De belangrijkste trends in B2C-marketing
o Concurrentie
o Segmenteren tot duidelijk herkenbare en aansprekende deelsegmenten of doelgroepen
o De positionering van het product of de dienst bepalen
o Marketingdoelstellingen SMART formuleren
o De marketingmix uitwerken
o Het operationeel B2C-marketingplan financieel onderbouwen
o Het marketingplan evalueren

Live businesscase (optioneel)

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
o Actuele - real life - businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

Deze opleiding NIMA B Consumentenmarketing duurt 9 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. De opleiding is ook via e-learning te volgen met contact en begeleiding op afstand.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

Vakopleiding

SRM-NCB3|NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase)

9,3
Gemiddeld cijfer voor NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag
Gebaseerd op 10 ervaringen
starstarstarstarstar_half
C. van Pelt
Marketingmanager
9
NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"Top opleidingsinstituut voor Nima B. Ze loodsen je van A tot Z door de stof en de voorbereidingen op de examens zijn heel goed. Als je hun schema volgt en je daar aan houdt dan slaag je met vlag en wimpel. " - 14-12-2015 08:39

"Top opleidingsinstituut voor Nima B. Ze loodsen je van A tot Z door de stof en de voorbereidingen op de examens zijn heel goed. Als je hun s… alles lezen - 14-12-2015 08:39

starstarstarstar_borderstar_border
Jan Koopmann
6

"Ik ben bijzonder goed over het SRM als opleidingsinstituut te spreken. Ik had echter niet zo'n fijne verstandshouding met de begeleidster van mijn marketingplan (lees, ik en andere leerlingen onder haar waren er absoluut van overtuigd dat ze steeds niet meer dan 3 minuten tijd nam voor haar voorbereiding, zo wist ze op het eind van het traject niet hoe het bedrijf waar ik mijn plan voor schreef heette). Vandaar dat er onder het kopje trainer wat punten worden misgelopen. Bij SRM heb ik echter uitsluitend zeer bekwame trainers gezien." - 18-11-2014 00:00

"Ik ben bijzonder goed over het SRM als opleidingsinstituut te spreken. Ik had echter niet zo'n fijne verstandshouding met de begeleidster va… alles lezen - 18-11-2014 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"De NIMA-B opleiding was erg pittig, maar wel heel erg leerzaam. De ervaren docenten van SRM hebben veel bruikbare examentips voor het NIMA-B1 examen gegeven, en mij goed voorbereid op wat er ging komen. Ter voorbereiding van het NIMA-B2 examen zorgde SRM voor een persoonlijke coach en een Do-it weekend, dit heeft mij geholpen om een degelijk operationeel marketingplan te schrijven. Ik hoorde van andere deelnemers van andere opleidingsinstituten dat zij deze service niet geboden kregen. Door de goede voorbereiding was ik ook meer zelfverzekerd om de mondelinge presentatie te doen. Ik heb geen moment spijt gehad dat ik voor SRM heb gekozen." - 11-07-2014 12:31

"De NIMA-B opleiding was erg pittig, maar wel heel erg leerzaam. De ervaren docenten van SRM hebben veel bruikbare examentips voor het NIMA-B… alles lezen - 11-07-2014 12:31

Claudia Verlind
starstarstarstarstar
Claudia Verlind
Marketing & Communicatie medewerker bij Nieuwe Nobelaer
10
NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"Door de wol geverfde docenten die perfect de brug kunnen slaan tussen theorie en praktijk. SRM is misschien één van de duurdere opleiders, maar ze is het opleidingsgeld dubbel-en-dwars waard!" - 07-07-2014 09:38

"Door de wol geverfde docenten die perfect de brug kunnen slaan tussen theorie en praktijk. SRM is misschien één van de duurdere opleiders, m… alles lezen - 07-07-2014 09:38

starstarstarstarstar
Ilona Buijze
Marketing at Automotions Groep
10
NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"Dankzij SRM ben ik erg goed voorbereid de examens ingegaan. Door de perfecte combinatie tussen theorie en praktijk, de bruikbare examentips en de ervaren docenten heb ik de opleiding met veel plezier én succesvol doorlopen." - 05-07-2014 11:03

"Dankzij SRM ben ik erg goed voorbereid de examens ingegaan. Door de perfecte combinatie tussen theorie en praktijk, de bruikbare examentips … alles lezen - 05-07-2014 11:03

starstarstarstarstar
van den Boer
Medewerker nieuwe media
10
NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"Een erg goede opleiding waar met een goede combinatie van theorie en praktijk diep op de stof wordt ingegaan. De SRM docenten zijn erg gedreven en bereiden je heel erg goed voor op de toets en daarna de praktijk. Een pittige maar zeer leerzame opleiding. Ik ben heel blij dat ik ervoor heb gekozen het traject bij SRM te doorlopen." - 16-06-2014 14:56

"Een erg goede opleiding waar met een goede combinatie van theorie en praktijk diep op de stof wordt ingegaan. De SRM docenten zijn erg gedre… alles lezen - 16-06-2014 14:56

starstarstarstarstar
Anoniem
10
NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"Gedreven en ervaren begeleiding, zeer veel praktijkvoorbeelden, ook was er tijdens de cursus altijd genoeg tijd voor vragen. De opleider heeft een zeer hoog slagings-percentage want het is uiteindelijk toch het doel de cursus met (in mijn situatie) een Nima diploma te bekronen. Absoluut aan te raden!" - 29-11-2012 14:06

"Gedreven en ervaren begeleiding, zeer veel praktijkvoorbeelden, ook was er tijdens de cursus altijd genoeg tijd voor vragen. De opleider hee… alles lezen - 29-11-2012 14:06

starstarstarstarstar
Anoniem
10
NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"De aanpak van SRM ter voorbereiding op NIMA-B1 werkte voor mij prima: grondig, actueel en lekker interactief waardoor je zowel van de docent als van elkaar leerde. Behalve de theorie wekelijks een case uitwerken en bespreken was pittig, maar heeft een hoop opgeleverd.



Daarnaast was ik blij met de persoonlijke coach vanuit SRM ter voorbereiding van NIMA-B2 en het (pittige) Do-it weekend. " - 08-11-2012 12:00

"De aanpak van SRM ter voorbereiding op NIMA-B1 werkte voor mij prima: grondig, actueel en lekker interactief waardoor je zowel van de docent… alles lezen - 08-11-2012 12:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"Goede interactie tussen docenten en studenten. Afwisselend programma, docenten met passie. De college's waren erg inspirerend." - 23-10-2012 21:03

"Goede interactie tussen docenten en studenten. Afwisselend programma, docenten met passie. De college's waren erg inspirerend. " - 23-10-2012 21:03

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag

"SRM zorgt ervoor dat je optimaal wordt voorbereid voor het examen! Je wordt ondersteunt door ervaren marketeers en er is een leuk en leerzaam Do-It weekend waarbij opgedane kennis in praktijk wordt gebracht. " - 24-07-2012 16:22

"SRM zorgt ervoor dat je optimaal wordt voorbereid voor het examen! Je wordt ondersteunt door ervaren marketeers en er is een leuk en leerzaa… alles lezen - 24-07-2012 16:22

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)